Nyt pitkään työttömyydestä kärsineet kelalle töihin
Nyt olis pitkään työttömien vuoro ruveta talkoisiin ja hakeutua kelaan tai ammattiliittoihin töihin, auttamaan lomautettujen korvaushakemusten käsittelyssä.
Kommentit (27)
Olen yrittänyt. Olen suorastaan ylipätevä Kelan hommiin sekä koulutukseni että työkokemukseni puolesta, mutta hakijoita edelliseen paikkaan oli kymmenkertainen määrä valittuihin. Toisekseen sisäpiirin tietojen mukaan palkkaavat mielellään kolmekymppisiä eli ikärasismia esiintyy.
Olen hakenut normaaleja palkkatöitä enkä mitään talkootöitä. Talkoita tehdään kaverin mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon hakenut ainakin kolmesti Kelaan. Alla on korkeakoulututkinto ja nyt sosionomin opinnot loppusuoralla.
En ole päässyt.
Kysyvät suoraan, onko suosittelijaa Kelassa. Jos ei ole, taitaa menna hakemus suoraan mappi ööhön.
Että eipä sinne niin vaan mennä.
No ei todellakaan kysytä hakemuksessa, että onko tuttuja kelassa...
Ei taidettu pyytää suosittelijoiden nimiä hakemuksessa ollenkaan.
Korkeakoulu tutkinto oli vaatimuksena.
Terveisin suht tuore kelalainen
Nykyään ei enää kysytä, mutta vielä pari vuotta sitten kysyttiin. Itse pääsin Kelaan töihin, vaikka en tuntenut talon sisältä ketään. Olen ollut Kelassa töissä vuodesta 2017.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon hakenut ainakin kolmesti Kelaan. Alla on korkeakoulututkinto ja nyt sosionomin opinnot loppusuoralla.
En ole päässyt.
Kysyvät suoraan, onko suosittelijaa Kelassa. Jos ei ole, taitaa menna hakemus suoraan mappi ööhön.
Että eipä sinne niin vaan mennä.
No ei todellakaan kysytä hakemuksessa, että onko tuttuja kelassa...
Ei taidettu pyytää suosittelijoiden nimiä hakemuksessa ollenkaan.
Korkeakoulu tutkinto oli vaatimuksena.
Terveisin suht tuore kelalainen
Ja tällaiset yhdyssana- ja alkukirjainvammaiset sinne otetaan eikä päteviä virkamiestaustaisia osaajia. On kokemusta päätöksenteosta ja alan laeista. Mutkun nuori sosionomi on paljon kivempi alainen.
Hyvä idea, sinne vain raksalta ajat sitten lomautettu yksinkertainen Pena pyörittelemään papereita mihin hänellä ei ole minkäänlaista koulutusta. Ja byrokratian rattaat kiittää.
Ai että kouluttamattomia, monet mt-ongelmaisia ja sairaita laitettais vaan purkaman jonoja? Sen koko byrokratian opetteluun varmaan meniskin tää koko korona aika ennen kun osaa mitäön päätöksiä tehä itse.
Menisin, mutta eivät tällä hetkellä hae.
Olen hakenut kahdesti Kelaan, kerran Te-palveluihin ja yhteen työttömyyskassaan.
En ole kelvannut.