Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttären vuokranantaja korotti vuokraa 90€/kk !!

Vierailija
23.03.2020 |

Tytär asuu siis Etelä-Suomessa opiskelemassa, aiemmin pienen yksiön vuokra oli 410€/kk mutta tänään vuokranantaja ilmoitti että 1.5 alkaen vuokra on 500€/kk.

Aivan järjetön korotus! Onko tämä enää oikein?? Tyttö on muutenkin vaikeassa tilanteessa, kun menetti kesätyöt tämän tilanteen takia. :(

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömän halpa vuokra tyttärelläsi korotuksen jälkeenkin. Ja vink vink palvelutaloihin haetaan kedätöihin, eikä tarvitse mitään koulutusta (on joku lähihoitajan avustaja tms.). Noita töitä tulee riittämään ja juuri perjantaina avattiin monta paikkaa hakuun.

T: N22, opiskelen Helsingissä ja maksan vuokraa 690€/kk - aina jotain duunia keksii

Kaikki eivät asu Helsingissä. Ihan vinkkinä.

Ja kyllä, nyt on opiskelijat ahtaalla. Omalla paikkakunnallani ei ole yhtäkään mainitsemasi tyylistä työpaikkaa haussa, varsinkaan opiskelijoille (jos ei ilmaiseksi tee)

Vierailija
22/29 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuokranantaja tee mitään yllätysvuokrankorotuksia, se on yksikäsitteisesti laitonta. Ne lukee siellä vuokrasopimuksissa. Jos vuokranantaja lähettää tilisiirrot vuokran maksua varten, hän merkitsee korotukset niihin. Jos vuokralainen maksaa vuokransa itse, hänen pitäisi (teoriassa) itse osata korottaa vuokraansa sopimuksessa sanotulla prosentilla sopimuksessa sanottuna päivänä.

Koska minulla on hyvä vuokralainen, niin itse tosin en ole koskaan korottanut vuokraa vaikka sopimuksessa sanotaan 2% vuosittain, enkä kitissyt vuokralaiselle siitä ettei ole itse sitä tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MISSÄ kaupungissa on noin halvat vuokrat?? Tytöllä on kyllä elämänhallinnan vaikeuksia jos ei asumistuen jälkeen selviä tuosta summasta. Tuohan menee kelan maksuun melkein kokonaan. 

T. melkein 700€/kk yksiöstä.

Vierailija
24/29 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko vuokrasopimuksessa mitään vuokran korottamisesta? Esimerkiksi minun vuokrasopimuksessani lukee, että vuokraa voi korottaa vuodessa enintään 2%.

Se on vähintään 2%

Vierailija
25/29 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis MISSÄ kaupungissa on noin halvat vuokrat?? Tytöllä on kyllä elämänhallinnan vaikeuksia jos ei asumistuen jälkeen selviä tuosta summasta. Tuohan menee kelan maksuun melkein kokonaan. 

Minä asun Turussa, ja maksan pienestä kolmiosta 630€/kk. Yksiöt ovat toki suhteessa kalliimpia, mutta aloittajahan nimenomaan kertoi, että kyse on pienestä yksiöstä. Sinä asut ilmeisesti Helsingissä, siellähän vuokrat ovat ihan käsittämättömiä muiden kaupunkien hintatasoon verrattuna.

Vierailija
26/29 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko vuokrasopimuksessa mitään vuokran korottamisesta? Esimerkiksi minun vuokrasopimuksessani lukee, että vuokraa voi korottaa vuodessa enintään 2%.

Se on vähintään 2%

No minulla se on nimenomaan ENINTÄÄN. Sopimuksissa on eroja.

Vierailija
27/29 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli Turussa yksiössä vuokra 450€/kk

Vierailija
28/29 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni vuokrankorotukset ovat laissa rajoitettuja, tyyliin että vuodessa vuokra saa nousta max. 10 % tms. Tuo korotus ainakin kuulostaa kohtuuttoman suurelta. Tarkistakaa siis korotuksen laillisuus!

Korotukset eivät saa vuosittain ylittää 15 prosenttia muutoin kuin tilanteissa, joissa kiinteistössä tehdään merkittäviä kiinteistön ja huoneiston vuokra-arvoa kohottavia korjauksia.

Vierailija
29/29 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni vuokrankorotukset ovat laissa rajoitettuja, tyyliin että vuodessa vuokra saa nousta max. 10 % tms. Tuo korotus ainakin kuulostaa kohtuuttoman suurelta. Tarkistakaa siis korotuksen laillisuus!

Korotukset eivät saa vuosittain ylittää 15 prosenttia muutoin kuin tilanteissa, joissa kiinteistössä tehdään merkittäviä kiinteistön ja huoneiston vuokra-arvoa kohottavia korjauksia.

Missä kunnossa on taloyhtiön putket, julkisivu, katto, jne...