Jälleen olen niiiiiin onnellinen siitä, ettei minulla ole omia lapsia
Koronatilanne vain korostaa tätä fiilistä.
Ei mulla muuta, kunhan halusin sanoa "ääneen".
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Velojen itsekehu-kokoontumisajot.
En olisi mistään hinnasta vela. Yök.
Jep, itsekkäämpiä ihmisiä saa kyllä oikeasti hakea. Tärkeintä on se että itsellä on helppoa ja mukavaa, viis muista ja aina muistetaan kettuilla muille sen sijaan että vaikka autettaisiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velojen itsekehu-kokoontumisajot.
En olisi mistään hinnasta vela. Yök.
En näe yhtään itsekehukommenttia. :D Mikäköhän defenssi tämä oli...
Kuvitelkaa, että joku menee lapsettomien palstalle samalla aloituksella.
Tyyliin .... "Jälleen olen niiiiin onnellinen siitä, että minulla on lapsia."
Tyyppiä pidettäisiin hourupäisenä moukkana, mutta vauvapalstalla jostain kumman syystä viihtyvät velat popittavat ideaa ihan liekeissä...
Kyllä oli murheita ja huolta elämässä 100 x vähemmän ennen lasta ja tämäkin aika olisi 100 x helpompi kokea ilman lasta. Olen pienen lapsen äiti eikä ole mikään ongelma myöntää tätä.
Me just ystäväpiirin kanssa naurettiin helpotuksesta kun ei ole lapsia. Varsinkin kun me kaikki olemme elänneet pelkässä epävarmuudessa, kovassa kilpailussa, nyt kovan työn jälkeen monet meistä jäävät työttöminä, jollain on lainoja.
On suoraan sanoen hyvä teko olla tekemättä lapsia tähän maailmaan. Käy sääliksi eräs äiti jolla on taapero, just sai hänet päiväkotiin, ehti viikon olla ja nyt pois.
Vauvatkin nykyään joutuvat samantien sellaiseen rumbaan että oksat pois.
Elämä muuttunut oudoksi ja rauhattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko elämäsi päämäärä tuhota kaikki elämän alut käyttämällä luontoa tuhoavia pillereitä?
En ole ap, mutta kommentoin tätä.
Olen vapaaehtoisesti lapseton. Sterilisaation hankkinut. Perhe- ja ystäväpiirissäni on paljon lapsia.
Teen töitä sosiaalialalla lasten parissa, autan parhaani mukaan heitä joiden omilla vanhemmilla ei ole kykyä ja/tai halua pitää huolta omista lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
Me just ystäväpiirin kanssa naurettiin helpotuksesta kun ei ole lapsia. Varsinkin kun me kaikki olemme elänneet pelkässä epävarmuudessa, kovassa kilpailussa, nyt kovan työn jälkeen monet meistä jäävät työttöminä, jollain on lainoja.
On suoraan sanoen hyvä teko olla tekemättä lapsia tähän maailmaan. Käy sääliksi eräs äiti jolla on taapero, just sai hänet päiväkotiin, ehti viikon olla ja nyt pois.
Vauvatkin nykyään joutuvat samantien sellaiseen rumbaan että oksat pois.
Elämä muuttunut oudoksi ja rauhattomaksi.
Mihin rumbaan ne vauvat joutuu..? Voi olla että se äiti on ihan tyytyväinen että saakin pitää lapsen vielä kotona, turhaan säälit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli murheita ja huolta elämässä 100 x vähemmän ennen lasta ja tämäkin aika olisi 100 x helpompi kokea ilman lasta. Olen pienen lapsen äiti eikä ole mikään ongelma myöntää tätä.
Harmi että kadut ja vihaat lastasi, hanki apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että kadut ja vihaat lastasi, hanki apua.
ei ihme että tästä tabusta, lasten katumisesta, ei puhuta enempää. Kun reaktiot on tuollaisia. Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään lapseton ei voi oikeasti tietää eikä verrata koska ei ole niitä lapsia.
Lapseton elää harhassaan luullen olevansa onnellinen kun ei ole vertailupohjaa.
Onnea sitten vanhuudelle kun ei ole ketään joka tulee käymään eikä niitä lapsenlapsiakaan.
Mitä silloin muistelet?
Riittävää ehkäisyä?
Voi hyvää päivää. Sinä varmasti kuulut työpaikkasi äityliryhmään. T. N63
Mäkin oon onnellinen, ettei mulla ole vielä lapsia. Mutta kyllä mä niitä haluan, kunhan saan opinnot suoritettua loppuun, parisuhde vakiintuisi ja tää koronahysteria tasoittuisi. Haluaisin jo nyt oman perheen. Mutta järki sanoo muuta.
Kun minä olin nuori, ei puhuttu vapaaehtoisesta lapsettomuudesta. Oletus oli, että kaikille tulee lapsia.
Jos eläisin elämäni uudelleen nyt, niin valitsisin toisin. Se ei tarkoita ettenkö rakastaisi lapsiani ja lapsenlapsiani tai että jotenkin vihaisin heitä.
Ei voi verrata jos ei ole kokenut raskautta ja lapsen saamista.
Sitä ei voi tietää ennen kuin kokee.
Onko elämäsi päämäärä tuhota kaikki elämän alut käyttämällä luontoa tuhoavia pillereitä?