Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei valtio neuvo käyttämään D-vitamiinia koronan ehkäisemiseksi / oireiden lievittämiseksi?

Vierailija
24.03.2020 |

Kaikilla on D-vitamiinitasot pohjilla tähän aikaan vuodesta, ellei ole purkista otettu tai etelässä käyty. Ja D-vitamiinin tiedetään vaikuttavan immuuniteettiin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vetää D vitamiinia kuin puuroa.

Helpottiko?

Vierailija
2/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska D-vitamiini ei sen paremmin ehkäise kuin lievitä koronan oireita. Ihan sama, kuinka paljon sitä vetäisi. Mutta kukaan ei toki kiellä sinua vaikka vetämästä yliannosta D-vitamiinia ihan kaikessa rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee syötyä lohta vähän koska lähi S ei oo nk palvelutiskiä. Otan D3 päivittäin 2-3 päivässä.

Vierailija
4/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska D-vitamiini ei sen paremmin ehkäise kuin lievitä koronan oireita. Ihan sama, kuinka paljon sitä vetäisi. Mutta kukaan ei toki kiellä sinua vaikka vetämästä yliannosta D-vitamiinia ihan kaikessa rauhassa.

Olisi kiva nähdä tutkimukset, joihin väitteesi perustat. Täällä on listattu monia tutkimuksia, jotka puoltavat minun kantaani.

https://www.ptcommunity.com/wire/covid-19-perfect-storm-demands-immedia…

Vierailija
5/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomainen neuvoo harkiten, osa kansalaisista kokee kaikenlaisen ohjeistuksen vahingollisena. 

Vierailija
6/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka talvi D-vitamiinia, mutta se ei ole suojannut edes tavalliselta nuhalta. Auringon korvikkeeksi ihan hyvä, koronalääkkeeksi ei.

Vierailija
7/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin reiskan mukaan vasaralla varpaaseen lyönti auttoi häntä unohtamaan koronan. Hopi hopi nyt huitomaan.

Vierailija
8/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitskulla on myönteisiä vaikutuksia hengitysteiden toimintaan, ihan astman hoitoa myöten. Viralliset tahot eivät kehoituksia tästä anna luultavasti siksi ettei kansa ryntää enää yhtään enempää hanstraamaan apteekkiin, tai ala hysteriassa vedellä vitamiineja yliannoksella.

Vierailija
9/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin reiskan mukaan vasaralla varpaaseen lyönti auttoi häntä unohtamaan koronan. Hopi hopi nyt huitomaan.

"Vitamin D supplementation to prevent acute respiratory tract infections: systematic review and meta-analysis of individual participant data

Conclusions: Vitamin D supplementation was safe and it protected against acute respiratory tract infection overall. Patients who were very vitamin D deficient and those not receiving bolus doses experienced the most benefit."

https://www.bmj.com/content/356/bmj.i6583

Vierailija
10/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se onkin tärkeyslistalla kärjessä...

Vierailija
11/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kansasta elää kroonisessa d-vitamiinin puutteessa. Vanha polvi ruukaa edelleen uskoa, että d-vitamiinia saa auringon säteilyn avulla kehon itsensä tuottamana riittävästi. Kukaan itseään kunnioittava asiaan perehtynyt tutkija tai diletanttikaan ei ole asiasta samaa mieltä. Nykysuositus 10 ug on naurettava ja tulee muuttumaan ~10 vuoden nousemaan vähintään 50 ug. Kuten z-sukupolvi ja myöhäismillenniaalit pakkaavat tekemään, on järjevää tutkia itse muiden maiden suosituksia, sekä vertailla erilaisten metatutkimuksien yhteenvetoja, jotka ovat mahdollisimman biasoitumattomia. Itse pitkään asiaa tutkittuani päädyin ottamaan joka toinen päivä 100 ug d-vitamiinia k2 (menakinonin) kanssa. Toki otan myös muita lähes yhtä tärkeitä ravintolisiä, mutta ne eivät liity tähän keskusteluun.

Vierailija
12/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkki on toinen.

Vierailija
13/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valtion pitäisi määrätä? Et osaa ajatella itse?

Vierailija
14/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti vain Italiassa, auringon maassa, podetaan koronaa. Luulisi saavat  siellä d-vitamiinia luonnollisesti paljon.

Vierailija
15/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kansasta elää kroonisessa d-vitamiinin puutteessa. Vanha polvi ruukaa edelleen uskoa, että d-vitamiinia saa auringon säteilyn avulla kehon itsensä tuottamana riittävästi. Kukaan itseään kunnioittava asiaan perehtynyt tutkija tai diletanttikaan ei ole asiasta samaa mieltä. Nykysuositus 10 ug on naurettava ja tulee muuttumaan ~10 vuoden nousemaan vähintään 50 ug. Kuten z-sukupolvi ja myöhäismillenniaalit pakkaavat tekemään, on järjevää tutkia itse muiden maiden suosituksia, sekä vertailla erilaisten metatutkimuksien yhteenvetoja, jotka ovat mahdollisimman biasoitumattomia. Itse pitkään asiaa tutkittuani päädyin ottamaan joka toinen päivä 100 ug d-vitamiinia k2 (menakinonin) kanssa. Toki otan myös muita lähes yhtä tärkeitä ravintolisiä, mutta ne eivät liity tähän keskusteluun.

Onko nykyinen suositus oikeasti noin pieni? mitä ihmettä, itse luulin aina että se on vähintään sen 50ug. :o itse luulin aina että se on sen 50, ja olen 50ug pillereitä syönytkin. Tiedäpä sitten onko noista mitään apua. 

Vierailija
16/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vain Italiassa, auringon maassa, podetaan koronaa. Luulisi saavat  siellä d-vitamiinia luonnollisesti paljon.

Ei olla väitettykään että d- vitamiini ehkäisisi tai parantaisi tartunnan, vaan hengityselimien toimintaa edistävän vaikutuksensa ansiosta voi auttaa lievittämään oireita.

Vierailija
17/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomen valtio rahoittaa 106 miljoonalla kirkkorakennusten ylläpitoa VUODESSA.

paljonko sillä sais D-vitamiinia?

Vierailija
18/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

C vitamiini on toinen joka auttaa. Määrät vaan on niin isoja että vitsku annostellaan suonensisäisesti.

Vierailija
19/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä koronaeristys jossain vaiheessa loppuu, Suomen kansa tarvitsee enemmän B-vitamiinia, katkolla.

Vierailija
20/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinista voi tulla myös myrkytys, jos sitä oikein paljon syö. Ehkä siksi ei ole virallisesti ohjeistettu syömään. Itse kyllä syön, 150 mikrogrammaa päivässä. Kesää kohden vähennän 100:n ja sitten 50:n mikrogrammaan.