Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pitkään työttömyydestä kärsineet kelalle töihin

Vierailija
23.03.2020 |

Nyt olis pitkään työttömien vuoro ruveta talkoisiin ja hakeutua kelaan tai ammattiliittoihin töihin, auttamaan lomautettujen korvaushakemusten käsittelyssä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen hakenut Kelaan korkeakoulututkinnolla. En ole päässyt. Aiemmin ainakin kysyttiin hakemuksessa, onko tuttuja Kelassa töissä. Ei ollut. En päässyt.

Vierailija
2/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen välittömästi, jos vain huolivat. Epäilen kuitenkin vahvasti, että eivät ota sinne tällaista kauppakoulun käynyttä vanhaa kurppaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaile yksityiskohtaisesti, miten sinne hakeudutaan töihin. Hakemuksia lähettämällä ei ole onnistunut. 

Vierailija
4/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennenkään päässyt, tuskin pääsisin nytkään

Vierailija
5/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en kerta kelpaa oikeisiin palkkatöihin edes kauppaan tai siivoamaan, mutta muualta tulleet kelpaa vaikka hoono sömen kielie niin ottakaa ne sitten tekemään "talkootöitä" eli orjahommia.

Vierailija
6/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastateluun pääsin, mutta silmäsairauden vuoksi en kelvannut

Vierailija
7/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut Kelalle, TE-toimistoon ja kaupungin eri virastoihin. Ylempi korkeakoulututkinto löytyy ja työkokemusta yksityiseltä sektorilta. En ole päässyt edes haastatteluun, miten ihmeessä onnistuisin? Yksityiselle puolelle haastatteluja olen aina saanut nopeasti. Ovatkohan nämä avoimet paikat jo pedattuna jollekin henkilölle?

Vierailija
8/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien nostamisesta n. 12 vuoden kokemus, väittäisin olevani jo melko hyvin perillä prosessista ja perusteista. :)

Vierailija
9/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hakenut ainakin kolmesti Kelaan. Alla on korkeakoulututkinto ja nyt sosionomin opinnot loppusuoralla.

En ole päässyt.

Kysyvät suoraan, onko suosittelijaa Kelassa. Jos ei ole, taitaa menna hakemus suoraan mappi ööhön.

Että eipä sinne niin vaan mennä.

Vierailija
10/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se taas nähdään että mieluummin ollaan pitkäaikaistyöttömiä ja asutaan suurissa kaupungeissa, kuin että työllistyisi pienellä paikkakunnalla.

Täältä kaikki korkeammin koulutetut lähtee näihin isoihin kaupunkeihin, joten tänne jää vain ammattikoulun käyneitä. Omassa tuttavapiirissä on 6 henkeä töissä kelalla, joista 5 merkonomia.

Että te työttömät korkeasti koulutetut hakemaan kelalle pikku kaupunkeihin, pääsette töihin.

Vierailija
11/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaile yksityiskohtaisesti, miten sinne hakeudutaan töihin. Hakemuksia lähettämällä ei ole onnistunut. 

Oletko miettinyt että ehkä vika on ollut hakemuksissa?

Töihin pääsee kun ratkaisee jonkun työnantajan ongelman kustannustehokkaasti. Toisin sanoen, tuottaa enemmän arvonlisää kuin kuluttaa.

Vierailija
12/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se taas nähdään että mieluummin ollaan pitkäaikaistyöttömiä ja asutaan suurissa kaupungeissa, kuin että työllistyisi pienellä paikkakunnalla.

Täältä kaikki korkeammin koulutetut lähtee näihin isoihin kaupunkeihin, joten tänne jää vain ammattikoulun käyneitä. Omassa tuttavapiirissä on 6 henkeä töissä kelalla, joista 5 merkonomia.

Että te työttömät korkeasti koulutetut hakemaan kelalle pikku kaupunkeihin, pääsette töihin.

Asun jo Orivedellä ( 9000 asukasta). Hirveästi pienempään en viitsisi lähteä varsinkaan kun miehellä on työpaikka täällä, mutta tuskin olisi jossain pienemmässä paikassa. 

Vierailija
13/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen välittömästi, jos vain huolivat. Epäilen kuitenkin vahvasti, että eivät ota sinne tällaista kauppakoulun käynyttä vanhaa kurppaa. 

Miksei? Sellaisiahan siellä on aina ollut muutenkin.

Vierailija
14/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin pääsee kun ratkaisee jonkun työnantajan ongelman kustannustehokkaasti. Toisin sanoen, tuottaa enemmän arvonlisää kuin kuluttaa.

Kuvaile yksityiskohtaisesti, miten 50+ pitkäaikaistyötön ratkaisee Kelan ongelman kustannustehokkaasti. Toisin sanoen, tuottaa enemmän arvonlisää kuin kuluttaa.

Vierailija
15/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin lähinnä, että nyt on erittäin paha vika vastauksessa. En näe sanaakaan siitä, mitä pyysin. Yritä edes!

Vierailija
16/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt vuoden ollut työtön, enkä ole työttömyydestä kärsinyt hetkeäkään.

Sä palkkaisit kenet vaan selvittämään Kelan ruuhkautumista? 😂

Työpaikka olis sitte vuosiksi, kun niitä sotkuja selvittäis.

Rakettitiedettähän itse asia ei ole. MUTTA kun asiat käsitellään Kela jargonialla, niin mikään ei ratkea maalaisjärjellä.

Vierailija
17/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneen ja isoon kaupunkiin yritetty, sama homma. Ilman suhteita ei näytä pääsevän kunnalliselle puolelle. TE-toimistossakin kuulemma pyörii se melko sama joukko, joka vuorotellen nappaa itselleen niitä avoimia sijaisuuksia, joista täytyy kai muodon vuoksi ilmoitella julkisesti..

Vierailija
18/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että kukaan ei halua minua vastuuseen omasta toimeentulostaan. Minulla on hahmotushäiriö, jonka vuoksi numeroiden hahmottaminen on erityisen vaikeaa. Sieltä tulisi helposti tukea 500 euron sijaan 50 euroa. Toki jos se ei ap:ta haitaa...

Vierailija
19/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon hakenut ainakin kolmesti Kelaan. Alla on korkeakoulututkinto ja nyt sosionomin opinnot loppusuoralla.

En ole päässyt.

Kysyvät suoraan, onko suosittelijaa Kelassa. Jos ei ole, taitaa menna hakemus suoraan mappi ööhön.

Että eipä sinne niin vaan mennä.

No ei todellakaan kysytä hakemuksessa, että onko tuttuja kelassa...

Ei taidettu pyytää suosittelijoiden nimiä hakemuksessa ollenkaan.

Korkeakoulu tutkinto oli vaatimuksena.

Terveisin suht tuore kelalainen

Vierailija
20/27 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea.

Nyt olisi aika sossupummien osallistua talkoisiin todellakin. Tässä hetkessä, kun saavat rahaa valtiolta tekemättä mitään, niin voisivat vapaaehtoistyönä purkaa hakemusten käsittelyjonoja. Tämä voisi olla edellytyksenä tukien jatkumiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi