Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko rippijuhlissa käyttää kertakäyttöastioita?

Vierailija
28.06.2006 |

Ajattelin lähinnä kauniita astioita esim marimekon unikko tms ja muoviset kuohuviinilasit alkoholittomalle maljalle. Juhlat ovat rennot mutta vieraita tulee kymmeniä. Ruokaa ei ole tarjolla.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jos pitäisin juhlat kesämökillä, laittaisin kertistä. Silloinkin liina ei saa olla kertakäyttöinen, ettei tule liian arkista

Vierailija
2/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se sitten kertoo jotain juhlien arvostamisesta... Samaa mieltä olen siitä, että mökkiolosuhteissa kertikset vielä menisi, mutta ei kotona!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä oikein juhlaan sopivia saa, vaikka olisivatkin Marimekkoa tms.

Vierailija
4/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että pitää täällä kysellä. Kyllähän sen nyt tietää että näillä av-äideille pitää olla posliiniastiat ja tuoretta (itse leivottua) pullaa.

Mä olen sitä mieltä että teet juuri niin kuin itse haluat. ei meillä ainakaan ole 30 posliinikuppia eli jos on paljon vieraita niin kertikset on paras vaihtoehto. Niitä saa tosi hienoja nykyään.

Ja muutenkin olen ollut vaikka minkälaisissa juhlissa ja koskaan ei ole ruoka maistunut pahalta vaikka olisi ollut minkälainen kuppi ja lautanen. Kyllä niissä juhlissa se pääasia pitää olla joku muu kuin täydellinen kattaus.

Vierailija
5/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin oli marimekon kertikset, kukat valittu pöytään niiden sävyyn ja " puskaradio" tiesi kertoa, että ideaa oli kehuttu kivaksi.

Ja siitä tiedän, että eivät olleet mitään vale kehuja, koska sukulaiset jotka näitäoli kehunut ovat itse sellaisia ökyrikkaita ja niin vimpan päälle etiketti tarkkoja. Siitä on eräällä sukulaisella hyvin karvas kokemus.

En todellakaan olisi mistään saanut yhtä-äkkiä 50 paria kuppeja ja tasseja.

Vierailija
6/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuten itse haluatte

Vierailija
7/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlia arvostaa vaikka on kertakäyttöastiat. Jos astiat on kertakäyttöiset täytyy tarjottavan olla hyvää ei esim korvapuusteja kertakäyttölautaselta.

Vierailija
8/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä ole noin isoa astiastoa! Ja kuitenkin kaikki " vieraat" ovat ihan tuttuja, niin enpä usko tilaisuuden kärsivän siitä, millaisesta lautasesta kakut syödään!

Tuskin se kenellekään jää päällimmäisenä mieleen. Vaan se, että oli kivaa :)

Vierailija
9/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai voi jos haluaa, mutta juhlat on hei juhlat...

Vierailija
10/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän puolen suku on rentoja, tavallisia duunareita. Eikä niitä varmasti haittais kertikset!

Äidin puolen suku on taas rikkaita ja hienostelijoita, ei missään nimessä vois käyttää, kyllä kovasti nyrpisteltäis..

Vierailija
11/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juhlissa, yksissä sun toisissa on ollut kertikset ja ei ainakaan minun korviini ole koskaan kantautunut mitään nyrpistelyitä, vaikka kovia juoruakkoja sukuun kuuluu.

Mä luulisin, että se on ihan ihmisestä kiinni, joku mukamashieno voi tykkää kyttyrää, mutta sellainen rento ihminen oli massia tahi ei saattaa tykätäkkin ja olen sitä mieltä, että jokainen tekee juhlistaan sellaiset kuin haluaa ja ne jotka ei tykkää voivat poistua takavasemmalle. Olivat sitten rikasta tahi köyhää sukua!

Vierailija
12/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kahvikupit? Lautaset ja mukit vielä menisi, mutta itse en ainakaan tykkää juoda kuumia juomia kertiksistä ja syödä kakkua muovilusikalla...

Vierailija
13/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja entä jos meette juhliin, jossa kertikset on, niin ootteko naama norsunv****lla, että onpa huonot juhlat??

Kyllä mun mielestä juhlatunnelma tulee jostain ihan muusta kun astioista!!

Vierailija
14/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitopalvelut, martat yms. vuokraavat kyllä astiastoja...

16

Vierailija
15/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa vaikka pitopalvelusta. On outoa tuollaiseet kertakäyttöastiat..

Vierailija
16/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse kysymykseen: Mielestäni voi hyvin käyttää kertiksiä. Itse en tosin käyttäisi mitään marimekkoja, vaan ihan reilusti tavallisia valkoisia. Ja muu koristelu ja tarjottavat tietysti samaan tyyliin (että ehkä ei niitä hanhenmaksapalleroita?).

T. Tyyliniekka

Vierailija
17/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tajua miksi ihmiset ei pidä kahvia kertiksestä juodessa kiinni siitä korvasta vaan itse mukista. Ei ihme jos sormia polttaa. Kupista juotaessa ei kukaan pidä kiinni kupista!

Vierailija
18/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaisin tutuilta kuppeja, ei se haittaa, vaikka olisivatkin eri sarjaa kuin omat kuppini. Pääasia, että ovat oikeita astioita.

Jos olisin juhlissa, joissa tarjottaisiin kertakäyttöastioilta, en näyttäisi nyrppistä, mutta ajattelisin varmasti, että onpas toooosi juhlavaa..

Lasten pöytään voisi ehkä laittaa kertakäyttöastiat, tai ainakin muoviset. Se on mielestäni hyväksyttävää juhlissa.

Mut tämä on vain minun mielipiteeni.

Vierailija
19/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlat pidettiin mökin pihalla.

Vierailija
20/34 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosta lainaamisesta.. Onko se sit niin hienoa, kun on äidiltä, mummulta ynnä muilta haalinut astioita.. Kaikki eri sarjaa.. Höh.. tyylitajua.. =)