Lähihoitaja- sinut voidaan velvoittaa hoitamaan korona-potilaita. Menetkö?
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mene. Menen vankilaan mieluummin, koska vihaan Thl:n paskanjauhajia. Nyt pitäisi uhrata henkensä, vaikka hoitajia haukutaan turhiksi ja idiooteiksi.
Vai oikein "uhrata henkensä" :D Voi teitä kermaperseitä. Ei tässä ketään nyt rintamalle olla laittamassa. Jotain rajaa näihin juttuihin.
mitä sinä teet tämän epidemian hyväksi? Laskettelet lapissa?
No en yhtään mitään sen hyväksi. Sen sijaan epidemian hidastamiseksi yritän pitäytyä erossa ihmiskontakteista ja huolehdin tarkkaan käsihygieniasta. Ensin mainittu on kyllä hankalaa, kun työkseni istun kassalla vastaanottamassa muun muassa rahaa ja yskänpärskeitä teiltä ruokaostoksilla olijoilta. Lapissa olen käynyt viimeksi vuonna 1993 ja lasketellut en ole koskaan. Miksi luulit, että niin tekisin? En kai minä nyt palstalla roikkuisi, jos hiihtokeskukseen olisin päättänyt mennä.
Sama mulla, olen pysynyt erossa ihmiskontakteista ja huolehtinut käsihygieniasta. Huolehdin myös vanhempieni ja isovanhempieni asioista nyt kun he ovat vapaa ehtoisessa karanteenissa, mulla ei ole mitään halua tai velvoitetta lähteä riskeeraamaan itseäni kenenkään muun takia. En ole tällä hetkellä hoitotyössä, eikä minulla ole työnantajaa alalta.
Minä minä ja minun napani. Ei ihme, että yhteiskunta oli jo ennen koronaa ihan sekaisin, kun asenne on tuollainen.
mene sinä auttamaan muita.
minä voin kyllä hoitaa oman osuuteni tätä tautia vastaan, mutta hengelläni en sentään lähde muiden vuoksi leikkimään, paitsi siinä vaiheessa kun se tulee pakolliseksi kaikille muillekin, koulutukseen katsomatta. En ole hoitaja, vaikka teininä sellaisen koulun olenkin käynyt, en ole tehnyt päivääkään töitä hoitajana, miksi kuvittelet että minun pitäisi tuijottaa tässä jotain muuta napaa kuin omaani? Ethän sinäkään niin tee, eikä suurin osa suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai menen. Kuiva yskä, kuume ja ripuli ei varmasti haittaa vanhuksia. Suojavälineitä ei ole. Totta kai menen hoitamaan, jos käsky käy.
Aina vain vähemmän arvostan lähihoitajia kuin tällaista luen.
kaikki lähihoitajaksi valmistuneet ei ole enää alalla, eikä heiltä voi odottaakaan mitään mielenkiintoa hoitoalaan, jos ei sinultakaan.
Jos on syventänyt opinnot lapsityöhön ei ole pätevä hoitotyöhön sairaalaan. Meillä ei opiskelussa ollut hoitotyötä nimeksikään,ei mitään käsitystä siitä.
Oikeasti sieltä kotisohvalta on hyvä huudella ja arvostella lähihoitajia tietäen ettei tarvitse laittaa itseään likoon tässä kriisissä millään lailla.
Jokainen voi kokeilla miten helppoa se homma olikaan! Ja miltä tuntuu tieten tahtoen altistaa itsensä ja perheensä koronalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai menen. Kuiva yskä, kuume ja ripuli ei varmasti haittaa vanhuksia. Suojavälineitä ei ole. Totta kai menen hoitamaan, jos käsky käy.
kaikki lähihoitajaksi valmistuneet ei ole enää alalla, eikä heiltä voi odottaakaan mitään mielenkiintoa hoitoalaan, jos ei sinultakaan.
En minäkään ole palomies kummastakaan syystä, mutta Suomessa pitäisi kuitenkin auttaa, jos joku vaikka putoaa jäihin, vaikkei koulutusta olekaan.
Mitä luulet, että hätätilanteessa vaaditaan, jos sulla on siihen vielä koulutus ?
Luuletko, että oikeudessa riittää kun sanoo, etten pelastanut ketään kun ei mua kiinnostanut.
Zinc
Teille on tarjottu valtion puolesta ilmainen koulutus.
Zinc
Nyt on aika vaatia teiltä vähän takaisin. Älkää ruvetko poraamaan nyt tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Ilmeisesti tämä ihminen on paniikissa ja pelkää jäävänsä ilman hoitoa, siksi ottanut tällaisen päällepäsmärin roolin. Ehkä kannattaa nyt laittaa se känny pois kädesta ja lukaista vaikka lyhyt hoitotyön käsikirja, olet sillä jo pätevämpi hoitajaksi kuin moni 20 vuoden takainen lähäri joka suuntautunut lapsiin ja nuoriin.
Minä valmistuin lähäriksi keväällä 2000. Ja menin tuohon kouluuns en taka koska en keksinyt tasan mitään muuta sillä hetkellä, ja kouluun pääsi heittämällä sisään.
Inhosin joka ikistä harjottelua yms. Enkä tehnyt nuita hommia ekaa kesää lukuunottamatta .
Kyllähän siinä potilasturvallisuus vaarantuu jos vuorossa on väkisin pakotettu hoitaja hoitamassa koronapotilaita. Saatte tukehtua limaanne ihan rauhassa, mitään syytettä ei tule kun pakotettu hoitaja voi vedota osaamattomuuteen tai "oho en huomannut".
Joten kannattaa miettiä, haluatteko mieluummin motivoituneita vapaaehtoisia hoitajia hoitajaksenne vaiko väkisin sakon uhalla pakotettuja.
Onko suomella resursseja hakea kaikki hoitsut duuniin ?
kuka ne hakee?
Riittääkö yksi vai kaksi poliisi-partiota hakeen yhden jos tappelee vastaan?
Ja kuka vahtii ovella että myös pysyy siellä työpaikassa? Voimankäyttö sallittua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole palomies kummastakaan syystä, mutta Suomessa pitäisi kuitenkin auttaa, jos joku vaikka putoaa jäihin, vaikkei koulutusta olekaan.
Mitä luulet, että hätätilanteessa vaaditaan, jos sulla on siihen vielä koulutus ?
Luuletko, että oikeudessa riittää kun sanoo, etten pelastanut ketään kun ei mua kiinnostanut.
Zinc
Tietenkin hätätilanteessa autetaan, mutta nimenomaan koulutustaustaan katsomatta ja jokainen kykynsä mukaan. Eli tässäkään tilanteessa ei voida velvoittaa vain joskusmuinoin hoitoalan koulutuksen saaneita auttamaan ja pelastamaan, etenkään silloin jos on jo alaa vaihtanut välissä, eikä työkokemusta hoitoalalta ole.
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Ihan kuten kaikille muillekin suomalaisille on tarjottu ilmainen koulutus. Toivottavasti jokaiselta ilmaisen koulutuksen saaneelta vaaditaan tässä tilanteessa samaa kuin hoitoalan ihmisiltä. Olisitko sinä valmis tekemään työtä, jossa sinä voit olla mahdollinen oireeton taudinkantaja ja näin ollen levität sitä tiedostamattasi esimerkiksi vanhuksiin kotihoidossa?
Vierailija kirjoitti:
Onko suomella resursseja hakea kaikki hoitsut duuniin ?
kuka ne hakee?
Riittääkö yksi vai kaksi poliisi-partiota hakeen yhden jos tappelee vastaan?
Ja kuka vahtii ovella että myös pysyy siellä työpaikassa? Voimankäyttö sallittua?
siinä vaiheessa kun ja jos tällainen laki tulee voimaan niin taidan olla pienessä sievässä koko ajan, tuskin ne ketään päissään töihin raahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kun käskettiin ammuttavaksi rintamalle niin sinne mentiin, ei ollut vaihtoehtoja ja palkkana ikuiset traumat. Nyt kun hoitajilta tarvitaan ponnistuksia tautia vastaan joka ei ole erityisen vaarallinen terveelle ihmiselle niin valitetaan että en meneä, liian paska palkka?!
Tämmöiset kommentit ei nosta hoitajien arvostusta.
Mitä jos logistiikan ihmiset nyt ilmoittaisi että ajot loppuu ellei liksat parane
Alapeukkujen sijaan voisi joku sanoa että missä olen väärässä?
Itseasiassa tiedän autoilijan joka toimittaa tavaraa vähän joka puolelle, esim sairaaloihin. Ei hänellä ole mahdollisuutta kieltäytyä menemästä ja jos sairastuu niin on äkkiä ajot ajettu
Joko olet itse ilmottautunut vapaaehtoiseksi vaihtamaan potilaiden lakanoita ja laastareita? Tekisit oman osuutesi ja ponnistelisit edes hieman tätä tautia vastaan. Ei vai kiinnosta?
Valitettavasti minulla on jo työ logistiikan puolella.
Minulla on lähihoitaja-tutkinto suoritettuna, mutta olen hoitoalan töitä tehnyt yksittäisen kerran lähes kymmeneen vuoteen. Minut lomautettiin viime viikolla (humanistinen ala) ja ilmoittauduin heti lähiterveysasemalle töihin, sillä kuulin, että hoitajille on nyt kova tarve sairaslomien ja karanteenien vuoksi. Tietenkin vielä opettelemista, kun työkokemusta ei ole juuri nimeksikään kertynyt ennen alani vaihtoa, mutta tässä työssä on pakko oppia nopeasti. Ei tulisi mileenkään livistää vastuusta tällaisena aikana. N27
Vierailija kirjoitti:
Olis se varmaan kamala valittaminen, jos miehet kieltäytyisivät menemästä jos kutsu aseisiin tulisi. Ainoa ero on että miehet eivät voi kieltäytyä kutsusta tai se on linnareissu.
Teloitus sota-aikana. Karua vai mitä?
Kirjoitin tän toiseen ryhmään ja laitan saman tännekin. Tehkää kaikki hoitoalan ihmiset itsellenne isoin palvelus mitä voitte ja lopettakaa kaikki samaan aikaan valtakunnallisesti. Saadaan horjutettua tätä keskiajalle jäänyttä, käytännössä kastijakoa jossa hoitajat ovat, kuten Suomi on nyt moneen kertaan avoimesti näyttänyt, orjia. Tuostahan on ollut monesti juttua, miten Suomessa hoitoalan työntekijöiden olot ovat EU maiden häpeäpilkku. Nytkin, hoitajien koronakorvaukset jotenkin kummasti unohdettiin maksaa, samalla kun esim ravintoloille ym. virtaa tukia ym. Mitä hoitajat saa? Lomat pois ja pakkotöihin, ei palkankorotuksia. Tämä valtio testaa nyt kuinka lampaita olette ja haluatteko auttaa tunnollisesti vaikka vietäisiin loputkin ihmisoikeudet. Kohta poikkeuslaki on uusi pysyvä normaali. Mitä te hoitajat tästä saatte? Samaa kusipää suomalaisten asiakkaiden ja pomojen louskutusta ja haukkuja kun tähänkin asti.
Toivottavasti tulee ilmi millä tekosyillä luistetaan vastuuta.