Jos selviän koronasta, muutan sen jälkeen ulkomaille. Muita, joilla samoja ajatuksia?
Olen ollut pitkään tyytymätön Suomen tilaan, mutta tämä koronatilanteen sössiminen oli viimeinen niitti. Täällä ei välitetä kansalaisista pätkän vertaa. Joten päätin että muutan pois, kun koronasta on selvitty, jos siis jään henkiin.
Onko kenelläkään muulla herännyt vastaavia ajatuksia?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut täällä Thaimaassa nyt 12 vuotta ja mukavan ilmaston ja elintason lisäksi ei koronaa.
Ei ole mennyt yhtään päivää alle 35 eikä yötä alle 25 moneen vuoteen.
Kesällä reissuun, mutta ei koskaan enää suomeen.
N. 51
Rayong
Nyt tuli puppua lämpötilasta. On mennyt, useaan kertaan tuon alle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne Aurinkorannan tyypit halajavat nyt epätoivoisesti Suomeen? Tähän asti vaan haukuttu kylmyyttä,pimeyttä,loskaa kalliita hintoja yms
Ihan ok minusta muuttaa ja asua vaikka missä maassa, mutta ei sitten pidä hädän hetkellä rynniä tänne. Kaikki eivät toki näin tee.
Olen senverran isänmaallinen että en koskaan hauku Suomea, en voi sietää sitä muiltakaan, ei tämä mikään taivas ole mutta hyvä paikka kuitenkin.
Jos ei mitään asioiden muuttamiseksi tee, niin suu kiinni ja tervemenoa.
Hyvähän se on että saatiin suomeen 2015 paljon reippaita nuoria miehiä, en laittais vastaan vaikka sama toistuisi piakkoin ja moneen otteeseen. Ahkeria nuoria miehiä tämä maa kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, voit lähteä jo nyt, sitä ei valtio kiellä.
Kyllä me muut valtiot kieltävät tällä hetkellä. Et siis pääse noin vain Saksaan tehokkaammasta terveydenhuollosta nauttimaan.
Pois pääsee kyllä.
Tervemenoa, ei täällä pakko ole olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne Aurinkorannan tyypit halajavat nyt epätoivoisesti Suomeen? Tähän asti vaan haukuttu kylmyyttä,pimeyttä,loskaa kalliita hintoja yms
Ihan ok minusta muuttaa ja asua vaikka missä maassa, mutta ei sitten pidä hädän hetkellä rynniä tänne. Kaikki eivät toki näin tee.
Olen senverran isänmaallinen että en koskaan hauku Suomea, en voi sietää sitä muiltakaan, ei tämä mikään taivas ole mutta hyvä paikka kuitenkin.
Tätä en minäkään ymmärrä, että Suomea mollataan ulkomailla asuessa. Itsekin siis asun ulkomailla, ja piti poistua esim. paikallisten suomalaisten fb-ryhmästä kun en jaksanut lukea Suomen haukkumisia. Ei ole Suomikaan täydellinen ja epäkohtia ja ongelmia on, mutta se on kuitenkin hyvä maa, henkinen koti, isänmaa ja äidinkieli. Minun asumiseni ulkomailla on väliaikaista, ja tässä muutaman vuoden aikana on itselle tullut selväksi, että Suomi on koti ja mielenrauhaa tuo tieto että sinne palaan parin vuoden päästä.
Tuli vähän paatoksellinen teksti mutta on vähän tunteet pinnalla tässä tilanteessa kun kaikki läheiset on Atlantin toisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa lienee siellä väliaikaisesti talven yli, ja vuokrasopimukset loppuvat alkukeväästä. Lienevät ajatelleet että parempi palata nyt, kun vielä voi. Mutta pysyvästi ulkomailla asuvalla ei edes ole tietenkään asuntoa suomessa mihin palata, joten pysyvästi espanjassa asuvia nämä tuskin ovat.
Suomalaisten tympeys tympii, mutta oletteko itse mukavia ihmisiä? Usein tympeä ihminen saa tympeää kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin meinasit muuttaa, entä minkä alan asiantuntija olet? Vai meinaatko sossupummiksi mennä toiseen maahan?
Tsekkeihin ehkä. Siellä on tilanne otettu heti hyvin vakavasti. Tunnen sieltä ihmisiä ja käynyt monet kerrat, joten tuttu maa ja kulttuuri. Teen työtä, joka ei ole riippuvainen paikasta, mutta en sitä sulle aio enempää avata, kun pitää noin rumasti kirjoittaa.
Ap
Tsekki PAKOTTAA naisen vaihtamaan nimeä avioliitossa. Hieno maa joka välittää kansalaisten vapaista valinnoista ;)
Tämän takia olen iloinen, että korona leviää. Huomaa teidän moraalin. Naisia saa kyykyttää ja poistaa väestöstä, kunhan nyyh nyyh miehiin ei leviä flunssa.
Toivottavasti saat tartunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi mistään hinnasta, Täällä saa sentään ilmaista rahaa tekemättä mitään, toisin se on monessa muussa maassa.
t.Työtön
Hei vaan kokoomustrolli. Monessa Euroopan maassa on Suomea paremmat työttömyyskorvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten tympeys tympii, mutta oletteko itse mukavia ihmisiä? Usein tympeä ihminen saa tympeää kohtelua.
Totta. Suomessa on joukko ihmisiä, jotka haukkuvat muita suomalaisia tympeiksi tajuamatta itse olevansa juuri se tympein osa kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen. Jatkuvasti liikaa ongelmia, johtuen ihmisten välinpitämättömyydestä ja ilkeydestä.
Eli sosiaalitoimisto ei ole antanut rahaa kaikkiin toiveisiisi? Peiliin katsomisen paikka jos muut vaikuttavat välinpitämättömiltä, syy löytyy aina sieltä peilikuvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mitään asioiden muuttamiseksi tee, niin suu kiinni ja tervemenoa.Tätä en minäkään ymmärrä, että Suomea mollataan ulkomailla asuessa. Itsekin siis asun ulkomailla, ja piti poistua esim. paikallisten suomalaisten fb-ryhmästä kun en jaksanut lukea Suomen haukkumisia. Ei ole Suomikaan täydellinen ja epäkohtia ja ongelmia on, mutta se on kuitenkin hyvä maa, henkinen koti, isänmaa ja äidinkieli. Minun asumiseni ulkomailla on väliaikaista, ja tässä muutaman vuoden aikana on itselle tullut selväksi, että Suomi on koti ja mielenrauhaa tuo tieto että sinne palaan parin vuoden päästä.
Tuli vähän paatoksellinen teksti mutta on vähän tunteet pinnalla tässä tilanteessa kun kaikki läheiset on Atlantin toisella puolella.
Samaa mieltä. Tervetuloa takaisin. Juuri nyt maailmanlaajuisen kriisin aikaan tuntuu erityisen hyvältä olla taas Suomessa.
T. Myös aikoinaan ulkomailla asunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin meinasit muuttaa, entä minkä alan asiantuntija olet? Vai meinaatko sossupummiksi mennä toiseen maahan?
Tsekkeihin ehkä. Siellä on tilanne otettu heti hyvin vakavasti. Tunnen sieltä ihmisiä ja käynyt monet kerrat, joten tuttu maa ja kulttuuri. Teen työtä, joka ei ole riippuvainen paikasta, mutta en sitä sulle aio enempää avata, kun pitää noin rumasti kirjoittaa.
Ap
Tsekki PAKOTTAA naisen vaihtamaan nimeä avioliitossa. Hieno maa joka välittää kansalaisten vapaista valinnoista ;)
Tämän takia olen iloinen, että korona leviää. Huomaa teidän moraalin. Naisia saa kyykyttää ja poistaa väestöstä, kunhan nyyh nyyh miehiin ei leviä flunssa.
Sinä ihan tosissasi toivot minun, sinulle täysin tuntemattoman ihmisen, saavan hengenvaarallisen virustartunnan, koska kirjoitin jonkin ajatukseni netin keskustelupalstalle? Asia selvä.
Ap
Itse välitän Suomesta entistä enemmän. Kaikki viime aikoina tapahtunut on näyttänyt, kuinka haavoittuvainen jopa maailman vakain hyvinvointivaltio on niinkin pienen asian kuin mikroskooppisen viruksen edessä. Minussa on herännyt tahto tehdä työtä sen puolesta, että hyvinvointimme, vapautemme ja arvomme säilyvät tuleville sukupolville.
Toivottavasti meitä on muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei pidä paikkaansa. Totta on, että useimmat naiset ottavat miehen nimen, mutta ei siihen ole mitään lakipakkoa.
Olen asunut täällä Thaimaassa nyt 12 vuotta ja mukavan ilmaston ja elintason lisäksi ei koronaa.
Ei ole mennyt yhtään päivää alle 35 eikä yötä alle 25 moneen vuoteen.
Kesällä reissuun, mutta ei koskaan enää suomeen.
N. 51
Rayong