Miehiä kotona lasten koulunkäyntiä tukemassa, omien etätöiden lomassa?
Löytyykö tällaisia isiä?
Mä teen etätöitä ja yritän pitää 1.- ja 3.-luokkalaiset opin syrjässä kiinni ja toistensa kurkusta irti, ruokittuina ja järjissään.
Eli teen työtäni 2-3 tuntia päivässä 50 eri pätkässä.
Mies puheli aiemmin et vois myös tehdä etätöitä, mut eipä oo näkyny.
Miten teillä?
Kommentit (20)
2 jatkaa että meidän lapset ei koskaan tappele mutta ruokaa menee paljon ja kokkaaminen vir aikaa.
Taitaa taas olla naisten vastuulla koko etäkoulutus. Miehet ovat tärkeissä töissään. En tosin tiedä missä, kun sairaanhoitokin on naisten vastuulla. Kai ne pitää jotain romahtanutta pörssiä pystyssä.
Me ollaan koko perhe kotona. Ihan tasapuolisesti huolehditaan lasten kouluhommista, mies laittaa ruuat.
Itse olet miehesi valinnut.
Mutta miesvihaa pitää siitäkin päästä lietsomaan.
Meillä nimenomaan mies on kotona lasten kanssa kun minä olen töissä (olen sairaanhoitaja). Valvoo kouluhommat ja ruokkii ja pitää järjestyksessä. Ja yrittää tehdä omat hommansa siinä ohessa. Meillä onneksi aika isoja jo (4. ja 5. lk), mutta kyllä nuokin vielä vahtimista vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa taas olla naisten vastuulla koko etäkoulutus. Miehet ovat tärkeissä töissään. En tosin tiedä missä, kun sairaanhoitokin on naisten vastuulla. Kai ne pitää jotain romahtanutta pörssiä pystyssä.
Tältä minustakin tuntuu! Miesten työt on tärkeitä, eikä niitä voi tehdä kotona, kun lapsethan häiritsisi. Paitsi lapset, jotka eivät tappele.
Meidän tappelevat, varsinkin kun ovat sisällä pitkään (kun mä yritän saada omia töitä edes vähän tehtyä), kaikki rutiinit on hajalla, ollaan erossa ystävistä ja läheisistä isovanhemmista, ulkona jyllää joku hirveä mummontappajavirus, kukaan ei tiedä kauanko, pääsiäislomasuunnitelmat isovanhempien kanssa peruttu, äiti riskiryhmäsä, ja kouluun on vaikea keskittyä näytön ääressä. Kyllä ne tappelevat. Ja mä tuomarin ikävöiden miestäni.
Ap
Meillä taas minä koronassa kotona ja hoidan lasten kouluhommat kaikki. Vaimo senkun istuu koneen ääressä kaikki päivät ja tekee etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan koko perhe kotona. Ihan tasapuolisesti huolehditaan lasten kouluhommista, mies laittaa ruuat.
Sama meillä. Paitsi minä laitan ruuat ja mies hoitaa tiskit ja pyykit.
Me tehdään molemmat etätöitä ja hoidetaan puoliksi lasten koulut ja tarhat. Yläkoululaiset pärjäävät itsekseen, alakoululaiset tarvitsevat enemmän apua, tarhalaisesta puhumattakaan. Ruuat tekee se, joka ehtii.
Minulla on kolme lasta, mutta ei tämä tilanne tunnu haastavalta. Olen jo vuosikausia tehnyt tällaista sumplausta kuitenkin, helpompaa nyt kun ei tarvi tynkiä sinne tänne. Oikeastaan helpompaa elämä.
Se on se mihkä on tottunut. Ja niin työt meillä jatkuu normaalisti, siirretään etäksi kaikki vain. Miehellä oma firma ja itse olen korkeassa valtion virassa.
Eroisä täällä, joka hoitaa etänä työt ja lapsen etäkoulun nämä 4 viikkoa. Äiti käy päivisin töissä. T. 44-v valkoinen heteromies
Me on jaettu opetustyö. Minä filologina hoidan kaikki kielet, kässän, uskonnon. Mies hoitaa matemaattis-luonnontieteelliset aineet, kuviksen, musiikin ja liikunnan. On suorastaan ihanaa!
Tytär nauttii itse sitten iltapäivällä Google Meetissä opettaa hitaita luokkakavereitaan, kun on itse tehtävänsä tehnyt.
Tästä saisi tulla pysyvä ratkaisu.
Meillä mies etänä, minä töissä. Mies avittaa päivät, minkä töiltään ehtii, yhdessä katsotaan sitten illalla. Meillä myös eri vahvuudet ja sen mukaan autetaan lapsia. Mies matikassa ja äikässä, minä kielissä ja reaaliaineissa. Ruuat tehdään noin 50/50.
Mies työskentelee etänä ja mä opiskelen etänä. Hoidetaan päiväkoti ikäisiä lapsia vuorotellen. Välillä tuntuu tosi rankalta mutta joinakin päivinä sujuu tosi hyvin.
Tiedän montakin, koska työskentelen teollisuudessa ja olen insinööri, kuten suurin osa kollegoistani. Ja insinööreillähän on usein sairaanhoitaja naisena.
Kolme miestä tulee heti mieleen, joiden kanssa tässäkin skypetetty tai teamssitelty ja ovat kotona etätöissä ja vahtimassa lapsia.
Minä olen etätöissä ja juniori kotona. Vaimo töissä, joten minun vastuullani on huolehtia opiskelusta.
M53
ktp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tältä minustakin tuntuu! Miesten työt on tärkeitä, eikä niitä voi tehdä kotona, kun lapsethan häiritsisi. Paitsi lapset, jotka eivät tappele.
Meidän tappelevat, varsinkin kun ovat sisällä pitkään (kun mä yritän saada omia töitä edes vähän tehtyä), kaikki rutiinit on hajalla, ollaan erossa ystävistä ja läheisistä isovanhemmista, ulkona jyllää joku hirveä mummontappajavirus, kukaan ei tiedä kauanko, pääsiäislomasuunnitelmat isovanhempien kanssa peruttu, äiti riskiryhmäsä, ja kouluun on vaikea keskittyä näytön ääressä. Kyllä ne tappelevat. Ja mä tuomarin ikävöiden miestäni.
Ap
Olis ehkä kannattanut panostaa siihen kovin tylsältä kuulostavaan "lasten kasvattamiseen" joskus aiemmin, niin nyt ei olis noin isoja ongelmia. Tai toisaalta, miksi turhaan kun ajatus kuitenkin oli että lapset on päivät valtion hoivissa ja muut ajat isovanhempien..
Ei vissiin ole, vai?
Ap