Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmastonmuutoksesta - ihmiset jotka vouhkaavat ilmastonmuutosta vastaan somessa, lentävät itse jatkuvasti lentokoneella

Vierailija
22.03.2020 |

Mulla ei vaan mene järkeen tämä. Ei millään.

Palopuhetta pidetään somessa ja silti matkustellaan etelään muutaman kerran vuodessa.

Jos joku, niin tämä, on tekopyhää.

Toivoo hän, joka ei ole lentänyt kolmeen vuoteen ja syö välillä lihaa (ja saa siitä kuittailuja näiltä lentäviltä eko-ihmisiltä)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä oikein tajuta tän ilmastonmuutoksen mittasuhteita. Aika tyhmää tällainen jatkuvaluontoinen lentäminen.

Vierailija
2/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi hyvä tilaisuus jonkun eko-ihmisen tulla kertomaan, että miksi näin tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on. Kaikkea feikkiä hehkutetaan nykyään.

Suomi bloggaajatkin tekevät kaikki maailman dokumentteja hädästä, teollisuudesta jnejnejne. sit ne on olevinaan niin huolissaan kaikesta. Joka kuvassa on sitten aina eri vaatteita, viikottain reissataan. Näillä sitten 60 000 seuraajia. Mua suuttuttaa aivan tajuttomasti.

Sitten katotaan pahalla se työtön naapurin Pertti tai se vaatimaton siivoja nainen koska heillä on ne samat vanhat kuluneet vaatteet ja käyttävät vähäisiä rahojaan siihen LiDL ruokaan.

Arvatkaa kumpi näistä kuluttaa enemmän?! Tuntuu että ne hiljaiset tai syrjäytyneet ihmiset ovat kuin ilmaa yhteiskunnassa. He ovat nimenomaan niitä sankareita! Elävät niukasti eivät tee itsestään numeroa.

Vierailija
4/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taiteilijat ym itkevät toimeentulon menetystä. Entäs syrjäytyneet? Heillä ei ole toimeentuloa koskaan ollutkaan, puhumattakaan siitä, että olisivat saaneet tehdä työkseen sitä, mihin tuntevat suurinta intohimoa.

Vierailija
5/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä, miksi tällä on mitään väliä? Ne ihmiset luulisi olevan aika helppoa jättää omaan arvoonsa. Voi kuunnella pelkästään niitä ilmastosta kohkaavia, jotka ei lennä. 

Vierailija
6/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alkanut todenteolla oksettaa näitä mun sukupolven supertähdet. Just nämä kaikki 28 vuotiaat naiset. Abreut, Siepit, Koutaniemet. Samaa bimbosakkia kaikki. Kun maine tulee niin kusi nousee päähän.

Tienataan muiden hädällä ja ollaan olevinaan niin kilttejä.

Ei niillä ole hajuakaan paljonko kuluttavat kun jatkuvasti on uudet meikit, vaatteet, reissut, haastattelut. Yltäkylläinen elämä kuluttaa luonnonvaroja.

Minulta heruu paljon enemmän sympatia sille naapurin Pekalle joka ostaa HKn sinistä ja kaalia. Näin kaikkien pitäisi kaikessa hiljaisuudessa elää!

Nöyryys ja vaatimattomuus tarvitaan!

Vierailija
7/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt taiteilijat ym itkevät toimeentulon menetystä. Entäs syrjäytyneet? Heillä ei ole toimeentuloa koskaan ollutkaan, puhumattakaan siitä, että olisivat saaneet tehdä työkseen sitä, mihin tuntevat suurinta intohimoa.

Täysin totta!! Minulla syrjäytyminen alkoi siitä että matala-palkkaisesta fyysisestä alalta sain rasitusvammoja ja joudun lähtee sieltä. Korkeakouluun en koskaan päässyt. Siitä alkoi syrjäytyminen mulla. Ketään ei kiinnosta, uutta en ole vuosiin löytänyt. Olen välinputoaja kaikissa muodoissa.

