Lähihoitaja- sinut voidaan velvoittaa hoitamaan korona-potilaita. Menetkö?
Kommentit (219)
Menisin, paremmassa suojassa virukselta siellä olisin kuin nykyisessä työpaikassani päiväkodissa.
Menen jos saan asialliset suojavarusteet. Kotihoitoon samoin, maskista lähtien.
En haluaisi. Hoidan mieluummin lapseni, vanhempani ja isovanhempani.
Kyllä menen. Velvollisuudentunto pakottaa menemään.
En tiedä...
Mitä käytännössä seuraa, jos ei mene? Potkut, sakot, vankeutta?
Ei ole minun tehtäväni päättää toisten ihmisten hengestä ja terveydestä. Kaikki hoidetaan parhaalla mahdollisella tavalla. Lusmuilu on raukkamaista ja eettisesti todella arveluttavaa hoitoalan henkilökunnalta. Vaihda alaa, jos et tauteja kestä.
Pakkohan se on mennä jos käskevät ei kai sitä valita saa. En vaan ole elämässäni niitä hommia tehnyt vaikka ammattirekisterissä virallisesti olenkin, niin kuka haluaa minut hoitamaan?
Sanon, että kuulen ääniä. En usko, että on pakko silloin mennä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä...
Periaatteessahan se on kuolemantuottamus, jos ei hoida, vaikka osaisi. Ei olisi lainkaan hullumpi ajatus antaa kaikki nuo kolme siitä rangaistuksena.
Olen itse terve ja siksi menen mielelläni.
Sieltä Valviran rekisteristä kaikki terveydenhoitoalalle rekisteröityneet lähärit, olkaa valmiina.
Luulisin, että sosiaalipuolelle rekisteröityneitä ei velvoiteta.
Itse kuulun valitettavasti molempiin. Enkä mene, en, en ja en.
Mitähän kieltäytymisestä seuraa? Sinänsä ihan sama.
Jos meidän asukkaat saavat koronan niin se on melko varmasti joltakin meiltä lähtöisin. Itse emme ole riskiryhmässä. Periaatteessa se on kuin tavallinen influenssa, joka tulee nyt vaan tosi monelle, koska ei rokotevastusta kenelläkään. Olen monia influenssia sairastanut lapsena ja kurkkutauteja, joissa korkea kuume kuten kurkunpään tulehdus ja angiina. Vastustuskyky tollekin taudille tulee rokotukseen saakka todennäköisesti sitä sairastamalla. En halua sitä levittää ja välttelen väkeä + desaan ja pesen. Siiti jos se tulee, niin uskon selviytyväni. Ei tässä nyt mistään rutosta ole kyse, vaan siitä että rokotesuojaa ei vielä ole niin tämä silleen vaarallisempi RISKIRYHMILLE! Ei muille.
Olis se varmaan kamala valittaminen, jos miehet kieltäytyisivät menemästä jos kutsu aseisiin tulisi. Ainoa ero on että miehet eivät voi kieltäytyä kutsusta tai se on linnareissu.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä Valviran rekisteristä kaikki terveydenhoitoalalle rekisteröityneet lähärit, olkaa valmiina.
Luulisin, että sosiaalipuolelle rekisteröityneitä ei velvoiteta.
Itse kuulun valitettavasti molempiin. Enkä mene, en, en ja en.
Mitähän kieltäytymisestä seuraa? Sinänsä ihan sama.
Vankila olisi sopiva rangaistus. Mieluiten samaan selliin koronapotilaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä...
Laitetaan torille rautoihin. Tässä se maanpetturi.
Zinc
En helpolla. Käytän ainakin saikke ym. kortit ensin. Maksaisivat asianmukaisen korvauksen niin ei varmasti tarvitsisi pakottaa ketään, niinkuin esim. Norjassa toimitaan vaan hoitajia riittää.
Älkää nuoret opiskelko hoitoalaa, täällä se tarkoittaa ikuista oikeutta polkea hoitajan ihmisoikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä...
Laitetaan torille rautoihin. Tässä se maanpetturi.
Zinc
Ensimmäistä (ja luultavimmin viimeistä) kertaa olen täysin samaa mieltä kuin Zinccis. Maailma on todella poikkeustilassa, kun tähän on menty....
Vierailija kirjoitti:
Olis se varmaan kamala valittaminen, jos miehet kieltäytyisivät menemästä jos kutsu aseisiin tulisi. Ainoa ero on että miehet eivät voi kieltäytyä kutsusta tai se on linnareissu.
On saavuttu siihen pisteeseen, että minä en ainakaan rupeasi mitään pellejä herrottelemaan. Se on varma juttu se.
Zinc
Jos on astma sekä käsien iho ei kestä pesua eikä desinfiointia, niin luulis että ei tarvii mennä?