Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppalehti: Tuhannet ihmiset ryntäsivät Lappiin

Vierailija
21.03.2020 |

Tuhannet ihmiset ryntäsivät Lappiin – Nelostien liikenne ruuhkautui lauantaina Oulusta pohjoiseen. 😳

Linkki artikkeliin: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tuhannet-ihmiset-ryntasivat-lappiin-…

Kommentit (485)

Vierailija
61/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niin surullinen ja vihainen. Näin ne tartunnat leviää ja poikkeustila jatkuu vielä ikuisuuden!!! Oltais nyt kotona rauhassa ja päästäis nopeammin arkeen takaisin

Olet ymmärtänyt asian väärin. Mitä tiukemmin suomalaiset eristäytyy toisistaan, sitä kauemmin rajoitteet kestää. Normaaliin arkeen voidaan palata vasta sitten kun tarpeeksi moni on sairastunut ja laumasuoja saatu aikaan. Muuten epidemia lähtee heti leviämään uudestaan kun rajoitteita puretaan.

Vierailija
62/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkojen uhalla sieltä helv3ttiin. Lappi lappilaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 30v. mutta erittäin pahasti riskiryhmässä geneettisen sairauden vuoksi, tai tarkemmin sairauteen tarvitsemani lääkkeen vuoksi joka aiheuttaa ongelmia immuunijärjestelmässä.

Taaperoikäisellä lapsellani on sama alttius kuin minulla.

Elämme muutoin normaalia elämää, rokotukset ja perushygienia on riittänyt tähän asti, yhtä sairaalahoitoa vaatinutta keuhkokuumetta lukuunottamatta.

Asumme 50km päässä Levistä, turistit asioivat siis kaikissa neljässä ruokakaupassa joihin on meiltä alle 100km matka/suunta.

Kiitin onneani vielä vähän aikaa sitten siitä, että ainakin satumme asumaan täällä: tk:t ovat pieniä mutta eipä meitä paljoa olekaan. Ei ole sanoja sille ahdistukselle jota nyt tunnen. Kiitos aivottomat, itsekkäät L Ä S K I P Ä Ä T !!

Vierailija
64/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elekää tuoko sitä tänne! T:Kuusamo.

Vierailija
65/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maakunnat jos olisi jo kiinni ei tätä ongelmaa olisi.

Asun Helsingissä. Ja ainoat Lappiin nyt menevät tuttuni ovat kaikki Keski-Suomea pohjoisempaa.

Kaikki mun Lapissa keväällä ramppaavat puolitutut on järjestään hyvätuloisia ja pettäjiä. Oikein kehuvat näitä Lapin panolomia, törkeimmillä ei ole edes suksia mukana. Ja hämäläisiä ovat.

Itse en harrasta laskettelua enkä afterskiitä.

Vierailija
66/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa ei edes enää testata, ei ole testattu aikoihin ja siellähän juurikin oli toinen maan tautipesäkkeistä kun lääkäri opiskelijat toi tuliaisia suoraan Tirolista. Oulusta kun ajellaan Syötteelle ja Rukalle mökkeilemään ja nautiskelemaan auringosta piittamatta siitä että viedään ehkä oireettomana virus paikallisiin huoltoasemiin ja kauppoihin kytemään. Levillä ja Ylläkselläkin näyttää hiihtäjää riittävän. Miksi ihmiset on niin itsekkäitä että ei malta pysytellä kotona tai ainakin kotikaupungissa kuten ohjeistetaan? Räjähtää käsiin. Turha muillakin on karanteerata kun osa on niin v*tun itsekkäitä.

Vierailija
67/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kyllä kohtuutonta vaatia ihmisiä pysymään sisällä ja edes lenkille ei saisi mennä. Itse en ainakaan niin kauan ( jos ulkonaliikkumiskielto tulisi) tule pysymään sisällä ennen kuin nämä lomalla lähtevät ihmiset saadaan kuriin. 

Vierailija
68/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on just kuin Italiassa - ennenkuin sulku tulee lähdetään kuin henkensä edestä ( kirjaimellisesti ) pakoon ja tautia levittämään !!! Yksikin kaveri itki facessa kun pääsiäisen Lapin loma oli peruttu... mua veetuttaa niin että ei veri meinaa kiertää! Toivon näille k-päille mahdollisimman kurjaa tautia mutta ei niin että sairaanhoito kuormittuisi. Anteeksi mutta KIUKUTTAA!

Katkaiskaa nyt prkele edes se ystävyys tällaisiin munapäihin.

Vierailija
69/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyyden huipentuma lähteä tieten tahtoen Suomen tautipesäkkeestä maakuntaan joss atartuntoja ei juuri ole ollut..! Haistakoot veen kaikki etelän vetelät jotka lakia uhmaten lappiin meni. Ps. Teitä varmasti vihataan lapissa

Vierailija
70/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan normaaliin arkeen takaisin, töihin jotta voin maksaa veroja yhteiskunnan hyväksi, mutta ei kun etätyökus1päät lähtevät lappiin ja pahentavat tilannetta...

Vierailija
71/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän lakipykälä kieltää

liikkumisen.

Vierailija
72/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on itsekkäästi ajateltuna hyvä meille, jotka pysymme pk-seudulla. Meille jää paremmin tehohoitopaikkoja jne.

No ei ole. Siellä taudit muhii kun porukka hengailee after skissä ja takaisin tulee enemmän sairaita kuin lähti pois. Ei ne sinne ainakaan kaikki niin pitkäksi aikaa jää että eivät ehtisi takaisin ennen kuin pahin tauti iskee. Ja siellä lähtee leviämään tauti myös. Tämä ei ole hyvä vaan paha meille ihan kaikille niin pohjoisessa kuin etelässäkin, ei ole voittajia. Ihmiset on ihan uskomattoman itsekkäitä ja välinpitämättömiä. Tajuavatkohan koskaan edes hävetä? 

Vierailija
73/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen olo...

Lapintyttö

Vierailija
74/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasirkus pyörii...

Vierailija
75/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hlvtn vatipäät. Toivottavasti saavat kaikki koronan.

Vierailija
76/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän ihminen on röyhkeä ja itsekäs. Lapissa ei riitä muutenkaan terveydenhuollon kapasiteetti asukkaille. Sesonkiaikana lasketteluonnettomuudet jne. rasittavat paikallista terveydenhuoltoa. Pandemian aikana pitäisi ymmärtää sen verran, että jää kotiin. Meillä on yht. 13 tehohoidon paikkaa koko lapissa.

Vierailija
77/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyyden huipentuma lähteä tieten tahtoen Suomen tautipesäkkeestä maakuntaan joss atartuntoja ei juuri ole ollut..! Haistakoot veen kaikki etelän vetelät jotka lakia uhmaten lappiin meni. Ps. Teitä varmasti vihataan lapissa

Vihataan niitä täällä etelässäkin. Kyllä yleinen asenne jo onneksi on tällaista k*sipäisyyttä vastaan, vaan liikaa riittää näitä oman navan tuijottajia silti edelleen. 

Vierailija
78/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en harrasta laskettelua enkä aftershavea

Vierailija
79/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen tulisi kantaa kortensa kekoon jotta päästäisiin tämän ikävän tilanteen yli. Jätetään ne matkustelut nyt myöhemmäksi, niillä vain pahennetaan tilannetta.

Vierailija
80/485 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan normaaliin arkeen takaisin, töihin jotta voin maksaa veroja yhteiskunnan hyväksi, mutta ei kun etätyökus1päät lähtevät lappiin ja pahentavat tilannetta...

Onko tuonne lähdetty extempore? Ovat aika varattuja lomia hiihtoloma-aikaan, tosin nyt on varmaan tullut peruutuksia ulkomaalaisilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi