Sivut

Kommentit (85)

Vierailija

Silmälaseja. Suomessa silmälasit ovat sairasta ryöstöä ja kymmenkertaiset hinnat kun ihan yhtä hyvät lasit saa Kiinassa 20-40€. Haistakaa vttu.

Vierailija

Hmm .. Prismasta saisi keinonahkaiset sisätossut alta kympillä, mutta ostin kuitenkin lampaannahkaiset kotimaiset. Maksoivat 10 kertaisesti, mutta onhan ne matriaalitkin aitoja ja parempia.

Zinc

Kyllä hyvästä tuotteesta ollaan valmiita vähän maksamaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Assburger kirjoitti:
Kotimaisessa tuotannossa on se huono puoli, että sullä hinnalla, jolla tuotteet saa kaupaksi, ei firma pysy pystyssä.

Alapa punomaan pajukoreja ja yritä niillä tuloilla elää Suomessa!

Onnistuu vain elämällä sossutuilla ja tekemällä pimeää lisätienestiä.

Mä olen vielä työikäinen, mutta eläkkeellä voisin tollasia näprätä ihan ajankulukseni.

Kyllähän Suomessa, jossain Luvialla vai missä lie oli, tehdään olkipukkejakin joulukoristeeksi. Kun tuoton saa torimyynnistä nettona tassuun, niin luulisi kannattavan, kun jotain ihminen aina vapaa-ajallaan harrastaakin.

Sitä paitsi: minä olen valmis maksamaan pajukorista vaikka 200 euroa, jos se on Suomessa suomalaisen tekemä. Ei sen tarvi olla samanhintainen kuin muovisen kiinakorin.

Assburger

Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Kotimaisessa tuotannossa on se huono puoli, että sullä hinnalla, jolla tuotteet saa kaupaksi, ei firma pysy pystyssä.

Mä olen vielä työikäinen, mutta eläkkeellä voisin tollasia näprätä ihan ajankulukseni.

Kyllähän Suomessa, jossain Luvialla vai missä lie oli, tehdään olkipukkejakin joulukoristeeksi. Kun tuoton saa torimyynnistä nettona tassuun, niin luulisi kannattavan, kun jotain ihminen aina vapaa-ajallaan harrastaakin.

Sitä paitsi: minä olen valmis maksamaan pajukorista vaikka 200 euroa, jos se on Suomessa suomalaisen tekemä. Ei sen tarvi olla samanhintainen kuin muovisen kiinakorin.

Aika harva ihan oikeasti pajukorista 200€ maksaa.

Assburger

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:

Juuri näin.

Ketjussa kermaper*seet itkee, että kun ei saa kotimaista sitä ja tätä mjäh mjäh mjäh. Ei ole todellisuudesta tietoakaan. Jotain elitistististä "ylhäältä päin" katsantoa.

Olisin valmis maksamaan enemmän kotimaisesta. Joissakin tapauksissa viisinkertaisen summan nykyiseen verrattuna.

Oikeasti erittäin harva on.

Kuluttajakyselyt ovat harhaanjohtavia.

Moni yritys on kaatunut huolellisesta alustavasta markkinatutkimuksesta huolimatta siihen, etteivät ihmiset halua tai voi oikeasti maksaa, vaikka muuta sanoisivatkin.

Vierailija

Kotimaisista raaka-aineista kehrätyt langat ja kudotut kankaat. Näistä valmistetut vaatteet myös. Vaan Suomessa ei ole tällaista teollisuutta enää.

Vierailija

Minä ostin Suomalaista elektroniikkaa, mutta enää en osta koskaan. 

Maksoin itseni kipeäksi ja 10 vikaa. Palautin tehtaalle, tuli rikkinäisenä takuukorjauksesta takaisin.

Zinc

Eli kun nykyään ei rahalla saa edes laatua, niin voin kyllä sanoa juu, en ihan kaikkea ostaisi sen takia, että se on Suomalaista. (enää, huonojen kokemuksien jälkeen)

Vierailija

Suomalainen lahjapaperi. Pyroll ainakin vielä lahjapaperinsa Suomessa, mutta kun joulun aikaan sitä lahjapaperia etsi niin kaupat oli täynnä kiinassa tuotettuja, ja kun myyjältä kysyi onko suomalaista vastataan vaan ettei ole. Piti useammassa kaupassa käydä ennen kuin löytyi suomalaista paperia.
Lahjapaperi on kuitenkin sellainen tuote että sen valmistuksen luulisi olevan helppoa Suomessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:

Juuri näin.

Ketjussa kermaper*seet itkee, että kun ei saa kotimaista sitä ja tätä mjäh mjäh mjäh. Ei ole todellisuudesta tietoakaan. Jotain elitistististä "ylhäältä päin" katsantoa.

