Epäilen itselläni koronatartuntaa, mutta en pääse testiin. Oireet todella lieviä. Voinko käydä kaupassa?
Oireet hengenahdistus, kurkun karheus, vähäinen yskä ja lievä pahoinvointi. En ole ollut missään ulkomailla tai muuten altistunut tiedetyille tartunnoille, joten testiin on turha yrittää päästä. Pystyn tällä hetkellä olemaan yskimättä muutamankin tunnin putkeen, vaikka kurkkua kutittaisikin.
Menisitkö minun tilanteessani kauppaan? Asun yksin ja sukulaiset asuvat kaukana toisella paikkakunnalla. Kavereilla omat huolenaiheensa enkä haluaisi heitä vaivata.
Kommentit (34)
No et tietenkään mene. Pitäisi olla selvää kysymättäkin.
en tietenkään menisi. tilaisin ruoan kotiin. jos ei ole rahaa kotiinkuljetukseen eikä kukaan muu voi auttaa, silloin soitto sosiaalitoimeen
Nyt on se aika vaivata niitä kavereita tai naapureita jos joskus.
Et tietenkään oli sitten mikä tahansa sairaus kyseessä. Miksi kyselet tyhmiä?
Et voi! Pyydä kauppa-apua jostain ryhmästä tai jätä ilmoitus.
Ensin katsot ne kaverikortit läpi, eli pääsisikö kukaan hoitamaan kauppareissua. Huhuilet mahdollisissa someryhmissä ym. ja selvität kaupallisten kuljetuspalvelujen tilanteen. Jos mikään näistä ei kertakaikkiaan onnistu ja ruoka uhkaa totaalisesti loppua, niin vasta siinä tapauksessa itse kauppaan. Nyt tosi moni haluaa auttaa näissä asioissa, joten on hyvät mahdollisuudet että löydät jonkun. Sillä voit pelastaa henkiä.
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään oli sitten mikä tahansa sairaus kyseessä. Miksi kyselet tyhmiä?
Väitän että suurin osa ihmisistä kävisi noilla oireilla itse kaupassa, tarpeen vaatiessa, ilman tätä hemmetin korona hässäkkää.
Ei kauppaan toisia tartuttamaan. Tämän vuoksi pitäisi olla koko ajan 2 viikon hätäruoat kotona. Silloin voisi sairastaa rauhassa.
Olen sairastanut koronaa nyt kotona 7 päivää. Olo on jo parantunut, huomenna vielä yksi sairaslomapäivä, sen jälkeen töihin. Tietenkään koronaa ei 100% tiedetä koronaksi koska testejä ei tehdä, en voi kuitenkaan tässä maailmantilassa jäädä kotiin ilman oireita pariksi viikkoa istumaan sillä välin kun töissä vallitsee kaaos ja konkurssi.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut koronaa nyt kotona 7 päivää. Olo on jo parantunut, huomenna vielä yksi sairaslomapäivä, sen jälkeen töihin. Tietenkään koronaa ei 100% tiedetä koronaksi koska testejä ei tehdä, en voi kuitenkaan tässä maailmantilassa jäädä kotiin ilman oireita pariksi viikkoa istumaan sillä välin kun töissä vallitsee kaaos ja konkurssi.
On ohjeistettu, että viimeisten näkyvien koronaoireiden jälkeen, pitää olla vielä 7 ns. tervettä päivää kotona. Vaikka ei ole varmistettu koronatapaus, näinä aikoina on kaikkia koronaan viittavia oireita käsiteltävä niin kuin se olisi korona, jotta uusilta tarttumisilta vältytään. Kerrankinkin voit auttaa pelastamaan maaiman löhöämällä sohvalla telkkaria katsoen, joten tee toki näin.
Tilaat kauppakassin netistä. Etkö ymmärrä, ettei tauti tartu ihmisestä toiseen samoilla oireilla, vaan se sinun kauppareissulla tartuttamasi ihminen saattaa jopa kuolla. Järki käteen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ohjeistettu, että viimeisten näkyvien koronaoireiden jälkeen, pitää olla vielä 7 ns. tervettä päivää kotona. Vaikka ei ole varmistettu koronatapaus, näinä aikoina on kaikkia koronaan viittavia oireita käsiteltävä niin kuin se olisi korona, jotta uusilta tarttumisilta vältytään. Kerrankinkin voit auttaa pelastamaan maaiman löhöämällä sohvalla telkkaria katsoen, joten tee toki näin.
Haloo miten teen näin, olen töissä? Lääkärikö määrää minulle vielä viikon sairaslomaa vaikka en ole sairas enää? Ohjeistus on että oireettomana pitää olla 1 päivä, hoitoaloilla 2 päivää. Jos kaikki alkaa flunssaoireiden takia olemaan kotona kaksi viikkoa oli terve tai ei, koko maa on kaaoksessa pian. Todetuissa koronatapauksissa 14 päivää, mutta lähdenkö nyt päivystykseen terveenä hakemaan koronatestiä? En ehkä.
Jos haluat olla itsekeskeinen ääliö ja mahdollisesti tappaa vanhainkodillisen mummoja ja vaareja, niin käy toki, eihän sinua mikään estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo miten teen näin, olen töissä? Lääkärikö määrää minulle vielä viikon sairaslomaa vaikka en ole sairas enää? Ohjeistus on että oireettomana pitää olla 1 päivä, hoitoaloilla 2 päivää. Jos kaikki alkaa flunssaoireiden takia olemaan kotona kaksi viikkoa oli terve tai ei, koko maa on kaaoksessa pian. Todetuissa koronatapauksissa 14 päivää, mutta lähdenkö nyt päivystykseen terveenä hakemaan koronatestiä? En ehkä.
Pahoinvointi ei ole flunssan oire, ja yleensä flunssaisena mulla ei ainakaan ole koskaan henkeä ahdistanut, ellen ole sitten fyysisesti liikkunut.
Osta valkosipulia ja kokeile haistatko sen?
Jos hajuaisti on selvästi heikentynyt, voi kyseessä olla korona. Kuuluu ihan ensioireisiin.
Et mene kauppaan!!!!!!!!!!!!!!!