Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan B-tason bändejä, joita yritetään aika ajoin nostaa, mutta koskaan ne eivät omin avuin nouse.

Vierailija
20.03.2020 |

Radiopuhelimet
Don Johnson Band
Tehosekoitin
Vesterinen

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lordi (onko sitä enää edes olemassa?)

Amorphis

Stratovarius

Vierailija
22/205 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santa Cruz

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri Tähkä

Vierailija
24/205 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amorphis

Stratovarius

Amorphis ja Stratovariushan ovat metalliväen keskuudessa arvostettuja bändejä. Tai näin ainakin olen itse käsittänyt, en ole ikinä liikkunut varsinaisesti metalliharrastajien porukoissa, vaikka joitain olen tuntenutkin.

Sen sijaan Kotiteollisuus ja ehkä myös Mokoma on bändejä, jotka ei ikinä saavuttaneet ihan megasuosiota suuren yleisön keskuudessa, mutta eivät myöskään ole kovin uskottavia underground-bändeinä. Veikkaisin että aika monet aloittajan tarkoittamat bändit/ artistit on juuri tuollaisia, että aina yritetty mainstreamiin muttei silti ihan päästy sinne. Esim. Don Johnson Big Band oli sellaista wannabe funk rappia jo vuosituhannen alussa, ja on sitä varmaan edelleen. Ei kulttiasemaa ug-piireissä, muttei myöskään valtavaa mainstream-suosiota.

M/39

Vierailija
25/205 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amorphis

Stratovarius

Amorphis ja Stratovariushan ovat metalliväen keskuudessa arvostettuja bändejä. Tai näin ainakin olen itse käsittänyt, en ole ikinä liikkunut varsinaisesti metalliharrastajien porukoissa, vaikka joitain olen tuntenutkin.

Sen sijaan Kotiteollisuus ja ehkä myös Mokoma on bändejä, jotka ei ikinä saavuttaneet ihan megasuosiota suuren yleisön keskuudessa, mutta eivät myöskään ole kovin uskottavia underground-bändeinä. Veikkaisin että aika monet aloittajan tarkoittamat bändit/ artistit on juuri tuollaisia, että aina yritetty mainstreamiin muttei silti ihan päästy sinne. Esim. Don Johnson Big Band oli sellaista wannabe funk rappia jo vuosituhannen alussa, ja on sitä varmaan edelleen. Ei kulttiasemaa ug-piireissä, muttei myöskään valtavaa mainstream-suosiota.

M/39

Tähän täytyy lisätä vielä, että siis viimevuosinahan Kotiteollisuuden varjolla julkisuudessa on yrittänyt pysytellä se laulaja, mikä sen läskin juntin nimi nyt onkaan. 

M/39

Vierailija
26/205 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia, Apulanta, Popeda, musiikillisesti yhdenkään heistä ei pitäisi olla pinnalla.

Vierailija
27/205 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinneradio

Radiopuhelimet

Vierailija
28/205 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amorphis

Stratovarius

M/39

Eräs musiikin asiantuntija joskus kertoi että Kotiteollisuus on paljon matkinut ja kopioinut biisejä Mana Mana yhtyeeltä, vaikka Kotiteollisuus ei pääse lähellekään sitä tunnelmaa ja aitoutta mitä Manan Manan kappaleissa oli.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mana_Mana

Vierailija
29/205 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo Minerva

Express

Oululaiset näitä jumaloivat vielä 40 v jälkeen suosion

En ymmärrä miksi

Vierailija
30/205 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei bändi, mutta artisti: Erika Vikman.

Artistikategoriaan myös Jannika B.

Vierailija
31/205 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klamydia, Apulanta, Popeda, musiikillisesti yhdenkään heistä ei pitäisi olla pinnalla.

Mitähän hemmettiä yrität selittää.

Vierailija
32/205 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abreu

Vierailija
33/205 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santa cruz

69 eyes

Recless love

Vierailija
34/205 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki RadioPuheella soitettavat indie-bändit, joita vain Kallion hipsterit kuuntelevat vanhoista Walkmaneistaan.

Vierailija
35/205 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freemania on joku sen sukulainen tai kaveri yrittänyt YLEssä vuosikaudet nostaa pinnalle. Tai sitten vain laittavat teostomaksut puoliksi.

Vierailija
36/205 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keijo Minerva

Express

Oululaiset näitä jumaloivat vielä 40 v jälkeen suosion

En ymmärrä miksi

Express oli levytystensä perusteella aika hirveä bändi, mutta ehkä se oli parempi livenä? Tuohon aikaan harva bändi onnistui levytysstudiossa.

70-luvulla Oulusta tuli ainakin Matti Esko ja Jamppa Tuominen, joten siellä oli oikeitakin lahjakkuuksia.

Vierailija
37/205 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara - se kielityttö

Vierailija
38/205 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saara - se kielityttö

Siis Saara Forsberg