Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronaviruksen aikaansaama yhteisöllisyyden lisääntyminen

Vierailija
21.03.2020 |

Oleteko huomanneet että yhteisöllisyys olisi lisääntynyt virusepidemian takia. Esimerkiksi se kuuluista naapuriapu tai "toisista välittäminen"? Tai onko yhdistyksen johon kuulutte johtokunta tai jäsenet ottaneet aktiivista roolia jäsenten yheisöllisyyden lisäämiseksi?

Omalta kohdaltani olen huomannut että
-yksikään naapuri ei moikaa edelleenkään ensin
-seura johon kuulun ilmoitti että kaikki toiminta on keskeytetty, sen jälkeen kommunikaatio katkennut

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä jaettiin lappuja, joissa ilmoitetaan kaupankäyntiavusta. Myös taloyhtiön FB-sivuilla oli halukkaita ihmisiä käymään esim. ikäihmisten puolesta kaupassa.

Vierailija
2/10 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteisöllisyys lisääntynyt lainkaan. Päinvastoin. Kaikki kykenevät ovat hävinneet mökeilleen tai laskettelemaan, kuka minnekin etuoikeutettujen paikkoihin, vähät välittäen kenestäkään muusta. Narsismi kukoistaa enemmän kuin koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Nuoret haluavat uhrata vanhat. Vanhat haukkuvat nuoria velliperseiksi, jotka eivät sentään joutuneet sotaan. Taiteilijat vaativat etuoikeuksia. Pienyrittäjät vaativat massiivisia tukia. Kuluttajat vaativat yrittäjiltä korvauksia. Vihreät haluavat jakaa vähät rahamme afrikkalaisille. Köyhät vinoilevat sijoittajille. Rikkaat haluavat korvauksia omistustensa arvon alenemisesta.

Tämä on juuri sellainen dystopia ja sosialistinen onnela, jota tältä hallitukselta syksyllä odotinkin.

Vierailija
4/10 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paikkakunnan fb-ryhmässä on soitettu suuta tavallista enemmän.

Joku siellä tarjoaa kauppa-apua kun pitäjän kaupoissa hyllyt tyhjinä (hamstraajatkin on toki haukuttu ja riskiryhmäläisten vessapaperiostokset)

toinen neuvoo käyttämään pienempiä kauppoja, kolmas tulee räkyttämään neuvojalle, neljäntenä avuntarjoaja pyytää anteeksi.

Viides neuvoo käyttämään hanskoja ja kuudes sanoo ettei ne mitään auta.

No, tavallista enemmän siellä kyllä viestitellään, jos ei muuta.

Vierailija
5/10 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kotona niin voisinkin hyvin käydä vaikka naapurin mammalle kaupassa mutta kun olen kriittisessä työssä itse sairaalassa niin ei olisi reilua vielä vapaa-aikaakin uhrata tähän kriisiin.

Vierailija
6/10 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöllisyys on nyt jokaisen omalla vastuulla ns. kolmannella sektorilla ei sitä nyt ole oikein mahdollisuutta järjestää. Kokoukset on siirretty tuonnemmaksi yms. Yhteisöllisyys esim. whatsappin välityksellä on toki lisääntynyt.

Vierailija
7/10 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole muuten näkynyt kuin typerissä uutisissa Daruden soittamisesta parvekkeilta. Onneksi olin töissä eilen klo 17, muuten olisi saattanut hieman ärsyttää kun urpot huudattaa musiikkia parvekkeelta.

Vierailija
8/10 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväosaisille tuo yhteisöllisyysjaappaus tuo hieman mielenrauhaa, köyhien elämä jatkuu kuten ennenkin.

Vierailija
9/10 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tekopyhää tälläinen yhtäkkiä syntynyt yhteisöllisyys.

Vierailija
10/10 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tekopyhää tälläinen yhtäkkiä syntynyt yhteisöllisyys.

Miksi tekopyhää? Ainakin omassa naapurustossani ihmiset ovat aiemmin käyneet ihan itse kaupassa, apteekissa jne. Nyt suositellaan kotona olemista ja kontaktien välttämistä muihin ihmisiin, joten kun yksi lähtee kauppaan, se voi tuoda ostokset myös parille muulle. Normaaliolosuhteissa kaikki kolme kävisivät itse kaupassa. En näe tässä mitään tekopyhää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä