Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen itselläni koronatartuntaa, mutta en pääse testiin. Oireet todella lieviä. Voinko käydä kaupassa?

Vierailija
24.03.2020 |

Oireet hengenahdistus, kurkun karheus, vähäinen yskä ja lievä pahoinvointi. En ole ollut missään ulkomailla tai muuten altistunut tiedetyille tartunnoille, joten testiin on turha yrittää päästä. Pystyn tällä hetkellä olemaan yskimättä muutamankin tunnin putkeen, vaikka kurkkua kutittaisikin.

Menisitkö minun tilanteessani kauppaan? Asun yksin ja sukulaiset asuvat kaukana toisella paikkakunnalla. Kavereilla omat huolenaiheensa enkä haluaisi heitä vaivata.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 oireeton päivä kotona. Ei mitään viikkotolkulla!

Vierailija
22/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta valkosipulia ja kokeile haistatko sen?

Jos hajuaisti on selvästi heikentynyt, voi kyseessä olla korona. Kuuluu ihan ensioireisiin.

Hyvää päivää!! Siis nyt diagnosoimaan jokainen itsensä sipulia haistelemalla! Järjen käyttö edelleen sallittua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut koronaa nyt kotona 7 päivää. Olo on jo parantunut, huomenna vielä yksi sairaslomapäivä, sen jälkeen töihin. Tietenkään koronaa ei 100% tiedetä koronaksi koska testejä ei tehdä, en voi kuitenkaan tässä maailmantilassa jäädä kotiin ilman oireita pariksi viikkoa istumaan sillä välin kun töissä vallitsee kaaos ja konkurssi.

On ohjeistettu, että viimeisten näkyvien koronaoireiden jälkeen,  pitää olla vielä 7 ns. tervettä päivää kotona. Vaikka ei ole varmistettu koronatapaus, näinä aikoina on kaikkia koronaan viittavia oireita käsiteltävä niin kuin se olisi korona, jotta uusilta tarttumisilta vältytään. Kerrankinkin voit auttaa pelastamaan maaiman löhöämällä sohvalla telkkaria katsoen, joten tee toki näin.

Haloo miten teen näin, olen töissä? Lääkärikö määrää minulle vielä viikon sairaslomaa vaikka en ole sairas enää? Ohjeistus on että oireettomana pitää olla 1 päivä, hoitoaloilla 2 päivää. Jos kaikki alkaa flunssaoireiden takia olemaan kotona kaksi viikkoa oli terve tai ei, koko maa on kaaoksessa pian. Todetuissa koronatapauksissa 14 päivää, mutta lähdenkö nyt päivystykseen terveenä hakemaan koronatestiä? En ehkä.

Lisään tähän vielä että koronatestiä ei saa edes työterveydestä, joten niin kauan kun ihmistä ei määrätä karanteeniin kotiin lääkärin toimesta ei ole oikeutta olla automaattisesti kahta viikkoa poissa töistä, vaan oireenmukainen hoito ja takaisin koronamyllyyn heti kun olo on terve.

Vierailija
24/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä kalliita testejä, kun ihan sipulin haistelulla taudin määrittää!

Vierailija
25/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin asiasta sairaanhoitajalta ja hänen näkökantansa oli se että töihin normaalisti kun olo on terve, tietenkin.

Ap, et tietenkään mene kauppaan kipeänä, paitsi jos et mitenkään muuten saa ruokaa.

Vierailija
26/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa ketään käymään kaupassa puolestasi ja pakko käydä niin suojaa itsesi hyvin, kk hanskat, huivi tai maski naamalle. Pidä etäisyys ihmisiin ja käyt silloin kun kaupassa on vähiten asiakkaita, eli aikaisin aamulla tai myöhään illalla.

Vierailija
27/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et saa ketään käymään kaupassa puolestasi ja pakko käydä niin suojaa itsesi hyvin, kk hanskat, huivi tai maski naamalle. Pidä etäisyys ihmisiin ja käyt silloin kun kaupassa on vähiten asiakkaita, eli aikaisin aamulla tai myöhään illalla.

Aamun ensimmäinen tunti on kaupoissa riskiryhmille!!! Ajattele nyt vähän mitä neuvot!

Vierailija
28/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut koronaa nyt kotona 7 päivää. Olo on jo parantunut, huomenna vielä yksi sairaslomapäivä, sen jälkeen töihin. Tietenkään koronaa ei 100% tiedetä koronaksi koska testejä ei tehdä, en voi kuitenkaan tässä maailmantilassa jäädä kotiin ilman oireita pariksi viikkoa istumaan sillä välin kun töissä vallitsee kaaos ja konkurssi.

On ohjeistettu, että viimeisten näkyvien koronaoireiden jälkeen,  pitää olla vielä 7 ns. tervettä päivää kotona. Vaikka ei ole varmistettu koronatapaus, näinä aikoina on kaikkia koronaan viittavia oireita käsiteltävä niin kuin se olisi korona, jotta uusilta tarttumisilta vältytään. Kerrankinkin voit auttaa pelastamaan maaiman löhöämällä sohvalla telkkaria katsoen, joten tee toki näin.

Tällaista ohjeistusta ei tällä hetkellä normaalisti työssäkäyville ole annettu. On tärkeää huolehtia että info on oikeaa mitä täällä jaetaan, 1 oireeton päivä, hoitohenkilökunnalla 2. Jos testillä todettu koronatartunta tai eristys niin 14 päivää ja kunnes täysin oireeton.

Vierailija
29/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikkona olen kokenut hengenahdistuksen eikä se ole lievä oire. Ei tule mieleen kauppaan lähteä.

Vierailija
30/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astmaatikkona olen kokenut hengenahdistuksen eikä se ole lievä oire. Ei tule mieleen kauppaan lähteä.

Onko sitten niin, että minulla ei ole hengenahdistusta? Omani on nimittäin todella lievää ja normaali arjen aktiivisuus onnistuu.

Soitin ystävälleni kysyäkseni kaupassakäyntiapua ja selvisi että heillä on koko perheellä samantapaiset oireet. Voivat hyvin, mutta oireita kuitenkin on.  Toisella lähellä asuvalla perheellä nyt niin kaoottinen tilanne, että eivät voi auttaa, tiedän kysymättäkin. Kauempana asuvat ovat niin kaukana, että en todellakaan ajatuta satoja kilometrejä kauppakassin takia. 

Olen tehnyt totta kai ruokatilauksen kaupasta, mutta toimituksen sai vasta ensi viikon puoliväliin. Sitä ennen minun on käytävä kaupassa yhden kerran.

ap

Vierailija
31/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET. Osaatko lukea lehtien tekstejä? Jos epäillään koronaa, PYSYTÄÄN VIT&% KOTONA. Olet syypää monen tartuntaan sitten, jos itsekkäänä menet kauppaan. Ihan tavallisessa flunssakaan ei saa mennä nyt. 

Vierailija
32/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET

Vierailija
33/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaat vieklö myöntää, että ajattelet kaupassakäyntiä? 

Vierailija
34/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit, mene myöhään illalla. Suusuoja ja käsineet. Ethän voi nälkään kuolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi