Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko rippijuhlissa käyttää kertakäyttöastioita?

Vierailija
28.06.2006 |

Ajattelin lähinnä kauniita astioita esim marimekon unikko tms ja muoviset kuohuviinilasit alkoholittomalle maljalle. Juhlat ovat rennot mutta vieraita tulee kymmeniä. Ruokaa ei ole tarjolla.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on niin rento että virallisen kirkko-osuuden jälkeen tuntuisi hienostelulta jotkut pöytähopeat. Ihan miehekäs vaihtoehto vaikka siniset unikot kun meillä poika on kutsun lähettäjä. Tarjottavana muutenkin esim kotipitsaa ja muuta nuoren herran mieleistä.

Vierailija
22/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn itse parhaiten sellaisten ihmisten seurassa, jotka uskaltavat rohkeasti tehdä oman näköisensä ratkaisuja eivätkä käytä energiaa sen miettimiseen, mikä on sopivaa tai mitä muut ajattelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin mielummin posliiniastiat kuitenkin. Mitä sanoo etikettitietoiset, voiko posliiniastiat olla eri sarjoista?

Vierailija
24/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä kesäkuussa sitä mieltä, että ukkoni pukeutuu rippijuhliin mustaan pukuunsa, mutta piti päänsä ja puki päälleen rennot housut ja vaalean irtotakin. Onneksi, koska oli todella kuuma päivä, eikä kellään muullakaan ollut tummaa pukua. Useimmilla farkut ja paita.

Oli ihan rento ja kiva tunnelma. Eivät astiat juhlaa tee kuten ei tumma pukukaan. Kyllä juhlan tekevät mukana olevat ihmiset. Tietysti nätti kattaus (vaikka pahviastiastoineen) + koristeineen ja kukkineen kuuluu asiaan.

Jotkut sitten mieluummin käkistelevät viimeisen päälle ikävissä juhla-asuissa hikoillen ja posliinikupin reunasta kiinni pitäen (pikkurilli pystyssä ;-)

Tee sellaiset juhlat kuin sina ja lapsesi haluavat!

Vierailija
25/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama kysymys...

mielestäni kuohujuomaa JOS tarjotaan siinä saa olla kerttikset, muuten ei

Vierailija
26/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kertiksiä juhlavammissa tilasuuksissa käyttäisi. Sopii ennemmin mökkifiiliksiin.

Astioita muuten saa vuokrata. Tiedoksi niille jotka narisee ettei mistään saa isoa määrää sitäsuntätä.

Vierailija
27/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysin kun kertikset on jo ihan astioiden näkösiä!!

Musta olis vaan kiva mennä juhliin jokka olis puutarhassa ja sielä nätit siniset, keltaset tai punaset astiat. Hyvää juomaa ja ruokaa.

Kannattaa laittaa pöytä tarjottaville kuitenkin kunnon liina ja panostaa esillepanoon.

Juttele kuitenkin juhlittavan kanssa mitä mieltä hän on asiasta! Hänen päivä kuitenkin..

Vierailija
28/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tavallinen tallaaja enkä erityisen hienostelija mutta jos juhlat pidetään niin kyllä sitten pitää olla ihan kunnon astiat pöydässä. Niitä saa kyllä vuokrattua jos tahtoo. En nyrpistelisi nenää jos menisin juhliin missä on kertikset mutta itse en niitä käyttäisi kyllä. En mielellään käytä kertiksiä edes mökillä.

Vierailija
29/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ylppäreissä oli kertis-astiat osittain. Juhlat eivät olleet mökillä, vaan äitini kodissa joka kyllä on hyvin mökkimäinen.

Juhlat oli tarkoitus pitää ulkona, mutta sääolosuhteet muuttivat suunnitelmia. Kertiksissä pysyttiin.

Lautaset, lusikat, haarukat ja veitset olivat kertiksiä. Kuohuviinilasit ja kahvikupit olivat " aitoa" tavaraa.

Onneksi ketään ei asia häirinnyt ja juhlia arvostettiin silti :)

Vierailija
30/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja tosta lainaamisesta.. Onko se sit niin hienoa, kun on äidiltä, mummulta ynnä muilta haalinut astioita.. Kaikki eri sarjaa.. Höh.. tyylitajua.. =)

Ajatelkaa sitä luonnon tuhlauksen määrääkin kun käytätte kerttiksiä!!

ennen ei ollut samaa sarjaa, sillon vuokrattiin kahvikupit

Vierailija
31/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntö on, että juhlissa saa olla kahta eri kahviastiastoa, mutta en usko, että näitä sääntöjä nykyaikana noudatetaan yhtä juhlallisesti kuin ennen. Maailma muuttuu ja etiketti joustaa. Marimekon kertiksen on ok kesän juhlissa.

" etikettitietoinen työnsä puolesta"

Vierailija
32/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole varaa vuokrata astioita, juhlia halutaan silti. Mieluummin parempaa tarjottavaa kertakäyttöastioista kuin kaurapuuroa oikeilta astioilta.

Vierailija
33/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olisi minulle kyllä tullut paha mieli. Sellainen tunne, että juhliani ei arvosteta. Muovisten juomapikareiden käytön kyllä hyväksyn esimerkiksi siinä tapauksessa, että niistä annetaan lapsille limsaa/mehua, kun aikuiset juovat lasisista kuohuviiniä yms.

Vierailija
34/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö rippijuhla heinäkuussa ole kesäkutsut