Minkä tuotteen haluaisit kotimaisena, mutta tarjolla on vain Kiinassa valmistettuja?
Kommentit (107)
Kosmetiikkatarvikkeet (meikkisiveltimet yms.), topsipuikot, hammaslangat ja -lankaimet, hammasharjat
Vierailija kirjoitti:
Puinen leikkuulauta ja pajukori.
Ehkä jostain kädentaitoshopista voisi kotimaisen löytää, mutta esimerkiksi Prismassa on vain akaasiapuusta tehtyjä Kiinassa valmistettuja leikkuulautoja, ja sama Cittarissa. Mikä häpeä, että Suomessa ei myydä yleisesti Suomessa suomalaisesta puusta tehtyjä leikkuulautoja! Jos joskus koronasta selvitään, tämä asia saisi luvan muuttua.
Koska en ole halunnut kiinalaista leikkuulautaa, leikkaan usein "ilmassa" käsillä tai leivinpaperin tai muovikannen päällä.
Pajukoreja ei Suomessa enää juuri myyntiin tehdä. Puolasta tulee torien korit, ja sitten tietysti Kiinasta ne pajukorin näköiset muovikorit, joita näissä "vastuullisissa" marketeissamme myydään.
Olet kuitenkin kotimaisen pajupillin saanut ja tuohivirsut?
Kaikki tuotteet mitkä on tehty kiinassa. Eli haluaisin kaikille kiinassa tehdyille tavaroille suomalaisen tai länsimaissa tehdyn version. Olen pyrkinyt lopettamaan kiinassa tehdyt tuotteet mutta vaikeaa se on. Esim. termospulloja on vaikea löytää muita kuin kiinassa valmistettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattilat ja paistinpannut.
Tavallisten markettien teräsastiat ja aterimet on kaikki Kiinassa tehty. Eikö aikoinaan Suomessa ollut Sorsakoskella valmistusta? Olisiko oikeasti niin kallista, ettei enää millään voisi Suomessa valmistaa?
Minä kerään tiettyä Suomessa tehtyä aterinsarjaa kirppareilta ja verkkokaupoista. Vielä noin 15 vuotta sitten tehtiin aterimia vielä Suomessa jo oikein muistan. Savonia (jota en kerää) valmistetaan nykyään kai Kiinassa.
Eikö se ole synti ja häpeä, että Iittala ja Hackman -tuotemerkkejä valmistetaan jossain Aasiassa? Ja Arabiaa?
Suunnittelisivat nyt Corona-sarjan astiaston ja samaan syssyyn vaikka aterimet.
Juuri ostin Citymarketista Opa Muurikka Oy:n kattiloita. Suomessa valmistettuja.
Olisiko ollut vielä Pirkka-merkintä. No mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisten markettien teräsastiat ja aterimet on kaikki Kiinassa tehty. Eikö aikoinaan Suomessa ollut Sorsakoskella valmistusta? Olisiko oikeasti niin kallista, ettei enää millään voisi Suomessa valmistaa?
Minä kerään tiettyä Suomessa tehtyä aterinsarjaa kirppareilta ja verkkokaupoista. Vielä noin 15 vuotta sitten tehtiin aterimia vielä Suomessa jo oikein muistan. Savonia (jota en kerää) valmistetaan nykyään kai Kiinassa.
Eikö se ole synti ja häpeä, että Iittala ja Hackman -tuotemerkkejä valmistetaan jossain Aasiassa? Ja Arabiaa?
On siellä vieläkin. Kookkeli varmaan auttaa. Mä veikkaan, että mulla menee 15 sek ?
Zinc
Kotimaisessa tuotannossa on se huono puoli, että sullä hinnalla, jolla tuotteet saa kaupaksi, ei firma pysy pystyssä.
Alapa punomaan pajukoreja ja yritä niillä tuloilla elää Suomessa!
Onnistuu vain elämällä sossutuilla ja tekemällä pimeää lisätienestiä.
Köh, köh, no, mä kyllä tiesin, kun mulla on Sorsakoskella VALMISTETTU pannu.
Ei tuota kuitenkaan ;)
Zinc
Missähän ne Rossiterit tehdään ? En ole tutkinut, olen aatellut ostaa kuitenkin ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri ostin Citymarketista Opa Muurikka Oy:n kattiloita. Suomessa valmistettuja.
Ovat Suomessa kasattuja. Kattila- ja kansiaihiot tulevat jostain, samoin kuin kahvat joilla luodaan tuotteen ulkonäkö ja imago. Joitain vuosia sitten valmistus oli suomalaista, nykyään enää muotoilu ja kokoonpano.
Tankoparsaa. S marketissa vain kiinalaista.
Kappas tuli lukihärökirjoitus. Siis Rotisseritkin valmistetaan näköjään Sorsakoskella:
6. Valmistettu Suomessa: Rotisser keitto- ja paistoastiat valmistetaan Keski-Suomessa Sorsakosken tehtaalla.
Zinc
(Onkohan tää 10 vuotta vanha ketju, kun silloin tästä keskusteltiin, Hihi ;))
Vierailija kirjoitti:
Valkosipuli
Meidän cittarissa on aika useinkin kotimaista valkosipulia. Sitä on myös helppo kasvattaa itse (vinkiksi vaikka parveke- tai laatikkoviljelijöille).
Lemmikkien leluja. Prisma, Cittari ja isoimmat lemmikkitarvikeliikkeet katsottu läpi. Kaikki vain made in China.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat Suomessa kasattuja. Kattila- ja kansiaihiot tulevat jostain, samoin kuin kahvat joilla luodaan tuotteen ulkonäkö ja imago. Joitain vuosia sitten valmistus oli suomalaista, nykyään enää muotoilu ja kokoonpano.
Todellako :( Olin niin innoissani noista jo. No, ainakin osa rahoista jää kotimaahan... Onko sinulla jotakin lähdettä tälle?
Assburger kirjoitti:
Kotimaisessa tuotannossa on se huono puoli, että sullä hinnalla, jolla tuotteet saa kaupaksi, ei firma pysy pystyssä.
Juuri näin.
Ketjussa kermaper*seet itkee, että kun ei saa kotimaista sitä ja tätä mjäh mjäh mjäh. Ei ole todellisuudesta tietoakaan. Jotain elitistististä "ylhäältä päin" katsantoa.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Juuri näin.
Ketjussa kermaper*seet itkee, että kun ei saa kotimaista sitä ja tätä mjäh mjäh mjäh. Ei ole todellisuudesta tietoakaan. Jotain elitistististä "ylhäältä päin" katsantoa.
Olisin valmis maksamaan enemmän kotimaisesta. Joissakin tapauksissa viisinkertaisen summan nykyiseen verrattuna.
Suomessa ei kasva sellaista puuta mistä niitä voitaisiin valmistaa, paitsi jossain suojelukohteissa.
Zinc