HEKA Haakoninlahdenkatu 1 ja 3 haku alkanut
Laajasalon Kruunuvuorenrannassa kaksi uudisrakennusta, Haakoninlahdenkatu 1 ja 3 haku alkanut:
https://www.hel.fi/kv/stadinasunnot-fi/hae-asuntoa/hae-ara-asuntoa/haet…
Kommentit (117)
mitä olette laittaneet hakemuksen aluetoiveisiin, jos haette vain uudiskohteeseen? ainoastaan sen kyseisen alueen vai myös muita? mietin, että voiko ne tarjota jotain muuta ennen uudiskohteiden jakoa...
Vierailija kirjoitti:
mitä olette laittaneet hakemuksen aluetoiveisiin, jos haette vain uudiskohteeseen? ainoastaan sen kyseisen alueen vai myös muita? mietin, että voiko ne tarjota jotain muuta ennen uudiskohteiden jakoa...
Jos olet oikeasti asunnon tarvitsija eli erittäin kiireellinen tai edes kiireellinen asunnontarve. Niin asuntoneuvojan ohje, että mahdollisimman laajalti aluetoiveita. Näin menetellen myös uudiskohde saattaa napsahtaa. Kokemusta on.
Olen aina luullut, että uudiskohdehaussa haetaan vain sen kohteen sopivia asuntoja. Eipä ihme, ettei ole napsahtanut kohdalleni tarjousta.
Näitä palstoja lukiessa muistan jonkun sanoneen, että ei tärpännyt, vaikka oli lääkärinlausunnot asunnon tarpeesta. Siis mistä niitä lausuntoja saa?
Minä odotan lonkkien ja polvien leikkaukseen pääsyä. Sitä ennen pitäisi olla hissillisessä talossa asunto, koska leikkauksen jälkeen pitää liikkua paljon veritulpan estämiseksi. Pyysin lausuntoa lääkäriltä, mutta hän vain nyrpeästi kommentoi, että ei meillä täällä sellaisia kirjoitella.
Jos menen yksityiseltä lausuntoa hakemaan, niin joudun varmaankin taas käymään samat röntgenit yksityisellä, ja siihen minulla ei ole varaa (enkä muutenkaan halua tupla-annosta säteilyä). Nyt jo muitten sairauksien lääkkeet vievät suuren osan tuloistani.
Jippii! Miten palvelut. Ollaan autottomia ja liikuntarajoitteisia.
Kiittäen
Jippii! Miten palvelut. Ollaan autottomia ja liikuntarajoitteisia.
Kiittäen
Haettiin miehen kanssa erikseen ja molemmilla tärppäsi, saatiin neliö ja kolmio. Muutetaan itse isompaan ja laitetaan kolmio Airbnb-kämpäksi ja vuokraillaan sitä myös virolaisten rakennusmiesten majapaikaksi. Helppoa rahaa.
Mistä lausunto? kirjoitti:
Näitä palstoja lukiessa muistan jonkun sanoneen, että ei tärpännyt, vaikka oli lääkärinlausunnot asunnon tarpeesta. Siis mistä niitä lausuntoja saa?
Minä odotan lonkkien ja polvien leikkaukseen pääsyä. Sitä ennen pitäisi olla hissillisessä talossa asunto, koska leikkauksen jälkeen pitää liikkua paljon veritulpan estämiseksi. Pyysin lausuntoa lääkäriltä, mutta hän vain nyrpeästi kommentoi, että ei meillä täällä sellaisia kirjoitella.
Jos menen yksityiseltä lausuntoa hakemaan, niin joudun varmaankin taas käymään samat röntgenit yksityisellä, ja siihen minulla ei ole varaa (enkä muutenkaan halua tupla-annosta säteilyä). Nyt jo muitten sairauksien lääkkeet vievät suuren osan tuloistani.
Ei tuo ole terveydellinen peruste, kun se on tilapäinen syy. Sulla pitäisi olla pysyvä liikuntakyvyn alentuma, minkä vuoksi ei voi nousta portaita. Käytännössä tarkoittaa, että et ilman apuvälinettä pysty liikkumaan. Mulla kävi vammaispalvelujen lähetteellä fysioterapeutti arvioimassa liikkumisen lähiympäristössä apuvälineen kanssa, siitä sitten muut kirjoitti lausunnot asunnon tarpeesta todetun sairauden perusteella.
Mina saata asunto Mina kaverit kansa meita 15 me muuta Meita paljo me tulla
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole terveydellinen peruste, kun se on tilapäinen syy. Sulla pitäisi olla pysyvä liikuntakyvyn alentuma, minkä vuoksi ei voi nousta portaita. Käytännössä tarkoittaa, että et ilman apuvälinettä pysty liikkumaan. Mulla kävi vammaispalvelujen lähetteellä fysioterapeutti arvioimassa liikkumisen lähiympäristössä apuvälineen kanssa, siitä sitten muut kirjoitti lausunnot asunnon tarpeesta todetun sairauden perusteella.
Niin no onhan se silloin aika tilapäinen syy, kun ei leikkauksen jälkeen pysty hissittömästä talosta lähtemään liikkumaan. Nimittäin silloin tulee lähes 100% varmuudella veritulppa ja henki pois. Aika tilapäistä siis.
Ja niin kauan mulla on liikuntakyvyn alentuma, kun lonkat ja polvet sökönä.
Olen asunut jonkin aikaa. Ei paljon palveluita, metro on kyllä kätevä.
Boris Julma kirjoitti:
Olen asunut jonkin aikaa. Ei paljon palveluita, metro on kyllä kätevä.
Tämä oli vastaus sille, joka kysyi Kulosaaresta. Pääsi karkuun, ennen kuin ehdin lainata. Sry.
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään muuta onnistanut? Onko tietoa, että jaetaanko näitä enää?
Saatiin eilen, olisiko perumispaikka, kaksio. Emme ole vielä vahvistaneet. On pienempi ja kalliimpi. Toisaalta tämä on uusi, merinäköala. Kai me se kiitollisina otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sain jo asuntotarjouksen, kuten jo aiemmin ilmoitin. Mitään syytä huijaamiseen ei ole. Näin nyt vain on et kolmio napsahti. Tosin asun ihan liian isossa kämpässä niin voi olla että se vaikuttaa. Totta kuin rotan potta.
Minä hekalaisena asun yksin 3h+k asunnossa (puoliso lähti vuosi sitten ja lapset muuttivat opintojen perässä pois luotani)
Olen hakenut lukemattomia pienempiä asuntoja hekalta (uudiskohteet, vaihto) ei ole asuntotarjousta tullut!
Olen työssäkäyvä ihminen, en saa asumistukia enkä muitakaan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no onhan se silloin aika tilapäinen syy, kun ei leikkauksen jälkeen pysty hissittömästä talosta lähtemään liikkumaan. Nimittäin silloin tulee lähes 100% varmuudella veritulppa ja henki pois. Aika tilapäistä siis.
Ja niin kauan mulla on liikuntakyvyn alentuma, kun lonkat ja polvet sökönä.
No sanoin, että tilapäinen syy ei kelpaa, eikä spekulointi sairaudesta, jota sulla ei vielä ole todettu. Vaikeaa voi olla perustella tarvetta, jos leikkaus voi oleellisesti auttaa. Sun pitää ottaa yhteyttä vaikka fysioterapiaan esimerkiksi ja selvittää, miten tuo ajanjakso hoidetaan, onko nykyinen ongelma riittävä peruste ja arvioidaanko se leikkauksesta toipumisen jälkeen uudestaan. Tai sitten omalääkäri laittaa lähetteen arvioon, jos katsoo tarpeelliseksi. Voihan olla, että saat jotain väliaikaisia palveluja tai osastolla, kunnes pärjäät kotona.
Mikä spekulointi? Kuinka niin ei muka todettu? Röntgenkuvat ja muut tutkimukset on tehty ja lääkäri (ortopedi) leikkaustarpeen todennut, kuten kerroin. Mitä muuta vielä tarvitsen todisteeksi, kerro nyt ihmeessä! Kyse ei ole tilapäisestä syystä, koska tietääkseni nuo viat eivät itsellään parane. Päin vastoin pahenevat koko ajan.
Leikkauksen jälkeen on ensiarvoisen tärkeää liikkua paljon veritulpan estämiseksi (tuttavapiirissä on monta, joiden leikkaus onnistui mutta tulppa vei), ja koska hissittömän talon kerroksista ei noin vain leikkauksen jälkeen lenkille lähdetä, joudun odottamaan leikkausta siihen asti, että asun hissillisessä talossa. Ei ne kuule sairaalassa pidä päiväkausia leikkauksen jälkeen kävelyä opettelemassa. Tai no rahalla voisi senkin palvelun saada, mutta yksityiseen hoitoon minulla ei ole varaa.
Kävelykepin ja rollaattorin sain vammaispalvelusta, mutta millä minä sen rollaattorini kerroksista alas kannan - vanhan talon asunnossakin rollaattori on turha, koska en sillä edes vessaan pääse. En tiedä, millä tavalla joku muu on saanut kyseiset lääkärinlausunnot asuntohakunsa tueksi, rahalla yksityiseltä, oletan.
Tietääkö kukaan millaisia ovat sisältä (laminaattien väri)? Sain eilen tarjouksen yksiöstä
Mahdollinen tarjous tulee sähköpostiin...ko? Vai pitääkö käydä Helsinki.fi sivuilla?
Sähköpostiin kuulemma, itselleni sitä iloa ei ole suotu.
Kaikkia valintoja ei ole vielä tehty