Olisin valmis maksamaan enemmän kotimaisesta. Joissakin tapauksissa viisinkertaisen summan nykyiseen verrattuna.

Höpö höpö

Lupaukset ei maksa mitään.

Vierailija

En juuri mitään. Siinä missä ulkolainen valmistaja vedättää, niin kotimainen yrittäjä kus*ttaa ihan samalla tavalla. Kokemukset suomalaisista yrittäjistä ovat sellaisia, että yksi kymmenestä on rehellinen ja tuote tai palvelu sitä mitä on luvattu tai sovittu. Mitään lojaalisuutta tai enemmän maksamisen haluja näille kotimaisille kus*ttajille ei ole. Palvelusta nyt puhumattakaan, suomalaisella yrittäjällä sitä taitoa ei ole pääsääntöisesti ollenkaan, käytös on tökeröä ja ylimielistä.

Hyvää ja laadukasta tavaraa (tai päin vastoin) saa ihan ympäri maailmaa valmistajasta riippumatta. Myös Kiinasta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alusvaatteita olisi kiva saada muutakin kuin Suomessa suunniteltuja. Haluaisin myös ostaa kunnollisen Suomessa tehdyn astiaston, en tiedä löytyykö enää. 

Pentikin astiat tehdään Suomessa.

Juu mut mä en tykkää niistä ja yhden muun  jutun takia en halua ostaa sieltä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alusvaatteita olisi kiva saada muutakin kuin Suomessa suunniteltuja. Haluaisin myös ostaa kunnollisen Suomessa tehdyn astiaston, en tiedä löytyykö enää. 

Pentikin astiat tehdään Suomessa.

Juu mut mä en tykkää niistä ja yhden muun  jutun takia en halua ostaa sieltä. 

Ostan astiani osin käytettynä, osin suomalaisilta keraamikoilta suoraan. Arabian Aasiassa puristemuoteilla tehdyistä kipoista kiskotaan sen verran voittoa, että ei tämä ainakaan kalliimmaksi tule.

Vierailija

Tehdäänkö Suomessa enää edes silmälaseja? Eikös ne kaikki tule muualta nykyään? Linssitkin tulee hiottuina Kiinasta. Sen takia tilaan sieltä suoraan omani. Jää se jälleenmyyjäporras välistä pois ja säästän aika paljonkin rahaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomalainen lahjapaperi. Pyroll ainakin vielä lahjapaperinsa Suomessa, mutta kun joulun aikaan sitä lahjapaperia etsi niin kaupat oli täynnä kiinassa tuotettuja, ja kun myyjältä kysyi onko suomalaista vastataan vaan ettei ole. Piti useammassa kaupassa käydä ennen kuin löytyi suomalaista paperia.
Lahjapaperi on kuitenkin sellainen tuote että sen valmistuksen luulisi olevan helppoa Suomessa.

Lahjapaperin laatu on niin heikko valmistusmaasta riippumatta, että itselleni kotimaisuutta tärkeämpää on kestävyys. Lähes kaikki lahjapaperit ovat helposti repeäviä. Tapiolassa olen Ainoan Akateemisessa nähnyt vielä arkeittain myytävää lahjapaperia, joka on lujaa laatua, mutta pääkaupunkiseudun ulkopuolella ei missään myydä arkkitavaraa. Ei edes Tampereella, joka sentään on seuraavaksi suurin kaupunki Helsingin ja Espoon jälkeen.

Satunnaisesti kestävää lahjapaperia saattaa löytää rullissakin, mutta ne ei kyllä koskaan ole kotimaisia.

Jonnekin matkan varrelle jäi suomalainen laatu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lahjapaperin laatu on niin heikko valmistusmaasta riippumatta, että itselleni kotimaisuutta tärkeämpää on kestävyys. Lähes kaikki lahjapaperit ovat helposti repeäviä. Tapiolassa olen Ainoan Akateemisessa nähnyt vielä arkeittain myytävää lahjapaperia, joka on lujaa laatua, mutta pääkaupunkiseudun ulkopuolella ei missään myydä arkkitavaraa. Ei edes Tampereella, joka sentään on seuraavaksi suurin kaupunki Helsingin ja Espoon jälkeen.

Satunnaisesti kestävää lahjapaperia saattaa löytää rullissakin, mutta ne ei kyllä koskaan ole kotimaisia.

Jonnekin matkan varrelle jäi suomalainen laatu.

Meillä kaikki lahjapaperit revitään jouluna, joten en viitsi panostaa viikon kestävään iloon rahojani.

Zinc

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat