Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja- sinut voidaan velvoittaa hoitamaan korona-potilaita. Menetkö?

Lh
21.03.2020 |

Itse olen lh, enkä todellakaan mene, se on varma.

Kommentit (219)

Vierailija
81/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene. Menen vaikka linnaan mieluummin. Nyt nähdään hoitajien arvostus. Meitä haukutaan,nyt yht'äkkiä meille olisikin tarvetta. Menkää te haukkujat hoitamaan, koska tehän osaatte kaiken paremmin. Emmekä me hoitajat ansaitse lisää palkkaa. Tavataan naisvankilassa!

Vai linnaan? Hah! Kieltäyjiä ei todellakaan päästetä mihinkään vankilaan velttoilemaan, vaan heitä varten perustetaan rangaistuspataljoonia. Siinäpä sitten hoidatte koronaosaston siivousta ILMAN suojavälineitä ja työtä riittää. Kaikki vaarallisimmat ja ikävimmät hommat nakitetaan näille!

Kaikenlaisesta sitä ihmiset saakin kiksejä...

Vierailija
82/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos velvoitetaan niin se on pakko. Ei siinä kysellä että kiinnostaisiko tai olisiko muita kommentteja. Sotilaspoliisi hakee ja vie kenttäsairaalaan. Niskapersotteella laitetaan riviin ja pidetään käskynjako.

Toivottavasti emme joudu tähän tilanteeseen.

Ei viedä, eikä viety sota-aikanakaan. Ei sinne tumpeloita haluta hommia hidastamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillekään ei kukaan kertonut että mihin valmistuminen velvoittaa!!

Nyt oikeesti joku viesti niille opettajille yms, kyl tällaset asiat täytyy olla tiedossa niin että voi valita että valmistuuko tällaseen vastuuseen vai ei!! Ei oo kyse itsekkyydestä, vaan ihmisen oikeuksista!

Ei työttömiäkään velvoteta niihin töihin, vaikka kuulemma kaikki niitä osaa, myös ne 20 v sit valmistuneet jotka ei eläissään niitä töitä tehnyt. Tai ne jotka valmistunut muulle osaamisalalle ku sairaanhoidollisiin töihin!!!!!!!!!!!! Ja iso osa lähihoitajista on esim lastenhoitajia, joka täysin eri työtä kun vanhus tai kotihoitotyö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyt joku addressi pystyyn oikeesti.

Vierailija
84/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis se varmaan kamala valittaminen, jos miehet kieltäytyisivät menemästä jos kutsu aseisiin tulisi. Ainoa ero on että miehet eivät voi kieltäytyä kutsusta tai se on linnareissu.

No kuule kyllä minäkin sodassa hoitotyöhön menisin siinä missä miehet rintamalle. Nyt ei olla sodassa. Työstä pitää saada palkka ja vaarallisesta työstä asianmukainen lisäkorvaus.

Menisit tuosta vaan paikkaan, jossa tietoisesti ja sumeilematta tapetaan ihmisiä, mutta pelkäät pikkuvirusta. joka tappaa äärettömän harvoin perusterveitä. Aika sanotaanko mielenkiintoinen ajatusmalli. 

No jos kuitenkin saan töistä sen viruksen, kuolen ja lapset jää äidittömäksi niin kuka kantaa vastuun? Ainiin, ei yhtään kukaan. Vieläpä lehdistö on kirjoittanut että käsketään pesemään kertakäyttöisiä hoitovälineitä, käsidesit on loppu ym. Niin kannattaa jo harkita lähteekö noihin hommiin 2000e - verot kuukausipalkalla, vai ottaako sakot ja karenssit mieluummin.

Todennäköisemmin kuolet omalle kotisohvallesi palstaillessa. Kukas silloin kantaa vastuun?

On sulla argumentit. Toivottavasti olet myös itse eturintamassa hoitamassa koronapotilaita kun olet noin huolissasi. Ei siihen lähihoitajan koulutusta vuodelta nakkimakkara edes tarvita.

Faktahan tuo vain on. Emme elä sota-aikaa, joten ei ole mitään rintamia. Teen luonnollisesti työni niin kuin hoitajan kuuluukin tehdä. Enkä uhriudu ja itke turhasta niin kuin eräät. 

No jos olet hoitaja niin eihän siinä sit mitään epäselvää. Mutta se hoitajan koulutus vuodelta nakkimakkara ei tee minusta hoitajaa, kun en hoitotyötä ole eläissäni tehnyt valmistumisen jälkeen. Joten kyllä minua saa v*tuttaa jos sellaiseen hommaan yritetään pakottaa, ja vielä jollain naurettavalla korvauksella.

Valitettavasti, jos todistuksessasi lukee ammattinimikkeenä mikä tahansa -hoitaja päätteinen tutkinto, olet hoitaja, vaikka olisit maannut kotona kattoon sylkemässä. Samoin kuin minä olen ikuisesti puuseppä, kun olen kerran sellaiseksi valmistunut. Ei käytyä koulutusta saa poistettua. Sinua saa ihan rauhassa vituttaa, mutta töihin olet velvollinen menemään, jos työvelvoite tulee ja käsky käy. Poikkeusoloissa joutuu moni muukin tekemään asioita, jotka vituttavat. Elämä ei aina ole helppoa ja kivaa. 

Vierailija
85/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä vain jos itse niin haluan. En lain velvoittamana, en kenenkään käskevänä. Vain jos itse haluan.

Vierailija
86/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄLLAISESTA ehdottomasti TIETO ETUKÄTEEN OPISKELIJOILLE.

On epäreilua, ettei tästä kerrottu koulussa! :(

Vierailija
87/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te menette sinne minne teidät käsketään! Onko selvä! Tämä ei ole mikään punakaarti, jossa kansalaisvelvollisuudet saa valita huutoäänestyksellä. Viimeisen kerran minä käsken. Sen jälkeen alkavat toiset toimenpiteet.

Vierailija
88/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jeesustelevat kotisohvalla "etätöitä" tekevät turhakkeet, joista ei olisi mihinkään tosipaikan tullen.

Kaikki kynnelle kykenevät ovat kyllä tervetulleita "avustaviin" töihin paskapalkalla. Ei siihen lähihoitajan koulutusta tarvita, onhan se kuultu niin monet kerrat että kuka tahansa niihin töihin pystyy. Että tervetuloa nyt näyttämään!

Jep. Samat sanat. Mä käyn irtisanoutumassa maanantaina. Nyt sitten vapautuu hyvä laikkarin paikka, teet töitä (ja teekin hyvin, koska sairaalahygienian täytää olla korkeaa tasoa!) parilla kolmella osastolla päivässä, pitkää päivää pitäisi olla jatkuvasti tekemässä, koska väkeä ei vain ole. Peruspalkka alta parin tonnin. Kuppi meni lopullisesti nurin eilen, kun selviteltiin mahdollista altistusta. Saatanallisen kiireen takia en muista, minä päivänä olen ollut missäkin, ja esimies ei edes tiedä.

Ihmisten asenteet saavat metrisen lerssin otsaan. Ensin vuosia "kaikkihan osaavat siivota" ja nyt vingutaan sokerin ja kukkasten kanssa, kuinka äärimmäisen tärkeä tämä työ on. Kyllä mä sen tiedän, riskiryhmäläisenä en vaan katso yhtään enempää pelleilyä. Kiitokset kuluneista vuosista, työn mielekkyys taisi loppua jo muutama vuosi sitten. Makaan kotona ja katsellaan sitten myöhemmin kesällä, jos jonkun pätkän käy tekemässä jossain poissa ihmisten ilmoilta. 

Vierailija
89/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Työskentelen tällä hetkellä päiväkodissa ja olen riskiryhmää. Päiväkodeissa ei välitetä paskan vertaa meistä riskiryhmäläisistä, mutta uskoisin että vanhusten/sairaiden hoidossa ehkä paremmat suojautumiskeinot? korjatkaa, jos olen väärässä.

Vierailija
90/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kun käskettiin ammuttavaksi rintamalle niin sinne mentiin, ei ollut vaihtoehtoja ja palkkana ikuiset traumat. Nyt kun hoitajilta tarvitaan ponnistuksia tautia vastaan joka ei ole erityisen vaarallinen terveelle ihmiselle niin valitetaan että en meneä, liian paska palkka?!

Tämmöiset kommentit ei nosta hoitajien arvostusta.

