Täällä ei saa puhua hoitajien jaksamisesta
Ehdin kerran lukea ketjun jossa toivottiin hoitajille lomaa ja palkkaa. Kommentoida en ehtinyt kun jo " ha ke maa si sivua ei voi da näyt tää.
Hienoa pro pa gandaa ja sen suu ria.
Kommentit (62)
Miksei jo opiskeluajan harjoittelussa ollut fysioterapeutti opettamassa oikeaa syöttötapaa.
Mistäs sellaisen olisi saanut?
Opiskelijana jo pelkäsin, että potilas tukehtuu syöttötilanteessa.
Mutta kun tästä sanoin, käskettiin vaan syöttämään. En saanut tukea tai neuvoja.
Eli mistä pitäisi pyytää?
Ymmärtääkseni nyt pyydetty ministeritasolta asti hoitajien riittävyyden lisäämisellä.
Ehkä siihen sitten joku olisi ehtinyt aikoinaan opiskelijaakin opastamaan.
Ja kyllä- lisää palkkaa hoitotyössä oleville.
Itse en ole. Riitti se mitä näin ja koin opiskellessa. Byrokratiaa ja kyykytystä
ylempää. Samaa sarjaa kuin huonot palkat.
Eivät ole olot kehittyneet paljonkaan sotavuosien jälkeen.
Ymmärrätkö että tulevaan täytyy valmistautua? Kun muutaman viikon päästä potilasmäärä onkin ihan jotain muuta kuin nyt, on jokaisen tiedettävä miten toimia samalla hoitaen myös kaikki muut potilaat. Toisessa ketjussa oli hyvä vertaus joka ehkä avaa asiaa sinullekin: mieti miten paljon isojen juhlien valmistelu vaatii suunnittelua, aikaa ja työtä. Mulle ainakin tämä vertaus avasi tilannetta hyvin. En siis ole itse aitiopaikalla tätä kaikkea todistamassa, mutta uskon kyllä että jo nyt kiire on ihan tosiasia. On muuten aika hämmentävää että sanot arvostavasi hoitajia ja samalla haukut ja vähättelet heitä. Et anna itsestäsi kovin fiksua kuvaa.