Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Influenssarokotteen ottaneet, oletteko pysyneet terveinä?

Vierailija
22.03.2020 |

Mietin tätä siksi, kun itse sairastuin ja rokotteen ottanut puolisoni pysyy terveenä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ja olen terve.

Vierailija
2/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa rokotteen on vain 40% toimivia, eli noin 60% rokotteen saaneista on alttiita edelleen influenssa-virukselle, ja saa influenssan sen kohdatessaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotteen ja olen terve.

Vierailija
4/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Vierailija
5/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Joka kuussa tänä vuonna on ollut joku tauti.

Tammikuussa ahdisti 2 viikkoa henkeä ihan älyttömästi ja epäilen näin jälkikäteen että oli joko korona tai rs-virus. Matkustin joulukuun puolella junassa, jossa oli kiinalaisia.

Helmikuussa pientä flunssaa.

Nyt olen toipumassa taudista, johon kuului hengenahdistus ja pieni lämpö. Aika saman tyyppistä kuin tammikuussa.

Vierailija
6/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni joka on sairaanhoitaja ja tietenkin rokotettu sairasti juuri kyseisen influenssan aika pahana.

Vierailija
7/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pysynyt terveenä.

Vierailija
8/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tässä pöhisee.

Vierailija
9/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan influenssaa tullut. Kurkku mulla on vähän väliä kipeä ja nenä vuotaa jatkuvasti, mutta tällaista mulla on joka ikinen vuosi.

Vierailija
10/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ja oon ollut kaksi viikkoa lenssussa. Voi tietty olla koronaakin, mistä sitä tietää.

Vierailija
11/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan.

Kummallekaan ei tullut pahaa influenssaa ainakaan vielä.

Toki jotain nuhaa ja tavan flunssan oireita ollut, mutta niiden takia ei ole tarvinnut sairaslomalla olla, koska oireilu on lievää.

Vierailija
12/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin minäkin rokotteen ja olen ainakin toistaiseksi ollut terveenä (ihan pientä nuhaa ja yskää on, mutta ne minulla on joka ikinen kevät ja syksy muutenkin). Vuosi sitten oli keuhkokuume, niin senkin takia otin rokotteen ja olen nyt pysytellyt kotona enimmäkseen. Ainoastaan koiran kanssa lenkkeilen ja ukko hoitaa kauppareissut.

Vierailija
13/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut nyt kolmena vuotena peräkkäin, koska ammatti vaatii sitä. Sitä ennen en ole koskaan ottanut. Sairastin influenssan lievänä muutama vuosi sitten (en ollut ottanut rokotetta). Muuten ei ole koskaan influenssaa ollut. Flunssaa en ole saanut enempää tai vähempää kuin ennen rokotteita. Saan 1-2 kevyttä ja lyhyttä flunssaa vuosittain, kuten aina. Nyt on jotain outoa lievää kuumeilua, mutta tää ei tunnu flunssalta. Varmaan stressin aiheuttamaa.

Vierailija
14/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote otettu. En ole yli vuoteen ollut edes pienessä flunssassa.

sh

Vierailija
15/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut sen jo monen monta kertaa, eikä ole tullut influenssaa kertaakaan. Joitakin muita virusflunssia on 2-3 kertaa vuodessa, mutta niitä vastaan ei ole rokotteita olemassa. Eri flunssaviruksia on olemassa satoja, eikä influenssarokote suojaa niiltä, koska ovat todellakin eri viruksia.

Mutta senhän sinä kai jo tiesitkin, koska sitä on moneen kertaan yritetty jo kertoa.

Vierailija
16/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli keskitalvella aivan pikkuinen parin päivän nuhakuume, muuten vointi on ollut aivan mainio.

Vierailija
17/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin molemmat se viime vuoden marraskuussa ja kaks viikkoa siitä molemmilla alkoi samaan aikaan joku flunssatauti, ei se montaa päivää kestäny. Muuten terveenä.

Vierailija
18/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä sain piikin ja terveenä olen ollut.

Vierailija
19/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut jo varmaan 10v ton rokotteen ja viimeksi olen ollut kipeenä n12v sitten. Tosi on, mutta on meillä töissä pari muutakin aina tervettä. Miten jotkut voi saada esim. vatsataudin joka vuosi tai parikin krt vuodessa? Eikä pieniä tai lapsia ollenkaan ja aina samat tyypit. Rokotteen tehon olen huomannut siten, että tauti yrittää iskeä, mutta torppaa sen.

Vierailija
20/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ja terveenä olen pysynyt. Edes nuhaa ei ole ollut. Kop kop... Mulla on perussairauteen läjä immuunivastetta alentavia lääkkeitä, mutta onneksi huonosti pöpöt näyttävät tarttuvan.