Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä ok tavata omia aikuisia lapsia, jotka asuvat muutaman kilometrin päässä.

Vierailija
20.03.2020 |

Siis lasta ja hänen puolisoa. Tästä tuli erimielisyyttä tuttavan kanssa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaetäisyys ja ulkona, näin meillä.

Vierailija
2/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Kävin itse vanhempieni luona eilen, kuten joka torstai.

Elämäni on jatkunut muutenkin entiseen tapaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Onko pienet lapset hoidossa? Koululaiset koulussa vai ei? Onko aikuiset töissä vai kotona.

Jos kaikki on kotona, niin ehkä voisin vierailla jos se on kaikille osapuolille ok, eikä riskiryhmäläisiä ole. Jos yksikin viettää arkipäivänsä kodin ulkopuolella, niin sitten ei.

Vierailija
4/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tavataan lähellä olevia lapsia ja perhettä.

Vierailija
5/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset lapset kumppaniensa kanssa käyvät joka sunnuntai lounaalla. Lapsenlapsia eivielä ole. Nyt tietysti Koronan takia tauko.

Kotonani oli tämä perinne, jota olen halunnut jatkaa.

Vierailija
6/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tapaan aikuisia lapsiani. Mutta en vapaa-ajalla ketään muita kotona asuvien perheenjäsenten lisäksi. Joudun kyllä käymään töissä ja kohtaamaan siellä ihmisiä ja myös kaupassa on pakko käydä.

Vierailija
7/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennä? Siis nyt koronan aikaan, vai yleensäkin?

Jos ei puhuta korona-ajasta, niin totta kai tapaan muutaman kilometrin päässä asuvaa aikuista lastani joka viikko jopa useampaan kertaan. Samoin minä (ja toki lapsenikin) tapaan lähellä asuvia vanhempiani joka viikko ainakin kerran.

Olemme kyllä tälläkin viikolla kaikki tavanneet toisiamme muutamia kertoja, koska emme ole missään karanteenissa, eikä kukaan ole riskiryhmässä.

Vierailija
8/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei puhuta korona-ajasta, niin totta kai tapaan muutaman kilometrin päässä asuvaa aikuista lastani joka viikko jopa useampaan kertaan. Samoin minä (ja toki lapsenikin) tapaan lähellä asuvia vanhempiani joka viikko ainakin kerran.

Olemme kyllä tälläkin viikolla kaikki tavanneet toisiamme muutamia kertoja, koska emme ole missään karanteenissa, eikä kukaan ole riskiryhmässä.

Muistathan, että myös yli 70 vuoden ikäinen on riskiryhmää.

Vierailija
9/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset alkaa ymmärtää tilanteen vakavuuden? Taas huomaa tästäkin ketjusta ettei mitään käsitystä! Luuletteko olevanne suojassa tartunnalta sukulaissuhteensa vuoksi? Pässit! Sitten joku teistä, tai useampikin sairastuu ja saattaa joutua sairaalaan täysin turhaan ja itseaiheutusti lisäämään kuormaa. Hyvin ymmärrän ettei hoitajat haluaisi tehdä kriisityötä kun leväperäinen kansa ei edes yritä suojautua tartunnoilta.

Vierailija
10/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kahtiajakautunut mielipide. Toisaalta olen sitä mieltä että kaikkea turhaa kontaktia kehenkään muuhun tulee välttää. Mutta toisaalta jos terveet, ei riskiryhmään kuuluvat ihmiset tapaavat toisiaan sisätiloissa ( vaikka 4-5) yhteensä niin.... En tiedä. Aika yksinäiseksi menee perheissä elämä jos eristäydytään täysin moneksi kuukaudeksi.

Vierailija
11/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset lapset kumppaniensa kanssa käyvät joka sunnuntai lounaalla. Lapsenlapsia eivielä ole. Nyt tietysti Koronan takia tauko.

Kotonani oli tämä perinne, jota olen halunnut jatkaa.

Ai kauhea, onko kaikki lapset ja heidän kumppaninsa täysin tyytyväisiä tuollaiseen perinteeseen ja tulevat aina ilolla syömään? Vai onko tuo pakkopullaa heille, ja sinä teet tuon vain itsesi takia?

Itse en voisi kuvitella kamalampaa kuin mennä täsmällisesti viikottain syömään vanhemmilleni tai anoppilaan.

Vierailija
12/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, jos nuo aikuiset lapset ja heidän lapsensa ovat kotona eristyksissä eivätkä käy edes kaupassa. Jos heillä on kontakteja muihin ihmisiin et voi tavata.

Vierailija
13/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö poliisijohtokin sanonut että jopa perhejuhlia saa edelleen järjestää? Ei vielä ole täydellistä ulkonaliikkumiskieltoa. Ja lääkärissä, kampaajalla, hierojalla, muissakin kuin ruokakaupoissa saa käydä jne.

Vierailija
14/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kahtiajakautunut mielipide. Toisaalta olen sitä mieltä että kaikkea turhaa kontaktia kehenkään muuhun tulee välttää. Mutta toisaalta jos terveet, ei riskiryhmään kuuluvat ihmiset tapaavat toisiaan sisätiloissa ( vaikka 4-5) yhteensä niin.... En tiedä. Aika yksinäiseksi menee perheissä elämä jos eristäydytään täysin moneksi kuukaudeksi.

Joopa joo.. ne terveet ihmiset ovat terveitä kunnes sitten sen tartunnan saavat. Jos yksikin ketjussa käy töissä on mahdollista että hän vie taudin mukanaan työpaikalleen.

Vierailija
15/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toivoisin todella että asetettaisiin selkeät ja yksiselitteiset kiellot kaikkiin turhiin kontakteihin. Näköjään ihmiset ei osaa itse ajatella ollenkaan! Miten ei ihan itse ymmärretä miten virus tarttuu? Oli kiellettyä virallisesti tai ei, luulisi ymmärtävän että kaikki turha kontakti ihmisten välillä on riski. Ja myös ne välttämättömät kontaktit ruokakaupassa, lääkärissä jne on riski, niille vaan ei voi mitään.

Vierailija
16/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä on useampi perussairaus vaikkei iän puolesta riskiryhmään kuulukaan. Sen takia en nyt tapaa vanhempiani ennen kuin tämä tilanne rauhoittuu, mieluummin olen ylivarovainen kuin tartutan hänet.

Vierailija
17/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla tavata lapsiani nyt, koska olen hoiva-alalla töissä ja vastuu potilaista.

Vierailija
18/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset alkaa ymmärtää tilanteen vakavuuden? Taas huomaa tästäkin ketjusta ettei mitään käsitystä! Luuletteko olevanne suojassa tartunnalta sukulaissuhteensa vuoksi? Pässit! Sitten joku teistä, tai useampikin sairastuu ja saattaa joutua sairaalaan täysin turhaan ja itseaiheutusti lisäämään kuormaa. Hyvin ymmärrän ettei hoitajat haluaisi tehdä kriisityötä kun leväperäinen kansa ei edes yritä suojautua tartunnoilta.

Samaa ajattelin.

Sukulaisuussuhde suojaa viruksilta 😂.

Vakavasti ottaen tässä näkyy ihmisten kyvyttömyys olla yksin. Aina täytyy olla sukulainen tai frendi jonka kanssa pärskiä, räkiä ja aivastella.

Vierailija
19/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittelin siskolleni, että miksi lapset ja lastenlapset eivät v a l i s t a vanhempiaan. Muistan kuinka oma äiti oli tietoinen, mutta myös valistettu.

Eilen seiskavitonen nainen kulki paljain käsin apteekkiin päin, pitäen nenäliinaa nyrkissä ja kättä vähän kuin suun edessä (sen ajan naisten tapa).

Tarttuu apteekin ovenkahvaan paljaalla kädellä, pitää sitä siinä sen aikaa kun lukee huomutuslapun ovesta. Pyörtää takaisin menee viereiseen ruokakauppaan.

Vierailija
20/23 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistathan, että myös yli 70 vuoden ikäinen on riskiryhmää.

Muistan toki, mutta kun kukaan meistä ei ole yli 70v. Turhaa pätemistä ja lässyttämistä  osaltasi, kerta et voi tietää minkä ikäisiä perheenjäseniä ihmisillä on. Pidä huoli omista asioistasi vaan.