HS: Uusimaa todennäköisesti perjantain eristetty muusta maasta, lisäksi ravintolat ja kahvilat menee kiinni
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006450578.html
Uudenmaan eristys varmaan yksisuuntainen eli muualta Suomesta pääsisi kai kuitenkin sinne? Mutta ei edestakaisin tietenkään.
Jälkimmäinen kai koskisi koko maata sitten?
Kommentit (171)
Kuinkahan sitten huoltoasemat tulkitaan..hehän tarjoavat yleensä myös lounasta kahvilan lisäksi..ja tiloissa on myös kauppakin että onkohan hallitus itsekkään selvillä kuinka näiden kohdalla toimitaan.
Mites on hotelliravintolat? Onko se hotelli auki, mutta ravintola ja baari/yökerho kiinni? Saunatilat?
Hotellissa saa asua, muttei ole muita palveluja?
Itse olen niinsanottu junantuoma helsinkiläinen ja olen lopettanut sosiaaliset kanssakäymiset ja kaupungilla käymisen jo helmikuun alussa. Ei tulisi mieleenikään lähteä mokille tai tervehtimään iäkkäitä vanhempiani.
Olin alkuvuodesta Etelä-Aasiassa ja silloin jo tajusin, mitä tulee tapahtumaan.
Onhan tämä kotona luuhaaminen hieman tylsää, mutta ajattelen muitakin kuin itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin! Pysyttepä tautipesäkkeet pois täältä pohjoisesta.
Myöhäistä! Koko juttu meni pilalle koska siitä alettiin uutisoida liian aikaisin ja etelästä alkoi heti varsinainen kansanvaellus pohjoiseen päin. Taisi olla kyllä tarkoituskin että saadaan tauti tehokkaasti leviämään. Ei se rajojen sulkeminen enää mitään auta. Olisi pitänyt heti toimia eikä vaan ”valmistella”.
Hesarissa oli justiin, että Uudellemaalle ei myöskään tule pääsemään takaisin. Onnea niille jotka lähti karkuun, kjeh kjeh! Toivottavasti ette haikaile takaisin kaupunkiin ihan heti..
Mikäs täällä. Pizzataksi toimii ja cmoreen ja Netflixiin tuli uusia sarjoja. Areenasta ajattelin katsoa Kaurismäet. Etätyökin sujuu... mitä nyt yhteydet välillä pätkii.
Ei se mökki ole maaseutua nähnytkään jos sinne pizzataksi tulee :D
Kun vielä tulisi selkeä käsky, mitkä työpaikat on suljettava, niin ei tarvitsisi ajella Lahden ja Helsingin väliä. Töistä ei voi jäädä pois, eikä firma sulkeutua, jos valtio ei määrää.
Jäisin kotiin ihan mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa oli justiin, että Uudellemaalle ei myöskään tule pääsemään takaisin. Onnea niille jotka lähti karkuun, kjeh kjeh! Toivottavasti ette haikaile takaisin kaupunkiin ihan heti..
Sinulla on joku ihan oma Hesarisi kun minun Hesarini kertoo päinvastoin että Uudellamaalla asuvat saavat palata kotiosoitteeseensa kuten järkevää onkin.
No sepä kiva, ulkopaikkakuntalaiset ei pääse töihin ja muutenkin ideana typerä.
Heh heh,Johan sinä pohjoisen vätys vitsin murjaisit..hyvä jos itse uskot tuohon 😁