Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja- sinut voidaan velvoittaa hoitamaan korona-potilaita. Menetkö?

Lh
21.03.2020 |

Itse olen lh, enkä todellakaan mene, se on varma.

Kommentit (219)

Vierailija
21/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkoja siitä tulee, maks 2 viikkoa + toiset kaksi. 

Vierailija
22/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntatautilaki ja valmiuslaki pohjilta voidaan tosiaan työvelvoittaa hoitoalan koulutuksen saaneen, mutta on siinä sellaista että:

jos on alle kouluikäisiä lapsia ei tarvi mennä toiselle paikkakunnalle

henkilön terveydentilan ja sopivuuden pitää olla kunnossa

Ei työvelvoiteta sellaista jonka terveydentila (fyysinen/psyykkinen) ei ole sopiva tai psyykkinen terveydentila epäillyttää

Lisäksi henkilöä joka selvästi ei ole työhalukas ei laiteta väkisin, linnaan siitä tuskin joutuu mutta sakkoja voi tulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis se varmaan kamala valittaminen, jos miehet kieltäytyisivät menemästä jos kutsu aseisiin tulisi. Ainoa ero on että miehet eivät voi kieltäytyä kutsusta tai se on linnareissu.

No kuule kyllä minäkin sodassa hoitotyöhön menisin siinä missä miehet rintamalle. Nyt ei olla sodassa. Työstä pitää saada palkka ja vaarallisesta työstä asianmukainen lisäkorvaus.

Vierailija
24/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein keikkaa päiväkoteihin ennen tätä koronaa.

Nyt ei ole enää päiväkoti keikkaa niin voitteko kertoa miten pääsen hoitaa korona potilaita? Haluaisin.

Olen siis lähihoitaja, osaamisala tosin lapset ja nuoret.

Vierailija
25/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen lh ja meidän osastosta on jo tehty pandemiaosasto. En huomannut sitä kohtaa, missä joku kysyi multa, onko se ok. Ai niin, ei sitä kohtaa ollut.

Vierailija
26/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. En ole toiminut alalla sitten valmistumiseni 2000-luvun alun. En usko että olisin hoitotyössä yhtään sen parempi apu kuin joku naapurin sihteeri-Pirjo.

Ihan syystä olen alaa vaihtanut.

Vierailija
27/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartuntatautilaki ja valmiuslaki pohjilta voidaan tosiaan työvelvoittaa hoitoalan koulutuksen saaneen, mutta on siinä sellaista että:

jos on alle kouluikäisiä lapsia ei tarvi mennä toiselle paikkakunnalle

henkilön terveydentilan ja sopivuuden pitää olla kunnossa

Ei työvelvoiteta sellaista jonka terveydentila (fyysinen/psyykkinen) ei ole sopiva tai psyykkinen terveydentila epäillyttää

Lisäksi henkilöä joka selvästi ei ole työhalukas ei laiteta väkisin, linnaan siitä tuskin joutuu mutta sakkoja voi tulla

Liirum Laarum

Kaikki nää sun ranskaliset viivakohdat lentää roskikseen kunhan vaan tarpeeksi paljon ihmisiä alkaa sairastumaan/kuolemaan tähän (tai johonkin muuhun) tautiin. 

Zinc

Kaikki rajoja ei voida sulkea höpöhupi maneerit unohtuvat sillä sekunnilla, kun paska osuu tuulettimeen.

Vierailija
28/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis se varmaan kamala valittaminen, jos miehet kieltäytyisivät menemästä jos kutsu aseisiin tulisi. Ainoa ero on että miehet eivät voi kieltäytyä kutsusta tai se on linnareissu.

No kuule kyllä minäkin sodassa hoitotyöhön menisin siinä missä miehet rintamalle. Nyt ei olla sodassa. Työstä pitää saada palkka ja vaarallisesta työstä asianmukainen lisäkorvaus.

Menisit tuosta vaan paikkaan, jossa tietoisesti ja sumeilematta tapetaan ihmisiä, mutta pelkäät pikkuvirusta. joka tappaa äärettömän harvoin perusterveitä. Aika sanotaanko mielenkiintoinen ajatusmalli. 

Vierailija
29/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene. En ole toiminut alalla sitten valmistumiseni 2000-luvun alun. En usko että olisin hoitotyössä yhtään sen parempi apu kuin joku naapurin sihteeri-Pirjo.

Ihan syystä olen alaa vaihtanut.

Mutta mitä luulet kumpi sinne määrätään ? Se jolla siihen on koulutus vai naapurin Pirjo ?

Zinc

Vierailija
30/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen hallituksella on nyt sellainen pm, että pakko mennä jos käsky käy

Vierailija
31/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komentavatkohan päivisin poliklinikoilla työskentelevät sairaalatyöhön osastoille

Vierailija
32/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna hakee vaikka kotoa niska-persotteella, jos muu ei auta.

Vierailija
33/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon, että kuulen ääniä. En usko, että on pakko silloin mennä.

Tai paniikkihäiriö ja yliherkkyys - ei silloinkaan varmaan oteta sinne panikoimaan ja sähläämään hommia.

Vierailija
34/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suorittanut opintoja ikinä loppuun, joten ei kutsuta, mutta menisin, jos musta olis hyötyä. Vaikka sitten siivoomaan.

Vierailija
35/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komentavatkohan päivisin poliklinikoilla työskentelevät sairaalatyöhön osastoille

Tuskin, kun pitää muutkin sairaat hoitaa kuin koronapotilaat.

Vierailija
36/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, jos saan työpaikan läheltä, että voin kulkea fillariĺla. Julkisilla en kulje, koska olen 86v. isäni hoitaja. Olen 58v. riskiryhmää, mutta voin jossain paikassa auttaa, jos en altistu.

Vierailija
37/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mene. Olen riskiryhmässä enkä älä tällä palkalla uhraamaan itseäni kenenkään puolesta. Töitä teen niin kauan kuin se on turvallista.

Vierailija
38/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna hakee vaikka kotoa niska-persotteella, jos muu ei auta.

Jos tommonen hengetön nukke koskee minuun sormenpäälläkään, niin minä latasen niin että tuntuu.

Vierailija
39/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti, jos tarvitaan. Miksi he olisivat jotenkin eri asemassa kuin muut hoitoalan koulutuksen saaneet?

Vierailija
40/219 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisit tuosta vaan paikkaan, jossa tietoisesti ja sumeilematta tapetaan ihmisiä, mutta pelkäät pikkuvirusta. joka tappaa äärettömän harvoin perusterveitä. Aika sanotaanko mielenkiintoinen ajatusmalli. 

Sanoinko että pelkään virusta? En. Minusta vaan on väärin polkea hoitajien ihmisoikeuksia Ja hoidattaa epidemia hoitajien selkänahasta, kun ei todellakaan ole sotatilasta kyse. Hoitajat koronapotilaille saadaan ihan palkkaamalla ja vaikka virusta ei itse pelkäisi, niin haittakorvaus tästä selvästi kuuluisi maksaa niille jotka etätöiden sijasta raahautuu “eturintamaan”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi