Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää lomautuksen aikana työkkärin työtarjoukset??

Vierailija
23.03.2020 |

Vai tarjotaanko niitä edes? Olen lomautettuna 4kk. Ja liiton päivärahat.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tuskin tarjoaa kauheasti töitä tällaisena aikana. Puoli Suomea on kohta lomautettuna.

Vierailija
2/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa näinä aikoina mihinkään ollaan laittamassa töihin. Ellet ole ex-hoitsu ja velvoitetaan niitä hommia tekemään, jos tilanne pahenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kertoi, että kannattaa alkaa jakamaan ilmaisjakelulehtiä. Tienaat niin vähän ettet menetä liiton päivärahoja, mutta et ole enää työkkärin asiakaskaan.

Vierailija
4/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kertoi, että kannattaa alkaa jakamaan ilmaisjakelulehtiä. Tienaat niin vähän ettet menetä liiton päivärahoja, mutta et ole enää työkkärin asiakaskaan.

Voit toki yrittää nostaa päivärahaa olematta työkkärin asiakas 😂

Vierailija
5/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että sulla on flunssan tapaisia oireita. 

Vierailija
6/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ilmoittaudu työnhakijaksi, jos et hae töitä. Saat lomailla rauhassa.

Vierailija
7/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle just tänään pamahti joku ihme puutarhurinpaikka, työaika 24 tuntia viikossa. Ja palkka varmaan jotain luokkaa 8€/tunti, niin sillähän melkein maksais jo vuokran. Kauhea tappelu Kelan kanssa asumistuesta ja sovitellusta päivärahasta vai mikä se nykyään on ja sen lisäksi ulosottoon selvitykset. Verokortti pitäis muuttaa. Pitäisi olla ajokortti (mulla ei ole) ja pitäisi leikata nurmikkoa (heinänuha), mutta pakko sinne on ottaa yhteyttä. Kauhea motivaatio pitäisi vielä löytää.

Vierailija
8/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkatonta "lomaa" tässä tosiaankin kaivataan. Pakko ilmoittautua työkkäriin, käskee liiton ohje.

Vierailija
9/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teette niin kun olette itse työttömiä neuvoneet ja käskyttäneet!

Ei ole teille mitään eri sääntöjä!

Vierailija
10/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin olla lomautettuna 4pv, kun sain työtarjouksen KESÄTÖISTÄ. Minä, 10 vuotta vakituisessa työssä ollut lomautettu!

Soitin työkkäriin, että mitä h*vettiä, lomautukseni kestää max kaks-kolme kk (minkä ne tietää siellä hyvin, koska rakennusalalla olen ollut lomautettuna useina talvina).

Ymmärsivät kuulemma tilanteen, mutta silti täytyi hakea niitä kesätöitä, ettei vaikuta liiton korvauksiin. Ja olisi myös pitänyt ottaa työpaikka vastaan, jos sitä olisi tarjottu. "No ehkä nuo sinun vakituiset työt menisivät silti edelle". EHKÄ?? 10-vuotinen työpaikkani, jossa on n.5e/h parempi palkka kuin siinä parin kuukauden kesätyöpaikassa.

Laitoin kyllä niin surkean hakemuksen kuin vain voi. Harmittaa vaan turhaan kuormittaa työnantajia laittamalla turhia hakemuksia.

Vierailija
11/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENKÄÄ TÖIHIN!

Vierailija
12/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdin olla lomautettuna 4pv, kun sain työtarjouksen KESÄTÖISTÄ. Minä, 10 vuotta vakituisessa työssä ollut lomautettu!

Soitin työkkäriin, että mitä h*vettiä, lomautukseni kestää max kaks-kolme kk (minkä ne tietää siellä hyvin, koska rakennusalalla olen ollut lomautettuna useina talvina).

Ymmärsivät kuulemma tilanteen, mutta silti täytyi hakea niitä kesätöitä, ettei vaikuta liiton korvauksiin. Ja olisi myös pitänyt ottaa työpaikka vastaan, jos sitä olisi tarjottu. "No ehkä nuo sinun vakituiset työt menisivät silti edelle". EHKÄ?? 10-vuotinen työpaikkani, jossa on n.5e/h parempi palkka kuin siinä parin kuukauden kesätyöpaikassa.

Laitoin kyllä niin surkean hakemuksen kuin vain voi. Harmittaa vaan turhaan kuormittaa työnantajia laittamalla turhia hakemuksia.

LOINEN! PUMMI!

Vierailija
13/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENKÄÄ TÖIHIN LOISET!

Vierailija
14/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, palstalla on lukemattomia neuvoja työttömille. Noudattakaa niitä mars. T. entinen työtön, joka todella kouluttautui uudelleen ja sen jälkeen muutti työn  perässä. 

Vierailija
15/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko osa-aikallmautetuille työtarjouksia edes

Vierailija
16/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt niille tuli niin paljon lisähommia ettei ne kerkeä lomautetuille mitään tarjota. Niillä on ihan tarpeeksi tekemistä pitkäaikaistyöttömissä.

Vierailija
17/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkatonta "lomaa" tässä tosiaankin kaivataan. Pakko ilmoittautua työkkäriin, käskee liiton ohje.

Pakko ei ole kuin kuolla.

Vierailija
18/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa metsään...

Vierailija
19/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekevälle töitä riittää.

Vierailija
20/26 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko. Olet lomautettu, vaikka et ilmoittaudu työkkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän