Koronan jälkeinen elämä - mitä puoluetta aiot äänestää ja mitä olet aiemmin äänestänyt?
Itse olen äänestänyt vihreitä, demareita ja joskus vasemmistoakin, mutta nyt jotenkin on sellainen olo, että rajoja voisi tosiaan hieman jatkossakin sulkea.
Persuja en missään maailman nimessä aio äänestää, se on täysin poissuljettua vaikkei mitään muuta vaihtoehtoa maailmassa olisi. Mutta olen miettinyt sinisiä, jos nyt ovat olemassakaan enää - onko kellään tietoa? Pitää vähän perehtyä lisää, mutta minusta siniset tekivät oikein että halusivat irtisanoutua persuista & rasismista.
Ratkaisevaa tietysti on miten tämä korona vaikuttaa muiden puolueiden haukkuuteen avata/sulkea rajoja jatkossa.
Kommentit (31)
Vihreitä kuten aina.
Vaikka korona tulee muuttamaan elämässäni paljon asioita niin puoluetta en vaihda.
Vasemmistoa tai sdp:tä. Persu olen ennen ollut.
Persuja en todellakaan äänestä, vaikka rajojen suhteen alan kallistuakin hieman siihen suuntaan. Muutkin puolueet joutunevat asiaa miettimään, joten nähtäväksi jää. Sinisiä voisi tosiaan harkitakin. Viimeksi äänestin keskustaa.
Mikä sinisissä nyt niin kiinnostaa? Olivat/ ovat persuja jotka hillotolppansa pelastaakseen perustivat uuden puolueen. Onko jotain oman mielenrauhan puolustelua kun tajutaan persujen järkevyys mutta ideologia ei anna myöten myöntää sitä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinisissä nyt niin kiinnostaa? Olivat/ ovat persuja jotka hillotolppansa pelastaakseen perustivat uuden puolueen. Onko jotain oman mielenrauhan puolustelua kun tajutaan persujen järkevyys mutta ideologia ei anna myöten myöntää sitä?
Vasemmistossa on vähän kunniakulttuurin vikaa. Kasvoja ei saa menettää. Nuo tietää että ne ei enää vois elää muiden hyveilijöiden kanssa jos syvimmässään tietäisi äänestäneensä Persuja vaan valitsee vähän laimennettuna version. Elo ja Halla-shokin, hyvin samantyyppisiä poliitikkoja.
Terveydenhuollon-yksityistäjä porvareita ei enää kukaan äänestä.
Ikinä.
Kokoomus ennen ja jälkeen. Heitä tarvitaan kun yritetään jotenkin korjata tämän hallituksen pilluilut.
Äänestin Ps ekan kerran viime vaaleissa ja äänestän jatkossakin.
Vasemmistoliitto. Vasemmistoliitto.
SDP-SDP
Ap, tiedoksi että sininen puolue on vielä olemassa kun heillä on kunnan- ja ksupunginvaltuutettuja vielä seuraaviin kuntavaaleihin saakka. Sitten en tiedä