Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudellamaalla asuvat joilla lähiperhettä kaukana, jos Uusimaa eristetään niin mitä teette? Itsellä paniikki päällä kun työ Uudellamaalla mutta lapset muualla.

Vierailija
24.03.2020 |

Eli kohtalotovereita, miten ihmeessä tällaisen tilanteen voi klaarata? Ottamalla potkut ja lähtemällä samantien?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään katkaisee otsikon, mutta siis lapseni asuvat muualla.

AP

Vierailija
2/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä jos pari viikkoa tai max. kuukauden olet näkemättä lapsiasi. Ei tämä rajoittaminen kestä kuin mahdollisimman lyhyen aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipouu siitä kauanko kestää. Ei sitä nyt muutenkaan joka kuukausi tavata, joten muutama kk varmaan menee ihan hyvin. Jis jatkuu koko kesän niin sitten kyllä alkaa käymään hermoon.

Vierailija
4/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miesystävä asuu Helsingissä ja itse asun Joensuussa. Ahdistaa jo tilanne, kun ei tiedä miten kauan tämä tilanne kestää:(

Vierailija
5/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin esim.

Vierailija
6/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin esim.

Eiköhän perhe ole kesärannassa

Vierailija
7/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikuiset lapset?

Vierailija
8/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä nyt muutenkaan pitäisi vissiin suhailla ympäri maakuntia jos oikein olen ymmärtänyt. Sehän tähän sulkemiseen on johtanut kun ihmiset eivät osaa pysyä siellä tautipesäkkeessä.

Vierailija
9/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 18 vuotiaasta lähtien asunut 700 kmn päässä vanhemmistani ja lapsuudenkodistani. Ihan hyvin ollaan pärjätty. Nykyrteknologialla yhteydenpito on helppoa ja halpaa esim. Watchuapp-puhelut, skyoe jne. N55

Vierailija
10/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asutko itse Uudellamaalla? Kyllä siellä töissä saa varmasti käydä edelleen. 

Meillä on lapsen tapaamiset jo nyt jäissä. Palataan asiaan sitten, kun tilanne hellittää ja mun puolesta voi mennä samantien vaikka viikoksi isälleen sen jälkeen. 

Vierailija
11/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykene ajattelemaan noin. Mitä jos minä tai lapseni sairastuukin tässä vakavasti (koronaan tai tietty mihin vaan) ja olemme eristyksissä toisistamme eri kaupungeissa kun minä en saa lähteä täältä?

AP

Vierailija
12/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 18 vuotiaasta lähtien asunut 700 kmn päässä vanhemmistani ja lapsuudenkodistani. Ihan hyvin ollaan pärjätty. Nykyrteknologialla yhteydenpito on helppoa ja halpaa esim. Watchuapp-puhelut, skyoe jne. N55

Autocorrect keksi uusia sovelluksia

Siis whatsapp ja skype

Vierailija
13/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis itse asun Uudellamaalla, olen myös töissä täällä ja lapseni asuvat kaukana muualla. Ovat ihan yksinäisiä nyt jo ja se raastaa minua.

Vierailija
14/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sinä nyt ap sekoilet? Asutko itsekin muualla ja käyt töissä pääkaupunkiseudulla vai asutko pääkaupunkiseudulla ja muu perhe jossain niin kaukana, että sinulla on kakkosasunto pääkaupunkiseudulla. Vai asuvatko aikuiset lapset jo jossain muualla ja sinä pääkaupunkiseudulla. Oli miten oli, niin kyllä sinä pari kuukautta selviät, vaikka näkisitkin lapsiasi vain videoyhteyden avulla. Ikäväähän se olisi, mutta aika moni tuon on kokenut esim. ulkomaankomennuksen aikana ja ihan täyspäisenä hengissä selvinnyt.

Vierailija
15/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis itse asun Uudellamaalla, olen myös töissä täällä ja lapseni asuvat kaukana muualla. Ovat ihan yksinäisiä nyt jo ja se raastaa minua.

Ja siis AP tässä, olen vaan niin paniikissa etten kykene keskittymään.

Vierailija
16/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään miksi rajoituksia tarvitaan, minä minä asenne rehottaa.

Vierailija
17/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aikuiset lapset? Opiskelupaikkakunnalla vai töissä ja pysyvästi asuvia?  Miten ovat onnistuneet olemaan hankkimatta yhtään sosiaalista suhdetta? 

Vierailija
18/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kykene ajattelemaan noin. Mitä jos minä tai lapseni sairastuukin tässä vakavasti (koronaan tai tietty mihin vaan) ja olemme eristyksissä toisistamme eri kaupungeissa kun minä en saa lähteä täältä?

AP

Joka tapauksessa sairaalavierailut on kielletty. Synnyttäjillä ja ei-korona lapsilla saa olla yksi tukihenkilö mukana.

Vierailija
19/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lapsesi ovat muualla kuin Uudellamaalla, he ovat paremmassa turvassa kuin sielä tautipesässä.

Vierailija
20/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään muuta oikeasti raasta tämä tilanne? Itse jumissa eristyksissä Uudellamaalla (asunto+työ) ja ne kaikkein rakkaimmat kaukana muualla?

AP