Parisuhteessa olevan flirttailu muiden kanssa
Olen jo ollut pitkään suhteessa miehen kanssa. Elämäntilanteemme on vienyt meitä erilleen jo kauan ja nyt olen alkanut huomaamaan, että flirttailen erään miehen kanssa melko paljonkin. Hän on sinkku ja on flirttaillut takaisin, vähän jotain ehdotellutkin, minkä olen torpannut. Mieheni tietää, että juttelen tämän toisen miehen kanssa, mutta ei tiedä mitä puhumme. Toinen mies on vanha tuttuni ja tietää, että 90% asioista joita hänelle sanon, on sanottu vitsillä eikä ole tarkoitus toteuttaa. Jos mies nyt lukisi viestiketjumme, hän ei tätä ymmärtäisi ja varmasti suuttuisi ja loukkaantuisi.
Lähinnä nyt haluaisin herättää keskustelua, onko ok flirttailla muiden kanssa, kun mitään aikomusta tapaamiseen tai pettämiseen ei ole?
Kommentit (65)
Kyllä, pieni viaton flirttailu on ihan ok.
Sun tapauksessa ei, koska haluat selvästikin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan olisin helpottunut, jos mieskin löytäisi jonkun muun, niin voitais jatkaa yhteiseloa ilman stressiä seksistä yms.
Nyt on pakko kysyä, että onko syy yhteen jäämiseen teidän yhteinen lapsi vai ihan vain rehellisesti raha? Hänellä on sitä enemmän kuin sinulla?
Lapsi. Rahaa on molemmilla omansa, pärjään kyllä omillani, mutta en helsingissä. Ja itseäni pelottaa se, että lapsi menisi 80% ajasta isälleen, koska työvuoroni ovat todella vaikeat.
Ap
Tiia16 kirjoitti:
mitä haet aloituksellasi?
Oletko naimisissa?
Jos et, helppoa vaihtaa äijää. noin niinku lennosta.
Joitakin ei mikään pysäytä.
Haen keskustelua aiheesta. Olen naimisissa, ollut jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, pieni viaton flirttailu on ihan ok.
Sun tapauksessa ei, koska haluat selvästikin enemmän.
Mistä sait käsityksen, että haluaisin enemmän?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan olisin helpottunut, jos mieskin löytäisi jonkun muun, niin voitais jatkaa yhteiseloa ilman stressiä seksistä yms.
Nyt on pakko kysyä, että onko syy yhteen jäämiseen teidän yhteinen lapsi vai ihan vain rehellisesti raha? Hänellä on sitä enemmän kuin sinulla?
Lapsi. Rahaa on molemmilla omansa, pärjään kyllä omillani, mutta en helsingissä. Ja itseäni pelottaa se, että lapsi menisi 80% ajasta isälleen, koska työvuoroni ovat todella vaikeat.
Ap
"Pärjään kyllä omillani, mutta en Helsingissä." See what she did there?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap"Pärjään kyllä omillani, mutta en Helsingissä." See what she did there?
Pointtini oli, että nyt kun on 2 jakamassa vuokran pärjätään hyvin. Jos tulot puolittuu, ylläriylläri ei riitäkään rahat kaikkeen mihin nyt. Ei ole vaikeaa matikkaa. Se, että sinun silmään se näyttää siltä että olen miehen kanssa rahasta, on älytöntä. Mieskään ei voi asua helsingissä ilman minua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kai on: miksi olet siinä parisuhteessa edelleen?
Koska meillä on lapsi.
ApNo onko sille lapselle parasta vanhempien falski yhdessäolo?
Todennäköisesti joo, koska muuten joutuisin muuttamaan todella kauas nykyisestä asuinpaikastamme ja lapsi joutuisi kulkemaan pitkää matkaa joko minun tai miehen luo.
Ap
Jaa. Riippuu tietysti lapsesta, mutta minua ainakin ahdisti lapsena nähdä vanhempien huonoa suhdetta ja joskus toivoin, että se päättyisi.
No määrittele huono suhde? Meillä ei ole riitelyä tai muutakaan näkyvää ongelmaa, pelkkä läheisyyden puuttuminen. Ja miehen naama on alkanut ärsyttää entisestään. Mutta lapsi on vielä leikki-ikäinen eikä varmastikaan huomaa ongelmiamme, koska suhteemme ei ole ns huono vaan olemme lähinnä kämppiksiä. Vähän vaikea selittää tätä.
Ap
Miksi et tee mitään suhteen eteen vaan alat hakea huomiota muualta? Kuinka paljon huomiota tarvitsisit ettet pettäisi? Tuo että flirttaat varattuna on jo jonkinlainen pettämisen esiaste.
Määrittelen itse pettämisen näin: kaikki toiminta minkä itse katsoisit omalta puolisolta vääräksi toiminnaksi ja tiedät, että oma puoliso loukkaantuisi omasta toiminnastasi siksi ettei se ole ok teidän suhteessa, on pettämistä. Samoin myös kaikki toiminta joka täytyy pitää salassa toiselta, on selän takana toimimista ja näin pettämistä.
Lopeta heti, jos arvostat suhdettanne ja miestäsi yhtään. Vaikka kuinka olette erillenne menneet, pettäminen ei ole ratkaisu. Se on yksi pahimpia tapoja loukata toista ja viedä se viimeinenkin toivon ripe teidän suhteesta. Miksi et sen sijaan keskity parantamaan suhdettanne? Jos koet tämän jännityksen parempana niin ole hyvä ja ota ero miehestäsi. Miksi pitää tahallaan toista mennä satuttamaan?
Vitsailussa on totta toinen puoli. Ota ap toiseen mieheen etäisyyttä. Se on hauskaa oman aikaa, mutta mitä siitä oikeasti tulisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap"Pärjään kyllä omillani, mutta en Helsingissä." See what she did there?
Pointtini oli, että nyt kun on 2 jakamassa vuokran pärjätään hyvin. Jos tulot puolittuu, ylläriylläri ei riitäkään rahat kaikkeen mihin nyt. Ei ole vaikeaa matikkaa. Se, että sinun silmään se näyttää siltä että olen miehen kanssa rahasta, on älytöntä. Mieskään ei voi asua helsingissä ilman minua.
Ap
Et itse nyt oikein näe, että rahan takiahan tässä yhdessä ollaan. Haluat tietyn elintason ja mahdollisuudet, samoin ilmeisesti mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kai on: miksi olet siinä parisuhteessa edelleen?
Koska meillä on lapsi.
ApNo onko sille lapselle parasta vanhempien falski yhdessäolo?
Todennäköisesti joo, koska muuten joutuisin muuttamaan todella kauas nykyisestä asuinpaikastamme ja lapsi joutuisi kulkemaan pitkää matkaa joko minun tai miehen luo.
Ap
Jaa. Riippuu tietysti lapsesta, mutta minua ainakin ahdisti lapsena nähdä vanhempien huonoa suhdetta ja joskus toivoin, että se päättyisi.
No määrittele huono suhde? Meillä ei ole riitelyä tai muutakaan näkyvää ongelmaa, pelkkä läheisyyden puuttuminen. Ja miehen naama on alkanut ärsyttää entisestään. Mutta lapsi on vielä leikki-ikäinen eikä varmastikaan huomaa ongelmiamme, koska suhteemme ei ole ns huono vaan olemme lähinnä kämppiksiä. Vähän vaikea selittää tätä.
ApMiksi et tee mitään suhteen eteen vaan alat hakea huomiota muualta? Kuinka paljon huomiota tarvitsisit ettet pettäisi? Tuo että flirttaat varattuna on jo jonkinlainen pettämisen esiaste.
Olen tehnyt paljon suhteen eteen. Nyt aikataulumme vain ovat sellaiset, että nähdään toisiamme yhteensä varmaan alle 30h viikossa ja silloin on paljon tekemistä lapsen kanssa yms. Ollaan koko perhe yhdessä vain osa lauantaista ja osa sunnuntaista ja muuten arki-iltoina pari tuntia illalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Määrittelen itse pettämisen näin: kaikki toiminta minkä itse katsoisit omalta puolisolta vääräksi toiminnaksi ja tiedät, että oma puoliso loukkaantuisi omasta toiminnastasi siksi ettei se ole ok teidän suhteessa, on pettämistä. Samoin myös kaikki toiminta joka täytyy pitää salassa toiselta, on selän takana toimimista ja näin pettämistä.
Lopeta heti, jos arvostat suhdettanne ja miestäsi yhtään. Vaikka kuinka olette erillenne menneet, pettäminen ei ole ratkaisu. Se on yksi pahimpia tapoja loukata toista ja viedä se viimeinenkin toivon ripe teidän suhteesta. Miksi et sen sijaan keskity parantamaan suhdettanne? Jos koet tämän jännityksen parempana niin ole hyvä ja ota ero miehestäsi. Miksi pitää tahallaan toista mennä satuttamaan?
Olen miehelle sanonut sekä harkitsevani eroa, että ehdottanut eroa. Hän ei halua erota. Tiedän ettei hänellä ole oikeasti sanavaltaa, mutta tuntuu pahalta hajottaa perhe täysin yksipuolisesti.
Ap
Hyväksyisittekö, jos miehenne silittää hellästi toisen naisen kasvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miehelle sanonut sekä harkitsevani eroa, että ehdottanut eroa. Hän ei halua erota. Tiedän ettei hänellä ole oikeasti sanavaltaa, mutta tuntuu pahalta hajottaa perhe täysin yksipuolisesti.
Ap
Pelaaminen toisen miehen kanssa ei siis ole mitenkään perhettä hajottavaa? Voi hyvänen aika. Mistä näitä naislapsia tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vitsailussa on totta toinen puoli. Ota ap toiseen mieheen etäisyyttä. Se on hauskaa oman aikaa, mutta mitä siitä oikeasti tulisi?
Se on totta, että jos eroaisin, varmasti tapaisin tämän flirttailukaverini kanssa. Ja tiedän tekeväni väärin, mutta kuitenkin siitä saatu hyvä mieli on niin huumaavaa tasaisen tylsässä harmaassa arjessa. En ole ylpeä itsestäni, mutta jos tämä saa minut kotona ollessa pitkäpinnaisemmaksi ja iloisemmaksi, eikö suhde voi sen takia paremmin kun en tiuski miehelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyisittekö, jos miehenne silittää hellästi toisen naisen kasvoja?
Tietysti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApPelaaminen toisen miehen kanssa ei siis ole mitenkään perhettä hajottavaa? Voi hyvänen aika. Mistä näitä naislapsia tulee?
No se ei ole siisti leikkaus. Jos mies kyllästyy siihen, niin sitten erotaan. Jos ei, ollaan yhdessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Johan se tossa sanoi, että tarvitsee jonkun maksamaan vuokraa. Toivottavasti mies löytää viestit ja etsii itselleen jonkun kuuman kissan ja jättää.
mitä haet aloituksellasi?
Oletko naimisissa?
Jos et, helppoa vaihtaa äijää. noin niinku lennosta.
Joitakin ei mikään pysäytä.