Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisinko ostaa osakkeita velalla nyt?

Vierailija
21.03.2020 |

Ostaisitko itse, jos tilanne olisi se, että olet perimässä miljoonan, mutta sinulla ei ole rahaa vielä. Prinnössä on pörssiosakkeita, Elisaa, UPM:ää, Huhtamäkeä, Nokiaa, Nordeaa jne. Ne ovat tietenkin romahtaneet. Lisäksi on useampia asuntoja hyvillä sijainneilla ja tulossa on massiivinen perintövero. Kun harmittaa, jos ei ehdi alennusmyyntiin muuten mukaan. Velkarahan hinta olisi 2,9% ja saisit realisoitua perintöä kesään mennessä. Ja siis sitä pitäisi realisoida veroa varten joka tapauksessa. Ja ehkä voittojen kotiuttamiseksi asunnoista.
Mietin lähinnä vain, että miten äkillinen osakkeiden nousu voisi olla.. tai ainakin joidenkin yhtiöiden. Ja minkä? Ja siis minne esim. OMX Helsinki 25 siihen mennessä nousee? Vai voiko ostaa vielä kesällä halvalla........

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-palsta. Parasta sijoitusneuvontaa!

Vierailija
2/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti. Muutenkin kaikissa isoissa päätöksissä kannattaa aina kysellä konsultaatio tältä foorumilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin velkaa vain perintöveroihin. Itse sain sijoituslainaa 1,5%:n korolla Nordeasta, joten tuo 2.9%:n korko on korkea. Kannattaa kysyä muistakin pankeista.

Vierailija
4/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi vielä. Pohja tulee vastaan vasta noin syksyn paikkeilla, kun vaikutukset alkavat konkretisoitua. Itse aion tuolloin sijoittaa kaiken nostamani opintolainan ”varmoihin”, mutta epidemian takia laskenneisiin papereihin.

En siis missään nimessä suosittelisi vielä tekemään asian eteen yhtään mitään.

Vierailija
5/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Minä ottaisin velkaa vain perintöveroihin. Itse sain sijoituslainaa 1,5%:n korolla Nordeasta, joten tuo 2.9%:n korko on korkea. Kannattaa kysyä muistakin pankeista.

No jos teen niin en saa yhtään kassavirtaa asunnoista ulos, jolla sijoittaa. Laina on aivan eri laina, kuin perinnön avulla saatava olisi, sen olen ottanut jo omistamaani asuntoa vastaan. Sitä ei lyhennetä ollenkaan, vaan maksetaan pois kerralla. Se oli sellainen perinnönodottelulaina.

Ap

Vierailija
6/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta warrantteja kaikilla rahoillasi. 10X BULL DAX.

Vierailija
7/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi vielä. Pohja tulee vastaan vasta noin syksyn paikkeilla, kun vaikutukset alkavat konkretisoitua. Itse aion tuolloin sijoittaa kaiken nostamani opintolainan ”varmoihin”, mutta epidemian takia laskenneisiin papereihin.

En siis missään nimessä suosittelisi vielä tekemään asian eteen yhtään mitään.

Niinpä, nyt on sellainen ongelmallinen tilanne, että jotain kannattaisi ehkä myydä ennen tuota (eikä silloin). Kun haluaisin rahaa kuitenkin asuntojen (joita en myisi) rahoitusvastikkeiden (putki- ym.remontit) poismakseluun, koska ne on rahastoitu, eikä saa vähentää edes vuokratuloista. Myös haluaisin omista lainoistani eroon ihan kassavirran saamisen takia.

Ap

Vierailija
8/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis on laina sinullakin. Minulla on  reilusti alle 0,3% sijoituslainan korko.

Vierailija
9/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähän lienee yleensä sellaista aika matalaa aikaa pörssiosakkeiden hinnoissa. Ehkä odottelen sinne ihan rauhassa. Siis ostamisen kanssa. Myymisen kanssa on tosiaan iso ongelma, etten voisi oikein odottaa 😫

Ap

Vierailija
10/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähän lienee yleensä sellaista aika matalaa aikaa pörssiosakkeiden hinnoissa. Ehkä odottelen sinne ihan rauhassa. Siis ostamisen kanssa. Myymisen kanssa on tosiaan iso ongelma, etten voisi oikein odottaa 😫

Ap

Vierailija
11/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallis on laina sinullakin. Minulla on  reilusti alle 0,3% sijoituslainan korko.

Ehkä siinä on korkosuojaus.

Ap

Vierailija
12/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkosuojaus saattaa olla turha lähiaikoina. Tietenkin voi olla, että jos paska iskee tuulettimeen vielä eri tavalla, talousperusteisesti, tai siis KUN, ei jos, niin korkosuojauksia ei enää saa. Mutta eräs asioista perillä oleva henkilö veikkasi minulle, että korot nousevat sellaista kautta, että keskuspankit menettävät jossain vaiheessa asemansa koron kontrolloijina. Niin kauan kun keskuspankit pystyvät kontrolloimaan taloutta, korot tuskin nousevat.

Mutta markkinavoima on keskuspankkien kotrollia väkevämpi voima ja saattaa murtaa niiden kontrollinen ennemmin tai myöhemmin. Sitä kannattaa tarkkailla, jos ei ole ottanut korkosuojaa. (Vielä).

Ap

Vierailija
13/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en haluaisi nyt lainoittua, vaan turvata ennemmin varoja. Jollain siivulla voisin lähteä vuoristorataan riekkumaan.

Ap

Vierailija
14/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona € on siis tulossa tuntemattomalta Afrikan sedältä, jolta sain sähköpostia.

Ap

Vierailija
15/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole. Asuntolainaa ja sijoitusasuntolainaa sain aikoinaan 0,5%:n marginaalilla, mutta indeksirahastoon ei yksikään pankki tarjonnut lainaa alle 1,5%:n. Meinaavat vissiin, että se on riskibisnestä asuntoihin verrattuna niin kuin toki onkin.

Mistähän tuo yksi vastaaja on saanut 0,3%:lla?

Vierailija
16/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole. Asuntolainaa ja sijoitusasuntolainaa sain aikoinaan 0,5%:n marginaalilla, mutta indeksirahastoon ei yksikään pankki tarjonnut lainaa alle 1,5%:n. Meinaavat vissiin, että se on riskibisnestä asuntoihin verrattuna niin kuin toki onkin.

Ehkä asuntosijoittamiseen? Jos on täydet takaukset varallisuudella, niin kaiketi mahdollista. Tai sitten vanha laina.

Ap

Vierailija
17/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoona € on siis tulossa tuntemattomalta Afrikan sedältä, jolta sain sähköpostia.

Ap

Höpönlöpön, oletko niin kade, ettet usko? Minua ei sijoittaminen niin paljon todellakaan kiinnosta, että miettisin näitä, ellei olisi tavallaan pakko.

Ap

Vierailija
18/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pankista. Tarkkaa prosenttia en sano. On reilusti alle tuon 0,3. On 0,1 ja 0,2% välissä. Kyllä meistä hyvistä asiakkaista vieläkin kilpaillaan.

Vierailija
19/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pankista. Tarkkaa prosenttia en sano. On reilusti alle tuon 0,3. On 0,1 ja 0,2% välissä. Kyllä meistä hyvistä asiakkaista vieläkin kilpaillaan.

Itseasiassa OP olisi antanut sijoitusasuntolainaa 0,3%:n marginaalilla, mutta sen vastineeksi olisi pitänyt tehdä jos jonkinmoista kytkykauppaa vakuutusten sun muiden osalta, etten lähtenyt siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi