Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lasten nähä kavereita?

Vierailija
22.03.2020 |

Mulla lapsi on kotikoulussa ja väittää, että muut luokkakaverit saa tavata toisiaan vapaa-ajalla. Itse kielsin.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enkä käsitä miksi on niin vaikeaa noudattaa kaksi viikkoa suosituksia.

Kuvitteletko tosiaan, että tämä kestää vain kaksi viikkoa?! Tätä tautia ei voi pysäyttää ja sen huippu tulee olemaan keskellä kauneinta kesää ja millä te luulette että teidän kärsivällisyys silloin enää silloin riittää, jos nyt on eristäydytte sinne kotiin?!

Kestää, kun on kestettävä. Tämä on kuolemanvakava tilanne ja vaarannat lapsesi joka leikkitreffeillä.

Niin meidän kaikki lapsethan on sen ikäisiä, että käyvät leikkitreffeillä.

Vierailija
22/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna lasten enkä nuorten ja he ymmärtävät täysin, että miksi. Ihmettelen, jos tämä on vielä joillekin epäselvää! Käykää koko perhe ulkoilemassa ilman lähikontakteja muihin!

Ei ole epäselvää, kun karanteenia tai liikkumiskieltoa ei ole, niin saa tavata väljästi. Että ihan annetuilla ohjeilla mennään.

Eikä se vie pois sitä tosi asiaa, että on aina liikuttu ja tehty perheen keskenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v***u sentään teidän kanssanne. Toivon, että kun hengityskonepaikkoja jaetaan niin te kakaroinenne jäätte sitten jonon hännille. Tässä nähdään nyt millä perheellä on kasvatus kunnossa ja missä lapset saavat vinkumisella johtaa orkesteria. Olen tietoinen muutamista perheistä tuttavapiirissä, joissa ei tajuta homman vakavuutta lainkaan. Kun tämä show joskus toivottavasti on ohi, nämä tutut ja kädettömät vanhemmat jäävät entisiksi kavereiksi.

Kyllä tämä erottelee hyvin jyvät akanoista. Huomaa ketkä ovat itsekkäitä minä minä-ihmisiä, surkeita vanhempia ja täysin lukutaidottomia, ja ketkä osaavat etsiä tietoa, käyttää järkeään ja ovat ajantasalla asioista. Lapset kun ovat ihmetelleet miksi osa saa leikkiä ja kyläillä, ollaan ihan rehellisesti sanottu yllä olevat asiat. Osa ihmisistä on yksinkertaisesti tyhmempiä kuin toiset.

Vierailija
24/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei v***u sentään teidän kanssanne. Toivon, että kun hengityskonepaikkoja jaetaan niin te kakaroinenne jäätte sitten jonon hännille. Tässä nähdään nyt millä perheellä on kasvatus kunnossa ja missä lapset saavat vinkumisella johtaa orkesteria. Olen tietoinen muutamista perheistä tuttavapiirissä, joissa ei tajuta homman vakavuutta lainkaan. Kun tämä show joskus toivottavasti on ohi, nämä tutut ja kädettömät vanhemmat jäävät entisiksi kavereiksi.

Kyllä tämä erottelee hyvin jyvät akanoista. Huomaa ketkä ovat itsekkäitä minä minä-ihmisiä, surkeita vanhempia ja täysin lukutaidottomia, ja ketkä osaavat etsiä tietoa, käyttää järkeään ja ovat ajantasalla asioista. Lapset kun ovat ihmetelleet miksi osa saa leikkiä ja kyläillä, ollaan ihan rehellisesti sanottu yllä olevat asiat. Osa ihmisistä on yksinkertaisesti tyhmempiä kuin toiset.

Näin ne vanhemmat hysteriaoi lapsensakin. Ja vielä haukkuu muut kaupan päälle. Noin ei kuulu lapsia kasvattaa.

Vierailija
25/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teinit tapaavat kavereitaan. Ja niin minäkin.

Vierailija
26/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät lapset ja teinit osaa pitää turvaväliä:

https://www.verkkouutiset.fi/nain-tartutat-perheesi-koronaan-etka-tieda…

Lenkillä, kun kävin pari esiteiniä istuskeli puistossa kolme keinua välissään. Usko, että lapset osaa aikuisia paremmin ja ottavat tämän enemmän toisissaan. Aikuiset joko ylireakoi tai ei välitä hittojakaan.

Vierailija
27/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulevat virustartunnan saamaan. Kontaktien välttämisellä pyritään hidastamaan virusta ja tasoittamaan sen leviämistä pidemmälle aikavälille, jotta tehohoito ei joutuisi myymään eioota.

Itse asiassa nyt olisi paras hetki Suomessa saada tuo virus, koska hengityskoneita ja tehohoitopaikkoja on paljon vapaana. Tilanne voi olla neljän viikon päästä paljon ankeampi, kun hengityskonepaikkoja jaetaan elinajanodotteen ja sosiaalisen arvon perusteella (pienten lasten työssäkäyvät alle 40-v vanhemmat etusijalla, 50+ tupakoivat syrjäytyneet miehet jonon viimeisinä).

Tämä virus kiertää maapallon ympäri vielä monta kertaa, ehkä jopa jää pysyväksi seuralaiseksi.

Toistaiseksi sitä vähätellään turhaan, koska se ei todellakaan ole mikään flunssa. Sitä kannattaa ajatella keuhkokuumeena, johon ei ole hoitoa. Jotkut selviävät oman vastustuskykynsä ansiosta, jotkut eivät.

Vierailija
28/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on tuhkarokon tapaan järjestetty koronakekkereitä, että saadaan sairastettua pois alta.

Vierailija
29/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan lapset kyläile tai leiki nyt yhdessä. Kuinka tyhmä pitää olla ettei ymmärrä rajoittaa touhua ilman, että tulee suora kielto? Itsekö ei voi tajuta mitään jos joka paikassa uutisoidaan esim italian katastrofista ja sieltä epätoivoisesti yritetään varoittaa mitä tulossa on? Meillä menee jokainen lapsen kaveri pannaan, jonka vanhemmat leikkitreffejä ehdottavat. Kertoo riittävästi perheen älykkyysosamäärästä ja haluan lapsilleni parempaa seuraa.

Vierailija
30/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mammat voimmekin askarella lasten kanssa mitaleita tähän kotiin🤣

#ylihysteerisyys

Vierailija
31/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
32/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna.

Helsinki.

Kuulun moniin riskiryhmiin.

Vierailija
33/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan lapset kyläile tai leiki nyt yhdessä. Kuinka tyhmä pitää olla ettei ymmärrä rajoittaa touhua ilman, että tulee suora kielto? Itsekö ei voi tajuta mitään jos joka paikassa uutisoidaan esim italian katastrofista ja sieltä epätoivoisesti yritetään varoittaa mitä tulossa on? Meillä menee jokainen lapsen kaveri pannaan, jonka vanhemmat leikkitreffejä ehdottavat. Kertoo riittävästi perheen älykkyysosamäärästä ja haluan lapsilleni parempaa seuraa.

Toivottavasti lapsesi ei jää täysin ilman kavereita.

Vierailija
34/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ne vanhemmat hysteriaoi lapsensakin. Ja vielä haukkuu muut kaupan päälle. Noin ei kuulu lapsia kasvattaa.

Mieluummin hysteerinen kuin tyhmä. Meillä ei kukaan ole hysteerinen. Selkeät ohjeet on annettu, vältä turhia sosiaalisia kontakteja, ei leikkitreffejä, ei kokoontumisia. En ala silottelemaan asiaa sellaisten aikuisten puolesta, jotka eivät selkeitä ohjeitakaan tajua. Kansankielellä tämmöinen henkilö on tyhmä. Raiteilla leikkiminenkin on tyhmää ja vaarallista. Samoin heikoilla jäillä. Tämä ei eroa mitenkään siitä. Aikuinen, joka ei sitä tajua on todella vajaa, itsekäs ja välinpitämätön. Eikä sitä aleta meillä lapsille kaunistelemaan jos ihmettelevät miksi säännöt ei koske heitä.

Vierailija
35/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#ylihysteerisyys

Kun katsoo niitä Italian ruumisarkkukuormia, eikä krematorion kapasiteetti riitä... niin ei naurata yhtään.

Osa vanhemmista ei rajoita, osa päästi jopa suoraan Turkin reissulta palaavan yskivän lapsen kouluun... niin sitten toiset joutuvat rajoittamaan liikaakin.

Vierailija
36/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#ylihysteerisyys

Etkö sä tajuu et nyt kuuluu panikoida?!

Vierailija
37/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä edelleen, näkeehän ne päiväkodissakin toisiaan...

Vierailija
38/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei leiki, ei tavata. Jos joku nyt ehdottaisi leikkitreffejä, olisin todella ihmeissäni ja antaisi kyllä äärimmäisen huonon vaikutelman perheestä.

Vierailija
39/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#ylihysteerisyys

Kun katsoo niitä Italian ruumisarkkukuormia, eikä krematorion kapasiteetti riitä... niin ei naurata yhtään.

Osa vanhemmista ei rajoita, osa päästi jopa suoraan Turkin reissulta palaavan yskivän lapsen kouluun... niin sitten toiset joutuvat rajoittamaan liikaakin.

Suomalainen kulttuuri on vähän eri kuin jossain italiassa, jossa saman katon alla elää neljä jopa viisikin sukupolvea ja perheen isällä oli pari muutakin nais-ja miesystävää.

Vierailija
40/78 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole aika kyläillä. Mitä ihmettä, miten tämä on näin monelle edelleen epäselvää? Ettekö seuraa uutisia maailmalta lainkaan? Varmaan samat tyypit kohta rähjäämässä miksei ole tehohoitopaikkoja kaikille. Onhan tämä nyt ihan absurdia. Toiset sikailee ja lorvii kuin missäkin lomalla viis veisaten ohjeista ja toiset henkensä uhalla hoitavat seuraukset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi