Outo kevyt tunne päässä ja kädet tuntui voimattomilta, mikä minua vaivasi?
Mistä voi johtua? Tänään iski sellainen hassu olo, englanniksi sopiva kuvaus feeling light headed. Päässä tuntui oudon kevyeltä, melkein humalaiselta ja kädet olivat myös jotenkin kevyet ja tunnottomat mutta toimivat kuitenkin. Olin syönyt ja juonut mutta otin kyllä allergialääkettä Kestineä. Voiko se aiheuttaa tollaista? Haittavaikutuksissa oli kyllä kaikenlaista sopivaa mutta aiemmin ei ole tullut mitään. Lihaksetkin ovat jumissa urheilun vuoksi mutta ei ole silti aiemmin tullut tuollaista. Googletin jo aivohalvauksenkin ja aloin panikoida mutta oireet menivät ohi. Pitäisikö mennä lääkäriin tämän takia..
Kommentit (13)
Onko niskan tai hartianseudun jäykkyyttä? Minulla nuo aiheuttaa juuri tuollaista oloa.
Voiko tulla noin vahvoja oireita vaan lihasjumeista? Eilen urheilin ja nostin puntteja ym. ja olen ennenkin saanut lihakset sillä jumiin/kipeäksi mutta koskaan ei tuollaista ole tullut ennen. Olo oli pelottava jonkun aikaa.
googleta Vagus nerve, se on kaulanalueen hermo joka voi tuottaa monenlaisia oloja.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tulla noin vahvoja oireita vaan lihasjumeista? Eilen urheilin ja nostin puntteja ym. ja olen ennenkin saanut lihakset sillä jumiin/kipeäksi mutta koskaan ei tuollaista ole tullut ennen. Olo oli pelottava jonkun aikaa.
Kyllä voi. Toki asiasta kannattaa ottaa selvää eikä vain luottaa siihen mitä muut omalta kohdaltaan kertovat, mutta minulla on toisinaan niin vahvoja oireita jumien seurauksena että ensimmäisillä kerroilla pelkäsin tosissani että minulla on vähintään kasvain aivoissa. Helpotti oloa kun lääkäri sai syyn selvitettyä.
Mikä syy tuolle oudolle tunteelle oli? Minulla on samanlaista kestänyt jo päivän
Sain joskus kunnon lihasjumin niska-hartiaseudulle. Huimasi ja kävellessä askel horjahteli. Lihasrelaksantilla ja hieronnalla sekä omalla jumpalla se jumi vähitellen laukesi. Tottahan sitä säikähtää, kun ei silmät kiinni pysy pystyssä ja käynti on kuin humalaisella.
korona