Henkilöauto ja maaseudun juntit
Itse muutin stadista pikkukaupunkiin ja huomaan, että jokaisella työttömällä juntilla pitä olla auto.
Kommentit (112)
No millä ajattelet, että maaseudulla pääsee paikasta toiseen, jos ei ole autoa?
Koronan myötä tämäkin tulee muuttumaan, ei junteilla ole varaa autoon. Hyvä niin!
Jollain on liikuttava. Meilläkin lähimpään kauppaan matkaa 25km ja linja-auto ei ole kulkenut vuosiin, joten oma auto on ainut vaihtoehto.
Maalla juntit istuvat talossa järven rannalla ja toivovat, että kaikki palvelut tulisi suoraan käteen. Samalla kunnassa työttömyys n. 95 prosenttia.
Nää juntit aina kertoo, että ainoa vaihtoehto on asua juuri siinä paikassa. Ja Helsinki maksaa.
Miksi otsikossa on maalaiset, kun kyse on pikkukaupunkilaisista?
Vierailija kirjoitti:
Nää juntit aina kertoo, että ainoa vaihtoehto on asua juuri siinä paikassa. Ja Helsinki maksaa.
Miksi kaikkien ihmisten pitäisi mielestäsi muuttaa Helsinkiin? Miksi se on ainoa vaihtoehto?
Jaa, itse istuskelen ainakin etätöissä järven rannassa ja odotan että uusimaa saarretaan jotta urpot pysyvät siellä sisäpuolella.
Ja korona lopulta hoitelisi ylimieliset idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudun osuus bruttokansantuotteesta on 15%.
Pääkaupunkiseudun osuus bruttokansanmenosta on 60%.
Pidä pummi pää kiinni.
Mä ainakin ajan autolla, Kela maksaa! T: nettomaksaja "etätyöntekijä" Mikkelistä
'Aijjai kun maalaisjuntteja on helppo vähä hermostuttaa! Ajetaan autoilla!
Liikuttavaa, miten maaseudulla onkin aikaa vastailla provoihin! Varmasti on siellä järven rannalla etätöitä ja Volvo pihassa!
Taas tätä vihan ja eripuran lietsontaa!
Maaseudulla ei ole julkista liikennettä. Ainoa keino päästä edes kirkonkylän kauppaan on oma auto, meiltäkin on matkaa lähimpään kauppaan 7 km.
Laboratorio, lähin pankki, kela ovat naapurikunnassa ja matkaa on 30 km, otsanahkaa rypistelemälläkö ko matka pitäisi tehdä?
Ja ne työttömän mahdolliset työmaatkin voivat olla 80 km:n päässä kuten itselläni on usein ollut.
Vierailija kirjoitti:
Liikuttavaa, miten maaseudulla onkin aikaa vastailla provoihin! Varmasti on siellä järven rannalla etätöitä ja Volvo pihassa!
No, mites sulla on aikaa?
Hesanpellet tienaa asumistukea nostamalla, eli verovaroin leikitään hesassa asunto sijoittajaa.
Näin hesassa.
Joku hesalainen vihreä piipittää taas omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaksisuuntainen tie, Helsinki saa mm. maksaa jos haluaa saada kriisien aikana kotimaista ruokaa tai matkailua.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Korkeasaaren apinatalon aitaus laajennetaan kehäkolmosen suuruiseksi. Sielläpä mätänet.
Vierailija kirjoitti:
Maalla juntit istuvat talossa järven rannalla ja toivovat, että kaikki palvelut tulisi suoraan käteen. Samalla kunnassa työttömyys n. 95 prosenttia.
Kateus vie kalatkin vedestä!
Minä asun aina kin paltamolla ja minulla on auto, jolla ajan 30 km päivittäin. Olen aina asunut täällä, enkä muuta, Sotkamossa saan rahaa.
Auto on minulle yhtä pakollinen kuin oikein kirjotus taitokin!
No totta kai näillä junteillä pitää olla, ainoa itsetunnon mitta.