Jälleen olen niiiiiin onnellinen siitä, ettei minulla ole omia lapsia
Koronatilanne vain korostaa tätä fiilistä.
Ei mulla muuta, kunhan halusin sanoa "ääneen".
Kommentit (72)
Minusta tämä korona aika on taas siedettävämpää porukalla kuin yksin. Meillä 9n ollut todella hauskaa kotikoulussa. Aloitimme juuri kevätseurannan. Asumme maalla niin ulkoilla voi kuten ennenkin.
Hyvä, että olet tyytyväinen.
T. Neljän äiti ja kotikoulun reksi
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt tuntuu hyvältä, että on lapsia! Jos joudun karanteeniin, sairastun tai kuolen tiedän että jo täysi-ikäiset poikani huolehtivat minusta ja järjestelyistä. Ja nyt kun ollaan vetäydytty perheen kesken oloiluun on niiiin ihanaa, kun ympärillä ihana esiteini ja lukiolainen❤️
Kauhea huoli- ja surutaakka sun täysi-ikäisille pojillesi. Ihanaa.
Onneksi lapsien riski sairastua vakavaan koronatautiin on pieni. Ei tarvitse olla vakavasti huolissaan siitä, kunhan pitää huolta, että lapset eivät ole nyt tekemisissä muiden kanssa.
Lapsista on myös paljon iloa ja seuraa näinä sosiaalisen eristäytymisen aikoina. Musta on ollut myös mielenkiintoista & ihan mukavaa tehdä koulutehtäviä ja kaikkea muutakin lasten kanssa. Kerrankin saa olla lasten kanssa kiireettömästi ja todeta, että lapset ovat mahtavia tyyppejä. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen iloinen että on mukava, iso koti ja perhe. On sisältöä päivissä, vaikka maailma ympärillä pysähtyy.
Miksi päivissä ei voisi olla sisältöä ilman lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, miksi sä pyörit vauva palstalla?
Aihe vapaa.
Ja anonyymiteetipalsta jolla paljon porukkaa.
Mikset ole mamma topiceissa?
Miksi aihe vapaalla?
Näetkö sivun ylälaidasa VAUVA.fi tekstin? Suomen suurin Vauva-lehti, jonka keskustelupalstalla käy sitten "onnex mul ei oo" velat voimaantumassa... jotenkin surkuhupaisaa...
Mitä kohtaa et ymmärrä "anonymiteettipalsta jolla paljon väkeä" -kohdasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen iloinen että on mukava, iso koti ja perhe. On sisältöä päivissä, vaikka maailma ympärillä pysähtyy.
Ja vieläpä omien ehtojen ohjelmaa/sisältöä. Ei lapsien ehtojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta sisältöä elämään luo se, että saan olla kaikken rakkaimpien ihmisten ympäröimänä ja yhdessä puuhailla hauskoja juttuja. En olisi yhtä onnellinen, jos tekisin näitä yksikseni.
Sinä ehkä olet, ja hyvä niin.
Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat kaikki pelkureita. Jokainen jonka olen tavannut todellakin on! Vähän tutustumalla sen huomaa; pelkää menettävänsä jotain, jotain muuttuu, pelkää ettei osaa, ei pärjää, ei uskalla ottaa riskiä. Puheissaan ovat kyllä niin vahvoja ja tyytyväisiä valintoihinsa,mutta rauhassa kun heitä seurailee niin totuus paljastuu.
Mutta ei siinä sinällään mitään, evoluutiohan siinäkin vain jyllää.
Toisen ketjun ap. kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat kaikki pelkureita. Jokainen jonka olen tavannut todellakin on! Vähän tutustumalla sen huomaa; pelkää menettävänsä jotain, jotain muuttuu, pelkää ettei osaa, ei pärjää, ei uskalla ottaa riskiä. Puheissaan ovat kyllä niin vahvoja ja tyytyväisiä valintoihinsa,mutta rauhassa kun heitä seurailee niin totuus paljastuu.
Mutta ei siinä sinällään mitään, evoluutiohan siinäkin vain jyllää.
Päinvastoin. On rohkeutta tehdä kuten itse haluaa, ei kuten muut tekevät ja ovat aina tehneet. Lisääntyä voi kuka tahansa, kaikilla ei sen sijaan ole kanttia mennä omia polkujaan.
/16
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että kaikki velat asuvat pienissä kopperoissa? Minullakin on iso, mukava ja ennenkaikkea velaton paritalon puolikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että kaikki velat asuvat pienissä kopperoissa? Minullakin on iso, mukava ja ennenkaikkea velaton paritalon puolikas.
Mitä iloa siellä on kävellä tyhjästä huoneesta toiseen?
En ole vielä huomannut tilannetta, jossa siitä EI olisi onnellinen.
Ihana vanhuus yksin velattomissa kopeissa sinne on mukava kuolla koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun paritalon puolikas voi olla velaton, kun siellä kerran asuu vela. Hahahah-hahaha-hahah...
Mieluiten olisin ihastukseni seurassa, mutta koska se ei ole mahdollista varmana ikinä muutenkaan,niin yksin on ihan jees. Ei ole ainakaan kämpillä tartuttajia eikä itse tartuta ketään täällä kökkiessään. Ja uskaltaisiko näinä aikona edes pussailla ym.niin ehkä on nyt parempi olla tämä pahin aika ihan vaan yksikseen...Välillä ahdistaa, mutta niin muulloinkin, ja lapset kyllä varamsti lisäisi ahdistusta rutkasti, ku npitäisi huolehtia heidän terveydestään ja turvallisuudestaan ja keksiä virikkeitä koko ajan.
Tämä tulee kyllä näkymään ensi vuoden syntyvyysluvuissa. Jos päättäjät luulivat, että luvut ovat nyt alhaiset, niin katsotaan ensi vuonna uusiksi.
Miksi olisin yksin vain koska mulla ei ole lapsia? Tietenkin olen ihanan mieheni kanssa, kotona tehdään töitä, viedään koiria pitkille lenkeille ja juodaan iltaisin viiniä takkatulen ja toistemme lämmössä... <3
Tämä koronakeissi on vain vahvistanut sitä, että piuhat poikki kun tämä jupakka on ohi. Stressiä tulisi aivan valtavasti lisää jne.
Tän sopan jälkeen ykskään mies ei halua lapsia vastuulleen.
Itse en ole lapsia tehnyt sen takia kun tiedän miten niistä on vaivaa, ääntä lähtee ja etten oikeasti jaksaisi sellaista elämää paria päivääkään.