HUS työntekijän pitää ostaa auto että pääsee koronatestiin!
Kolme päivää olen tätä vääntänyt. Vanhemmat on kuolleet, sisko asuu 700km päässä eikä hänelläkään ole autoa, poika asuu 300 km päässä, hänellä ei ole autoa, kavereilla ei ole autoa. Auto pitäis jostain lainata. Ainoa testipaikka on drive in.
Taksilla tai julkisilla ei voi mennä.
Lopputulos on se, etten käy testissä.
Rikkaat ingektiolääkärit on tän keksineet, ne joilla on kolme autoa tallissa.
No, mulla ei ole enää vaihtoehtoja. Testi jää väliin.
Kommentit (72)
Luulis olevan kohtuu nopeeta muuntaa pakettiautoja poliisimaijan tyyppisiksi kuljetusvälineiksi tämmöisiin tapauksiin. Ei tarttis olla edes mikään uusi ja kallis auto. Väliseinä, josta ei pääse ilma kiertämään ohjaamoon, taakse helposti desinfioitavat pinnat ja penkki, oven avaus ohjaamosta käsin ja kommunikaatioon mikki/kaiutin-yhteys. Kuljettajan ei tarvitsisi olla ollenkaan tekemisissä kuljetettavan kanssa.
Sinne vaan testipaikalle johonkin testiin menossa olevan auton kyytiin. Molemmilla tod. näk. sama vaiva ja testaajille kätevää, kun yhdessä autossa useampi testattava. Ei kai tämä nyt näin vaikeaa voi olla edes hoitajille ja lääkäreille.
Vierailija kirjoitti:
Sinne vaan testipaikalle johonkin testiin menossa olevan auton kyytiin. Molemmilla tod. näk. sama vaiva ja testaajille kätevää, kun yhdessä autossa useampi testattava. Ei kai tämä nyt näin vaikeaa voi olla edes hoitajille ja lääkäreille.
Ei oo suositeltavaa, koska jos toisella on ja toisella ei, niin ton reissun jälkeen molemmilla on ja taas on se sama ongelma, että milläs testaat sen ekalla negatiiviseksi jääneen jos se yhä oirehtii.
Nyt oli että Mehiläinen kerää näytteitä, ja pk-seudulla 8 drive in-pistettä. Onko sulla todella 10 km lähimpään?
Oikeasti missä asut? Jos Espoo niin mä lainaan autoa. Tai voin viedä sut.
Mitä hyötyä testistä on? Jos testi on negatiivinen, mutta saatkin heti testin jälkeen koronan. Luulet olevasi tauditon ja menet töihin. Tärkeät näin use7n ihmisiä.
Töistä ollaan poissa OIREIDEN vuoksi.
Itse hoitajana ajattelin mennä yksityiselle maanantaina, kun tämä touhu on niin surkeata kunnalla testauksen suhteen. Samalla pyydän malarialääkereseptin ja kokeilen sitä itseeni. Itse otettava ohjat käsiin.
Infektiolääkärit ovat rikkaita, koska he ovat yhteiskunnallisesti tärkeitä ja heidän työnsä on hyvin vastuullista. Siitä kannattaa maksaa ekstraakin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä testistä on? Jos testi on negatiivinen, mutta saatkin heti testin jälkeen koronan. Luulet olevasi tauditon ja menet töihin. Tärkeät näin use7n ihmisiä.
Töistä ollaan poissa OIREIDEN vuoksi.
Sote-työntekijälle on, auttaa siinä ettei levitä virusta. Lisäksi henkilökunnan nuppi kestää paremmin, kun tietää mitä sairastaa. Tietää onko itse jo selvinnyt koronasta, vai oliko tää nuhakuume vain esimakua ja se kunnon pommi saattaa olla vasta tulossa.
Kaikki varmaan toivovat että sote-henkilöstö kestää nyt mahdollisimman terveenä ja kylmäpäisenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla on oireita? Silloinhan et mene töihin.
Pakkohan se on kun ilman testiä ei saa tatuntatautipäivärahaa.
Mutta jos kerran olet selkeästi sairas saat kyllä sairauslomaa.
Ihan vain tiedoksesi, että täällä on monia muitakin kommentoijia kuin Ap.