Onko suomalaiset Taffelin sipsit parhaita oikeasti, vai onko se vain puolueellisuutta suomalaista tuotetta kohtaan?
Onko se vain ns. vahvistusharha ja sinivalkoisin lasein katsomista, vai tekeekö Taffel oikeasti maailman parhaita sipsejä?
Kommentit (39)
Kertokaa, miksi kaikissa maustetuissa sipseissä merkistä riippumatta on arominvahvennetta (hiivauute)? Miksi ei voi tehdä ilman? Vain niissä, joissa on pelkkää suolaa mausteena, ei ole tuota, kaikissa muissa on.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset Real Snacksit on parhaita, etenkin kaikilla mausteilla. On tehty Tyrnävällä. Ehkä nykyään ovat muuttuneet Oikia-merkiksi.
Ei kai Tyrnävällä? Pyhännällä on tehdas.
No, niin tai näin. Hyviä ovat.
Mulla on tähän sipsiasiaan aika vahvistava kokemus. Tapasin amerikkalaisen miehen Japanissa. Mies kertoi, että sipsit ovat hänen suurinta herkkuaan ja Taffel shipsit ovat parhaimpia sipsejä maailmassa. Olin hämmentynyt, koska en itse pidä sipseistä ollenkaan ilman kermaviilidippiä.
Eikö lidlistä saa enää niitä paprika chipsejä? Tykkäsin niistä kovasti
Minusta Estrellan sipsit on parhaita. Estrellan herkkusipsit kaikista parhaimpia. Eivät ole ikinä palaneita, ovat sopivan ohuita, ihanan sileitä ja suolaa ei ole liikaa. Taffelilla on kyllä hyvät dippijauheet.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ainaki tavalliset suola taffelit oli ennen parempia
Olisko Orklan omistukseen siirtyminen muuttanut jotain kun maku oli eri ennen.
Orkla, jonka alla Taffel on, ei toki ole suomalainen yhtiö vaan norjalainen valtavan suuri pörssiyhtiö, mutta itse Taffelin sipsit on kyllä suomalaisesta perunasta ja Suomessa tuotettu tuote.
Eli suomalainen tuote. Orkla nyt tietenkin vaan omistaa lähes kaikkea, ketsupeista, säilykkeisiin, jopa laastereihin, mutta itse sipsit ovat suomalaisia. Omistaapa Orkla myös Pandan, jonka tuotteita myös valmistetaan Suomessa.
En ole kaikkia maailman chipsejä maistanut, mutta niihin mitä olen, niin Taffel vie voiton. Joskus Kyproksella ostin jotain chipsejä useampaa laatua ja yksi niistä oli kyllä todella hyvä, mutta niitä ei täältä saa (ainakaan perusmarketeista, niistä isommistakaan).
Ei oo taffel parasta. Sour cream ranch (oranssi pussi) ylivoimaisesti pahinta sipsiä ikinä. Roskiin meni. Tönkkösuolattua. Siatkin syövät parempaa.
Voin suorittaa vertailevaa tutkimusta tänä viikonloppuna. Löytyy sekä Taffelia että Pirkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo taffel parasta. Sour cream ranch (oranssi pussi) ylivoimaisesti pahinta sipsiä ikinä. Roskiin meni. Tönkkösuolattua. Siatkin syövät parempaa.
Sori, tämä olikin Estrellan. Hirveetä moskaa.
Parhaita ovat Lidlin onion uunissa paahdetut sipsit, pussi on muistaakseni 150-grammainen. Toinen uunipaistotuote samasta sarjasta on karmean makuinen, sitä en suosittele.
Noissa sipseissä on selvästi vähemmän energiaa kuin perussipseissä, joten luulen, että rasvattomuus ainakin vaikuttaa makuun myönteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Estrellan sipsit on parhaita. Estrellan herkkusipsit kaikista parhaimpia. Eivät ole ikinä palaneita, ovat sopivan ohuita, ihanan sileitä ja suolaa ei ole liikaa. Taffelilla on kyllä hyvät dippijauheet.
Dipit kannattaa tehdä itse. Siihen ei tarvtise kummoisia kuin jauhaa hieman pippuria ja laittaa vaikka tuoretta valkosipulia suoraan puristimesta. Oman maun mukaan voi keksiä mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Lempparisipsejäni. Juuri sopiva suutuntuma eli rapeus ja paksuus. Suola ok, mutta joku 25 % vähemmänkin riittäisi. Monet sipsit on esim. liian ohuita, jolloin ei tunnu suussa juuri miltään, tai suolaa on liikaa tai liian vähän, tai sitten on liikaa muita mausteita, joista tulee "tunkkainen" maku suuhun.
En edes tiennyt, että ovat suomalaisia.
Oli aika muinaisella 1980-luvulla, että kaupassa ei myytykään muita kuin Taffelin perunalastuja. Estrella taisi tulla Suomen markkinoille 1987 tai 1988.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, tämä olikin Estrellan. Hirveetä moskaa.
Juu nuo Estrellan oudot setit eivät ole hyviä, mutta RANCH sipseistä puheenollen se on Taffelin parhaita pusseja.
Ranch is back!
Broadway, nacho cheese balls ja normi sips (suolatut) dipin kanssa hyviä suolatut mut ilmankin menee, taffelin kaikki:) Rainbowillakin ihan hyviä kyllä, just normi suoltut ainakin ja sellaset juustomaustetut-ristikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lempparisipsejäni. Juuri sopiva suutuntuma eli rapeus ja paksuus. Suola ok, mutta joku 25 % vähemmänkin riittäisi. Monet sipsit on esim. liian ohuita, jolloin ei tunnu suussa juuri miltään, tai suolaa on liikaa tai liian vähän, tai sitten on liikaa muita mausteita, joista tulee "tunkkainen" maku suuhun.
En edes tiennyt, että ovat suomalaisia.
Oli aika muinaisella 1980-luvulla, että kaupassa ei myytykään muita kuin Taffelin perunalastuja. Estrella taisi tulla Suomen markkinoille 1987 tai 1988.
Taffelin 80-luvulla myydyt sileät grillimaustetut on parhaita sipsejä ikinä!
Eniten pidän taffelin hapankerma, sipuli sipseistä, muitakin kokeillut, mutta minusta taffelin sipseissä hapankerman maku jää parhaiten suuhun.