Joku "jäi" junan alle espoon keskustassa
Kommentit (66)
Täällä jää ihmisiä monta kertaa vuodessa junan alle, pieni paikkakunta.
Itse tunnen kaksi junan alle mennyttä.
Elinaikanani on mennyt varmaan satoja. Mielisairaala radan vieressä, sieltä on useimmat, mutta ihan paikallisetkin menee.
Vierailija kirjoitti:
Luulen ettei paljon ehdi tuntea, on junassa sen verran massaa.
Eikä ruumiinavauspöytäkirja ole kivaa luettavaa.
Itse asiassa varsinainen kuolema eli tietoisuuden sammuminen ei tuossakaan tapauksessa todennäköisesti tapahdu ihan niin nopeasti kuin voisi alkuun kuvitella. Tietenkin keho musertuu jo sekunneissa epämääräiseksi jauhelihaksi eikä sitä prosessia voi vastustella millään tavalla kun kunnolla junan alla on, mutta uskon että varmasti tunnet sen kun kehosi repeää ja puristuu kuoliaaksi pala palalta. Pahimmassa tapauksessa kuolema voi kestää useita minuutteja ja parhaimmassa joitakin kymmeniä sekunteja. Näin ainakin luulisin.
Vierailija kirjoitti:
Eutanasiaklikointa voisi kyllä alkaa perustamaan. Se, mitä tuhoa nämä toimet tekevät ihmisille on monin verroin pahempaa, mihin korona ikinä pystyisi.
No jaa, kyllä minä arvostan elämää, elossa oloa enemmän kuin mitään sellaista minkä nämä toimet voisivat minulta viedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ruumiinavauspöytäkirja ole kivaa luettavaa.Ei varmaan ruumiinavausta tarvita...
Kyllä se tehdään. Olen yhden junan alle hypänneen paperit nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran osuin yhdelle lähijuna-asemalle, jossa oli juuri jäänyt ihminen pikajunan alle. Oli kahtena kappaleena siinä. Pipo vähän sivummalla. Vahingossa katsoin, että mitä nuo kaikki ihmiset tuijottaa tuonne väärään suuntaan.
Kerro lisää, paisuvaiseni täyttyvät verestä.
Semmonen isompi möhkäle ja pienempi. Juna pysähtyneenä ehkä puolen kilometrin päässä. Pelastuslaitoksen miehet tulivat nopeasti ja alkoivat säkittämään. Harakat riekkuivat vielä viikon pari nokkimassa, vaikka kaikki näkyvä oli keräilty. Taisi joku luunkappale jäädä, monta kuukautta sitä tuijottelin siinä junaa odotellessa. Että onko vai ei.
saitko
Kiitti, tulin just
KUn pää irrotetaan elää tietoisena vielä 28 sekuntia se pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ruumiinavauspöytäkirja ole kivaa luettavaa.Ei varmaan ruumiinavausta tarvita...
Kyllä se tehdään. Olen yhden junan alle hypänneen paperit nähnyt.
mitä siinä sanottiin, mihin kuoli..?
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Espoossa on keskusta?
Espoo on suuri alue. Yhden juna-aseman nimi on kyllä Espoon keskus, ja siitä voi vaihtaa esim Nuuksioon vievään linja-autoon. Sen aseman lähellä ei kuitenkaan ole suurta kauppakeskusta tms. Toiminnallisesti, Tapiola on keskus, Leppävaara on keskus, Matinkylän Iso Omena on keskus. Jollain tavalla jopa mielenkiintoisempi kaupunki kuin Helsinki, monipuolisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko testannut? Hapenpuute aivoille tulee heti, kun veri ei kierrä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, se on Espoon keskus
Viime viikolla joku "jäi" metron alle Koivusaaren metriksellä ja kuoli.
Muutama vuosi sitten, kun kuulutukset uusittiin, Helsingin lähijuna-asemilla kuulutettiin suomeksi: myöhästymisen syy alle jäänyt ja ruotsiksi: orsaken till förseningen påkörd.
Nyt on sanamuoto jotenkin eri. Muistaakseni henkilövahinko tai onnettomuus.
Aika karu oli tuo aiempi. Ja mielenkiintoinen ero suomen ja ruotsinkielen välillä. Suomeksi jäädään alle ja ruotsiksi tullaan yliajetuiksi.
Paikasta päätellen siellä joku sekakäyttäjä horjahti raiteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasiaklikointa voisi kyllä alkaa perustamaan. Se, mitä tuhoa nämä toimet tekevät ihmisille on monin verroin pahempaa, mihin korona ikinä pystyisi.
No jaa, kyllä minä arvostan elämää, elossa oloa enemmän kuin mitään sellaista minkä nämä toimet voisivat minulta viedä.
Sano muuta. En ymmärrä näitä heikkoja ihmisiä, jotka vaivaisen rahan vuoksi tekevät harakirin. Raha on vain rahaa, sitä tulee ja menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Happilähteestä irrottaminen ja hapen yhtäkkinen loppuminen ei tarkoita välitöntä kuolemaa tai tietoisuuden katoamista. Aivot ja muut elimet yrittävät toimia hypoksiassakin loppuun asti vaikka kuolema olisi väistämättömästi edessä. Varmasti tietoisuus jonkin verran sumenee, näkö voi mennä, korvissa soi jne., mutta ei tajunta lähde täysin ellei saa päähän juuri sopivaan kohtaan oikeanlaista iskua, joka tainnuttaa heti kerralla.
Aika kova tapa lähteä. Itsestä ei olisi. Ei niin että olisi edes mielessä.
Olen utelias näkemään mihin tämä kaikki johtaa.
Oli ohjelma ulkomailta jossa metronkuljettaja sai todistaa ihmisen kuoleman. Siinä sitten yritettiin töihinpaluuta ja jotenkin onnistui palaamaan.
Ei näille mitään oikein voi kun ei ihmisistä tiedä ja jokaisella on vapaa tahto opetella ilmaisemaan asioita. Että tarvitseeko apua ja millaista ja keneltä.
Kaikilla meillä on ihmisarvo. Tuotakin hätäratkaisua kunnioitan ja tiedän että kukaan ei enää kuolemansa jälkeen joudu helvetteihin.
Ei niitä kyllä eläissäänkään tarvittaisi, joten toivon muutosta parempaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ollaan testattu oikeasti, ja 28 pitkää sekuntia. Maria antoinetten suukin kävi vielä kun pääoli irti. Samon erään miehen kuljettaja oli nähnyt ironneen pään olevan esin kauhistunut kun pää leikkautui autossa irti ja muuttui sitten katsottuaan kroppaa jota ei ollut enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo on suuri alue. Yhden juna-aseman nimi on kyllä Espoon keskus, ja siitä voi vaihtaa esim Nuuksioon vievään linja-autoon. Sen aseman lähellä ei kuitenkaan ole suurta kauppakeskusta tms. Toiminnallisesti, Tapiola on keskus, Leppävaara on keskus, Matinkylän Iso Omena on keskus. Jollain tavalla jopa mielenkiintoisempi kaupunki kuin Helsinki, monipuolisuudessaan.
O siellä kauppakeskus Entresse . Vaikka ei ole Espoon suurin. Ja kaikki virastot. Tapiola oli pitkään sellainen urbaanein osa Espoota, mutta liian lähellä Helsingin rajaa, ihan oikeasti joskus keskusteltiin Tapiolan liittämisestä Helsinkiin.
Toivottavasti vastasitte kiltisti jos oli palstalla. Muistakaa tämä.
Tunnetaan nimellä "Espoon keskus". Hallinnollinen keskus tai keskusta.
Mutta joo, terkut Itä-Helsinkiin.