Mitä kaikkea olette leiponeet nyt karanteenissa?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Pannukakkua ja leipää ❤️ Lensi kyllä vähähiilihydraattinen ruokavalio aika nopeasti ikkunasta ulos, herkuttelu on nyt todellakin pakollinen kotoilun piristys. Palataan sitten taas normaaliin settiin, kun salillakin uskaltaa käydä 💪
Nyt eletään sellaisia aikoja että varmaan itse kullakin ilonaiheet vähissä, joten ehdottomasti kannattaa sallia itselleen herkuttelu.
Leivoin eilen viljattomia korvapuusteja.
Leivoin täytettyä leipää, jossa täytteenä ilmakuivattua kinkkua, tomaattia, basilikaa ja mozzarellaa. Se tehdään vähän kuin korvapuusti, mutta jätetään pitkoksi.
Suurinosa suomalaisista ei ole karanteenissa, joten en ole karanteenissa leiponut mitään.
Eilen tein juustokakun, kun vieraita tuli synttärikahville.
En ole leiponut mitään.
Pakastimessa on kyllä joulusta ylijääneinä pipari- ja torttutaikinaa. Ne varmaan pitäisi kohta käyttää. Ajattelin tehdä siitä torttutaikinasta keltavalmuskapiiraita, niin saan sieniäkin siivottua pois (niitä on ihan liikaa).
Tein hunajainkiväärikakkua (kuivakakku), on kyllä maistunut.
Vietnamilaisia patonkeja, marjapiirakan, pitsan.
Vierailija kirjoitti:
Keksejä
Mitä keksejä?
Vierailija kirjoitti:
Vietnamilaisia patonkeja, marjapiirakan, pitsan.
Ilman karanteenia, virkistyksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakoita
Vaniljakierrepullia
Mustikkakakkua
Omenakakkua
Mokkakakkua
Kauraleipää
En varsinaisesti hamstrauksen vuoksi vaan, kun olen niin kova leipomaan. Tykkään leipoa, vaikka en itse syökään. Nyt on kiva viedä leipomuksia äidille ja isälle, kun ovat kotona karanteenissa.
Karanteenihygienia sitten...
Vierailija kirjoitti:
Olisin leiponut kaurasämpylöitä, mutta hiiva oli kaupasta loppu.,
Juu, ei oel hiivaa kaupoissa, ei tuoe- eikäkuivahiivaa. kiitos vi tun itsekkäät minulleminulle kaikkihetinyt hamstraajat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakoita
Vaniljakierrepullia
Mustikkakakkua
Omenakakkua
Mokkakakkua
Kauraleipää
En varsinaisesti hamstrauksen vuoksi vaan, kun olen niin kova leipomaan. Tykkään leipoa, vaikka en itse syökään. Nyt on kiva viedä leipomuksia äidille ja isälle, kun ovat kotona karanteenissa.
Ei syytä huoleen, kun satun olemaan keittiöalalla.......
Omenapiirakkaa, pitsaa, patonkia, päässiäisenä pullia, ja kaikkea muutakin kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakoita
Vaniljakierrepullia
Mustikkakakkua
Omenakakkua
Mokkakakkua
Kauraleipää
Ei syytä huoleen, kun satun olemaan keittiöalalla.......
Hyvä.
”Pyttipannusämpylöitä” eli taikinaan kaikki jämät mitä löyty (pellavansiemenia, avatun ruisjauhopussin jämät, kaurahiutalepaketin jämät, muutama ”ylivuotinen” porkkana) ja jauhoina sämpyläjauhoja sekä nesteenä piimä. Siirappiakin lorautin ja vähän öljyä.
Mokkapaloja tein myös.
Tänään ajattelin ehkä tehdä pannaria.
Pellillisen pitsaa ja yhden "pohjattoman" piirakan (karppausresepti). Nyt on banaanikakun ainekset odottamassa, kunhan jaksan nousta sohvalta.
Karjalanpiirakoita
Vaniljakierrepullia
Mustikkakakkua
Omenakakkua
Mokkakakkua
Kauraleipää