Mitä jos logistiikan ihmiset nyt ilmoittaisi että ajot loppuu ellei liksat parane

Vierailija
91/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei ole sitten sotien ollut tällaisessa tilanteessa. Toki tilanne ei nyt ole yhtä paha kuin sota-aikaan. Miten kukaan olisi osannut ennustaa, että joskus joudutaan ottamaan käyttöön poikkeuslaki ja mahdollisesti jopa työvelvoite? Ja huom! se velvoite ei ole vielä voimassa.

Vierailija
92/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis se varmaan kamala valittaminen, jos miehet kieltäytyisivät menemästä jos kutsu aseisiin tulisi. Ainoa ero on että miehet eivät voi kieltäytyä kutsusta tai se on linnareissu.

No kuule kyllä minäkin sodassa hoitotyöhön menisin siinä missä miehet rintamalle. Nyt ei olla sodassa. Työstä pitää saada palkka ja vaarallisesta työstä asianmukainen lisäkorvaus.

Menisit tuosta vaan paikkaan, jossa tietoisesti ja sumeilematta tapetaan ihmisiä, mutta pelkäät pikkuvirusta. joka tappaa äärettömän harvoin perusterveitä. Aika sanotaanko mielenkiintoinen ajatusmalli. 

No jos kuitenkin saan töistä sen viruksen, kuolen ja lapset jää äidittömäksi niin kuka kantaa vastuun? Ainiin, ei yhtään kukaan. Vieläpä lehdistö on kirjoittanut että käsketään pesemään kertakäyttöisiä hoitovälineitä, käsidesit on loppu ym. Niin kannattaa jo harkita lähteekö noihin hommiin 2000e - verot kuukausipalkalla, vai ottaako sakot ja karenssit mieluummin.

Todennäköisemmin kuolet omalle kotisohvallesi palstaillessa. Kukas silloin kantaa vastuun?

On sulla argumentit. Toivottavasti olet myös itse eturintamassa hoitamassa koronapotilaita kun olet noin huolissasi. Ei siihen lähihoitajan koulutusta vuodelta nakkimakkara edes tarvita.

Faktahan tuo vain on. Emme elä sota-aikaa, joten ei ole mitään rintamia. Teen luonnollisesti työni niin kuin hoitajan kuuluukin tehdä. Enkä uhriudu ja itke turhasta niin kuin eräät. 

No jos olet hoitaja niin eihän siinä sit mitään epäselvää. Mutta se hoitajan koulutus vuodelta nakkimakkara ei tee minusta hoitajaa, kun en hoitotyötä ole eläissäni tehnyt valmistumisen jälkeen. Joten kyllä minua saa v*tuttaa jos sellaiseen hommaan yritetään pakottaa, ja vielä jollain naurettavalla korvauksella.

Valitettavasti, jos todistuksessasi lukee ammattinimikkeenä mikä tahansa -hoitaja päätteinen tutkinto, olet hoitaja, vaikka olisit maannut kotona kattoon sylkemässä. Samoin kuin minä olen ikuisesti puuseppä, kun olen kerran sellaiseksi valmistunut. Ei käytyä koulutusta saa poistettua. Sinua saa ihan rauhassa vituttaa, mutta töihin olet velvollinen menemään, jos työvelvoite tulee ja käsky käy. Poikkeusoloissa joutuu moni muukin tekemään asioita, jotka vituttavat. Elämä ei aina ole helppoa ja kivaa. 

Näin se on. Valtio tarjoaa maksuttoman koulutuksen ja pidättää itsellään oikeuden hyödyntää sen suorittanut parhaaksi näkemällään tavalla. Nyt on osalle tullut se hetki, kun selviää ettei ilmaisia lounaita ole edes sossulandiassa.

Alkaako se USA:n malli kuulostaa sittenkin kivemmalta ja inhimillisemmältä?

Vierailija
93/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä jeesustelevat kotisohvalla "etätöitä" tekevät turhakkeet, joista ei olisi mihinkään tosipaikan tullen.

Kaikki kynnelle kykenevät ovat kyllä tervetulleita "avustaviin" töihin paskapalkalla. Ei siihen lähihoitajan koulutusta tarvita, onhan se kuultu niin monet kerrat että kuka tahansa niihin töihin pystyy. Että tervetuloa nyt näyttämään!

Jep. Samat sanat. Mä käyn irtisanoutumassa maanantaina. Nyt sitten vapautuu hyvä laikkarin paikka, teet töitä (ja teekin hyvin, koska sairaalahygienian täytää olla korkeaa tasoa!) parilla kolmella osastolla päivässä, pitkää päivää pitäisi olla jatkuvasti tekemässä, koska väkeä ei vain ole. Peruspalkka alta parin tonnin. Kuppi meni lopullisesti nurin eilen, kun selviteltiin mahdollista altistusta. Saatanallisen kiireen takia en muista, minä päivänä olen ollut missäkin, ja esimies ei edes tiedä.

Ihmisten asenteet saavat metrisen lerssin otsaan. Ensin vuosia "kaikkihan osaavat siivota" ja nyt vingutaan sokerin ja kukkasten kanssa, kuinka äärimmäisen tärkeä tämä työ on. Kyllä mä sen tiedän, riskiryhmäläisenä en vaan katso yhtään enempää pelleilyä. Kiitokset kuluneista vuosista, työn mielekkyys taisi loppua jo muutama vuosi sitten. Makaan kotona ja katsellaan sitten myöhemmin kesällä, jos jonkun pätkän käy tekemässä jossain poissa ihmisten ilmoilta. 

Ei irtisanoutuminen mitään auta. Työvelvoite voidaan määrätä vaikka olisit kokonaan vaihtanut alaa.

Vierailija
94/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tajuan kyllä että siinä paperilla olen hoitaja. Mutta ihanko oikeasti haluat itseäsi hoitamaan jonkun joka todellakin on hoitaja VAIN siinä paperilla, vailla minkäänlaista osaamista? Saatikka halua hoitaa?

Fine. Kyllä minä voin sinulle tulla hoitajaa leikkimään.

Ihan oikeasti, teidän hoitotyön arvostus on täyttää p*skaa. Kyllä ne hoitajat siellä tietää mitä tekee ja sitä soisi jokaisen arvostavan tämän leuan louskutuksen sijasta. Jos haluat hoitajan, vaadi heille asianmukaista palkkaa. Silloin saat hoitajan joka osaa hommansa ja on siinä hyvä ja on kullan arvoinen.

Vierailija
95/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei irtisanoutuminen mitään auta. Työvelvoite voidaan määrätä vaikka olisit kokonaan vaihtanut alaa.

Joo, se kaikkia kansalaisia koskeva kyllä. Ei mulla työntekoa vastaan mitään ole, sairaalasta olen matkalla pois. Enkä tosiaan ole hoitaja.

Vierailija
96/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinä kuvittelit että hoitajakoulusta valmistuneet tekevät? Meinasitko, että lähihoitaja työllistyy yleensä bussikuskiksi? Jos olet hoitajaksi halunnut, se on ihan oma valinta. Poikkeusoloja ei kukaan olisi osannut ennustaa, joten niistä ei olisi millään voitu kertoa koulussa. 

Vierailija
97/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten näyttää tosi monelle lähärille olevan näköjään täysin utopiaa mitä sana "velvoittaa" tarkoittaa. Nyt näyttää moni luulevan että se tarkoittaa "saa valita".

Vierailija
98/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on kyllä parasta perustelua sille, että miten pihalla hoitoalan ay-järjestöt ovat siitä kuinka muka jotenkin laadukasta työvoimaa karkaa alalta huonon palkkauksen takia. No ei todellakaan näköjään karkaa.

Vierailija
99/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

* rauhan aikana.

Sodan aikana olisi turha toivo että pääsisi kaltereiden taakse turvaan.

Vierailija
100/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene. Menen vankilaan mieluummin, koska vihaan Thl:n paskanjauhajia. Nyt pitäisi uhrata henkensä, vaikka hoitajia haukutaan turhiksi ja idiooteiksi.

Vai oikein "uhrata henkensä" :D Voi teitä kermaperseitä. Ei tässä ketään nyt rintamalle olla laittamassa. Jotain rajaa näihin juttuihin. 

Olen eri, mutta ei kaikki joskus elämänsä varrella jonkinlaisen terveydenhuollon tutkinnon saaneet ole nuoria ja perusterveitä. Esimerkiksi keuhkosairaalle korona on vakava riski, mutta osa sairaanhoitopiireistä tulkitsee asian niin, että ainoastaan vakavasta immuunivajauksesta kärsivät on vapautettu koronapotilaiden hoidosta eikä muista riskiryhmistä tarvitse välittää. Hyvä se on huudella kun itse piileksii etätöissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi