Kuka muu sekoaa puolison ja lasten kanssa kotona?
Ensimmäinen viikko takana ja olen väsyneempi ja huonokuntoisempi kuin ikinä. Vihaan miestäni.
Täältä kotoa ei voi edes lähteä minnekään. Miten kestän koko kevään?? Miten te jaksattte?
Kommentit (29)
Kiitos kysymästä, minä jaksan erinomaisesti teinien kanssa. Jotain flunssaa on liikkeellä, miehen olen laittanut pihalle jo 12 vuotta sitten joten tunnelma on kotona leppoisa.
Miksi sekoaisin normaalista elämästä? Lapset leikkii päivät pihalla ja mies aamusta iltaan töissä.
En jaksaisi tätä kotikaranteenia yhtään. En nyt varsinaisesti vihaa miestäni, mutta kaipaan omia harrastuksia (jotka nyt peruttu). Lapset hyppivät seinille tylsistyneenä jne.
No huhhuh, erotkaa? Minä ja mieheni ollaan yrittäjiä ja ollaan oikeasti lähes koko ajan yhdessä vuoden jokaisena päivänä jo 15 vuotta, työpuvussa ja yöpuvussa!
Valitsin 25 v. sitten miehen, jota rakastan ja jonka kanssa haluan olla ja elää. Nyt saan olla hänen kanssaan kerrankin riittävästi, kun vaan malttaisimme nukkua välillä.
Teinimmekin ovat rakkaita, he hoitavat opiskelunsa itse, kuten sen ikäisten kuuluukin. Välillä keråännymme kaikki yhteen.
Ei todellakaan valittamista.
Eiköhän olisi aika ottaa avioero. Helpottaisi teitä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi tätä kotikaranteenia yhtään. En nyt varsinaisesti vihaa miestäni, mutta kaipaan omia harrastuksia (jotka nyt peruttu). Lapset hyppivät seinille tylsistyneenä jne.
Ulkoilua ei ole (vielä) kielletty. Sinne vaan pihalle energiaa purkamaan niin helpottaa.
Oletko karanteenissa vai miksi et voi poistua kotoasi? Jos olet karanteenissa, se ei kestä koko kevättä. Karanteenin aikanakin saa ulkoilla, kunhan pysyy kaukana muista.
Vierailija kirjoitti:
Oletko karanteenissa vai miksi et voi poistua kotoasi? Jos olet karanteenissa, se ei kestä koko kevättä. Karanteenin aikanakin saa ulkoilla, kunhan pysyy kaukana muista.
Kyllä karanteeni jatkuu ainakin tämän kevään.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käsittänyt että esim. Kaupoille tai kaupungille ei saa mennä nyt?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä, minä jaksan erinomaisesti teinien kanssa. Jotain flunssaa on liikkeellä, miehen olen laittanut pihalle jo 12 vuotta sitten joten tunnelma on kotona leppoisa.
Mitä se siellä pihalla tekee näin kauan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käsittänyt että esim. Kaupoille tai kaupungille ei saa mennä nyt?
Ulkoilu ei tarkoita kaupoille tai kaupungille menemistä. Niitäkään ei ole kielletty. Ainoastaan suositeltu välttämään. Lukekaa niitä ohjeita ihan ajatuksen kanssa niin ei tule väärinkäsityksiä.
No haloo? Ehkä teette asioista liian vaikeita? Meillä menee tosi kivasti ja ollaan jo toista viikkoa karanteenissa Viron reissun takia, ei siis oikeasti poistuta koko perhe mihinkään täältä. Ja kerrostaloasunnossa asumme. Lapset leikkii keskenään ja välillä somessa, toki päivät etäkoulussa. Me vanhemmat tehdään etätöitä, vuorotellen on toinen makkarin työpöydän ääressä ja toinen ruokapöydän ääressä. Kumpikin lapsi on lastenhuoneessa omien pöytien ääressä kuulokkeet korvilla ja seuraa etäopetusta ja tekee tehtäviä. Kun heillä on tauko niin ruokapöydän ääressä oleva aikuinenkin pitää tauon. Odotamme kovasti perjantaita jolloin karanteeni päättyy ja voimme lähteä koko perhe lenkille. Ruokaa tehdään 2krt päivässä plus aamu-ilta-välipalat ja olosuhteiden pakosta, kun ei kaupassa voida rampata, niin ruoka on simppeliä mutta kaikki sen hyväksyy. Herkkujakin on.
Nyt on tylsää, mutta mietithän pitkällä aikavälillä.
Tärkeintä mitä sulla on, on lapsesi. Tehkää nyt jotain pöydän ääressä, pelatkaa korttia ja jotain netistä löytyvää peliä, sanapeli tms tai piirtäkää.
Diskoilu on myös tosi kivaa, saa energiaa purettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä karanteeni jatkuu ainakin tämän kevään.
Aika lyhyt kevät teilläpäin, kun kestää vain 14 vuorokautta. P.S. Karanteeni on eri asia kuin omatoiminen eristäytyminen
Kotoilen ja välillä teen töitä. Olen yksityisyrittäjä ja työt hoituvat tietokoneen välityksellä, en poistu kotoa kuin äkkiä kaupassa. Onneksi asun sivummalla maalla, pystyy lenkkeilemään niin, ettei ketään tule vastaan. Puoliso tekee myös töitä kotona, yrittäjä hänkin. Vaikka olemme molemmat kotona ihan tavallisissakin olosuhteissa, emme nyhjötä koko ajan toisissamme kiinni, vaan annamme toisillemme työrauhan. Ja 'vapaa-aikana' molemmat osaamme tehdä asioita myös yksin.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella ihmiset menee naimisiin nykyään.......... jos tässä on tulos?
Ajattele ennen mentiin kerran naimisiin ja oltiin sen yhden ja saman kanssa myötä- ja vastoinkäymisisissä "till death do us apart" asenteella. Nykyisin parisuhdetta ja avioliittoa ei enää oteta yhtä vakavasti vaan mennään mielummin heilumaan vaikka johonkin tosi-tv-ohjelmaan.
Vuoden äiti ja puoliso makaa palstalla ja ruikuttaa.
Minua ainakin rasittaa. Lapset (1,5 v ja 4 v) ja puoliso pyörivät jaloissa.
Yritä siinä sitten tehdä töitä etänä. Palaisipa normaali arki takaisin.
Ja palaahan se, mutta milloin?
Millä perusteella ihmiset menee naimisiin nykyään.......... jos tässä on tulos?