" Pitääkö" hoitotädeille antaa kesälahja jos lapsi jatkaa samassa hoitopaikassa?
Ennen joulua annoimme lahjat, mutta lapsi on nyt ekaa kertaa jäämässä kesälomalle hoitopaikasta enkä tunne käytäntöä. Olemmeko poikkeus, jos emme anna jotain lahjaa?
Kommentit (17)
Ihan sellasen pienen kynttiläjutskan, kun sattui käteen kauppareissulla. En sen kummemmin miettiny mitään. Eikä hoitotäti odottanu saavansa mitään.
Ei hoitajalle ole tapana antaa lahjoja kuin silloin kun lapsi lopettaa ko. hoitajalla tai hoitaja päättää työnsä.
Itsekin olin yllättynyt mutta kuulemma kaikki tuntemani antavat lahjan.
Onhan se tietty kiva tapa muistaa,
onneksi kuulin ajoissa että nyt tajuan itsekin jotain ostaa.
Eikö nyt riitä, että opettajat on lahjottava jouluin keväin. Vieläkö hoitotädeillekin on ostettava lahjoja ympäri vuoden? Ihan älytöntä touhua!
Äitini sai usein jonkun amppelikukan, joita sitten vaali tunteella.
itajille moetin shampanjapullot. =) Meillä oli vähän vaatimattomammat lahjukset, kun hoitajia on monta...
Aattelin ostaa jokaiselle ruusun, johon liitän lapsen kuvan. Siihen lyhyesti " kiitos hyvästä hoidosta" ja lapsi saa kirjoittaa itse nimensä korttiin.
Olin ensimmäistä kertaa ostamassa kukkakaupassa lasteni päivähoitajalle kukkia. Tuli puheeksi, että ne kukat on menossa päivähoitajalle, niin kukkakauppias antoi ymmärtää, että hoitajat ovat sellaisia, joita muistetaan usein.
Mikä ihmeen juttu tämä kesälahjojen antaminen on? Miksi pitää antaa lahja, jos lapsi edelleen jatkaa hoitopaikassa? Silloin olen antanut lahjan, kun lapsi ei ole enää jatkanut entisessä paikassa, mutta jos jatkaa niin ei tulisi edes mieleen lahjoa.
Meilläpäin ainakin on tapana muistaa,
ja näin samalla kiitetään hyvästä hoidosta!!!
Vierailija:
Meilläpäin ainakin on tapana muistaa,
ja näin samalla kiitetään hyvästä hoidosta!!!
Työtoveria samoin työpaikalla kun työsuhde jostain syystä päättyy. Tää on takuulla joku 80-luvulla syntyneiden mammojen aloittama villitys tää " kesälahja" ...
Vierailija:
Ennen joulua annoimme lahjat, mutta lapsi on nyt ekaa kertaa jäämässä kesälomalle hoitopaikasta enkä tunne käytäntöä. Olemmeko poikkeus, jos emme anna jotain lahjaa?
Tässä tulee kuulkaa kiire, jos te av-mammat ette nyt sano mitä mun pitää tehdä! ;D
Pph täällä. Sanon ettei tarvitse lahjoja. Ihan jos haluat hyvän mielen hoitajalle/hoitajille niin sano lähtiessä, " kiitos hyvästä hoidosta ja hyvää kesää" . Se lämmittäisi minua hoitajana PALJON enemmän kuin lahja. Oikeasti!
Itse olen saanut joiltakin lahjan tai kukan, joiltain sen kiitoksen ja yhtä hyvällä heitä ajattelen kaikkia :-)
Mies ei kuitenkaan muista! :) t. 17
yksityiselle pph:lle, jolla lapsemme on hoidossa, puolet hoitomaksusta heinäkuulta, vaikka sopparissa kyllä lukee, että loma-ajalta ei makseta hoitomaksua. Mutta onhan se meidän vanhempienkin etu, että vaikka pph onkin yksityisyrittäjä, niin hänelläkin olisi varaa olla lomalla ja ladata akkuja, jotta jaksaa sitten paremmin näitä meidän pikku-ihmisiä. Ehkä tämä on hänelle mukava kesäyllätys, toivon niin. En tiedä miten muut ko paikan vanhemmat tekevät..
Itse olen kuitenkin jotain pientä vienyt, kun mielestäni hoitotätimme on niin ainutlaatuinen, että haluan sen jotenkin osoittaa. Hän on ollut aika hämmästynyt, eli ilmeisesti ei ole peruskäytäntönä täällä.