Vierailija
8/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi lmastonmuutosnarratiivin pahimpia ongelmia. Miten voi ottaa herttuaparin puheet vakavasti, kun lennellään ympäri maailmaa yksityiskoneilla? Miten voi ottaa Hollywood-tähtien puheet vakavasti, kun ajellaan luksusjahdeilla Kreikan saarelle? Miten voi ottaa tubettajan puheet vakavasti, kun videon taustalla on laatikkokaupalla joulukoristeita?

Ei mitenkään.

Arvostan suuresti Oras Tynkkystä, joka matkustaa työhönsä Belgiassa junalla.

Vierailija
9/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullun reetan vanhemmat ovat jo kirjoittaneet seuraavan raamatun . uudessa kyhäelmässä ei ole 3 juoppo hullua kedolla vaan 3miljardia pöljää jotka kantavat lahjoja ja suostuvat vuotuisiin veroihin. reetta lentokoneessa istuvaa sitten palvotte

Vierailija
10/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt muutenkaan seuraa ketään blogistia enkä ole fb:ssa tai instassa, joten en nyt tiedä, keiden oletetusta kaksinaismoralismista ap puhuu.

Mutta onko joku oikeasti nyt siinä luulossa, että ennen kuin on itse luopunut kaikesta, ei saa olla huolissaan ilmastonmuutoksesta

Ja sillä välin ap:n kansalaisoikeus on ajaa vanhalla ja saastuttavalla menopelillä ja syödä lihaa hyvällä omallatunnolla? Niinkö?

Ei helvata, te perzukat olette hupaisaa väkeä. Logiikkaa saisi olla edes hiukan tosin.

Kyllä se kuulkaa on niin, että yksityisten ihmisten vapaaehtoisilla teoilla ei maailmaa pelasteta. Se, että joku tykkää kaukolomailla ei ole kuin hyttysenpissa Atlantissa.

Minä aion tehdä vuodessa yhden ulkomaanlomamatkan ihan siihen asti, kunnes ne kielletääm. Ja aion jatkossakin äänestää sellaista puoluetta, jonka voin toivoa tekevän tuollaisia vaikeita ja epäsuosittuja ratkaisuja.

Sitten sen jälkeen ihan mielelläni lopetan kaiken lentomatkailun, kun se on kaikilta kielletty. Yksin en ala uhrautua, eikä sellaisella uhrauksella edes mitään voiteta.

Kyllä ilmastonmuutos ON vakava ongelma, ja se uhkaa ihan kaikkia, niitä Lidlissä asioivia syrjäytyneitäkin. Mutta ei sitä yksittäisten ihmisten kasvissyönnillä tai junamatkailuun siirtymisillä torjuta, tarvitaan kansainvälisiä sopimuksia ja lakeja.

Enkä minä ainakaan moralisoi muiden valintoja. Syön paljolti kasvisruokaa, käytän julkista liikennettä, kierrätän. Mutta tosiaan lennän kerran vuodessa ulkomaille lomalle. Enkä koe tuossa mitään kaksinaismoralismia harrastavani, kun en vaadi sitä muiltakaan, koska en koe sen olevan asiassa ratkaiseva tekijä.

Kaksinaismoralismi muuten tarkoittaa sitä, että vaatii muilta jotain, johon ei ole itse valmis. Itse asiassa tämän ketjun ainoa kaksinaismoralisti on nähdäkseni ap, jonka mielestä muiden pitäå luopua kaikesta, vaikka hän ei itse tee mitään.

Vierailija
11/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan sinä nyt taiteilijoita kadehdit, useimmat minimitoimeentulolla on olleet tähänkin asti.

Mutta toisin kuin syrjäytyneet, he ovat tehneet töitä saadakseen edes sitä minimitoimeentuloa. Nyt nekin tulot loppuvat. Minua ei ainakaan ilahduta asia, ja nuokin kuormittavat sitten jatkossa sosiaalitukijonoja. Ei luulisi olevan kenellekään normaalijärkiselle veronmaksajalle mikään ilon ja ilkkumisen aihe.

Vierailija
12/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt muutenkaan seuraa ketään blogistia enkä ole fb:ssa tai instassa, joten en nyt tiedä, keiden oletetusta kaksinaismoralismista ap puhuu.

Mutta onko joku oikeasti nyt siinä luulossa, että ennen kuin on itse luopunut kaikesta, ei saa olla huolissaan ilmastonmuutoksesta

Ja sillä välin ap:n kansalaisoikeus on ajaa vanhalla ja saastuttavalla menopelillä ja syödä lihaa hyvällä omallatunnolla? Niinkö?

Ei helvata, te perzukat olette hupaisaa väkeä. Logiikkaa saisi olla edes hiukan tosin.

Kyllä se kuulkaa on niin, että yksityisten ihmisten vapaaehtoisilla teoilla ei maailmaa pelasteta. Se, että joku tykkää kaukolomailla ei ole kuin hyttysenpissa Atlantissa.

Minä aion tehdä vuodessa yhden ulkomaanlomamatkan ihan siihen asti, kunnes ne kielletääm. Ja aion jatkossakin äänestää sellaista puoluetta, jonka voin toivoa tekevän tuollaisia vaikeita ja epäsuosittuja ratkaisuja.

Sitten sen jälkeen ihan mielelläni lopetan kaiken lentomatkailun, kun se on kaikilta kielletty. Yksin en ala uhrautua, eikä sellaisella uhrauksella edes mitään voiteta.

Kyllä ilmastonmuutos ON vakava ongelma, ja se uhkaa ihan kaikkia, niitä Lidlissä asioivia syrjäytyneitäkin. Mutta ei sitä yksittäisten ihmisten kasvissyönnillä tai junamatkailuun siirtymisillä torjuta, tarvitaan kansainvälisiä sopimuksia ja lakeja.

Enkä minä ainakaan moralisoi muiden valintoja. Syön paljolti kasvisruokaa, käytän julkista liikennettä, kierrätän. Mutta tosiaan lennän kerran vuodessa ulkomaille lomalle. Enkä koe tuossa mitään kaksinaismoralismia harrastavani, kun en vaadi sitä muiltakaan, koska en koe sen olevan asiassa ratkaiseva tekijä.

Kaksinaismoralismi muuten tarkoittaa sitä, että vaatii muilta jotain, johon ei ole itse valmis. Itse asiassa tämän ketjun ainoa kaksinaismoralisti on nähdäkseni ap, jonka mielestä muiden pitäå luopua kaikesta, vaikka hän ei itse tee mitään.

A. En ole perus

B. Minulla ei ole autoa

C. Minä voin syödä sitä lihaa 30 vuotta ja saastutan saman verran kuin sinä saastutan sillä yhdellä lentomatkalle vuodessa.

D. Ei kannata keksiä omasta päästä asioita ja väittää, että joku toinen on sellainen, mikä hän ei ole

E. Kannattaa pysyä faktoissa

F. Taisi osua arkaan paikkaan

Vierailija
13/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/15 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaskankaan väliä niillä lentokoneilla, ne on yks hyttysen pieru. Ne on ihan muut lähteet, mistä ne päästöt syntyy. Ruoan tuotannosta, vaatteista, sähkön tuotannosta, tietoliikenteestä, teollisuudesta.

Vierailija
15/15 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

C. Minä voin syödä sitä lihaa 30 vuotta ja saastutan saman verran kuin sinä saastutan sillä yhdellä lentomatkalle vuodessa.

E. Kannattaa pysyä faktoissa

Kohdat C ja E sulkevat toisensa pois. Lihansyönnin hiilijalanjälki on yllättävän iso.