Onko totta että edes lenkille ei saa mennä jos tulee ulkonaliikkumiskielto?
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
L I I K K U M I S K I E L T O, ON NIMENOMAAN KIELTO LIIKKUMISEEN. TÄRKEÄT ASIAT, KUTEN APTEEKISSA JA KAUPASSA KÄYNTI ON OK, MUTTA _LENKKI EI OLE_ TÄRKEIN ASIA ELÄMÄSSÄ.
Kyllä ulkona käyminen ja liikkuminen on terveydelle yhtä tärkeää kuin syöminenkin. Jos joku oikeasti alkaa noudattaa kirjaimellisesti kaikkia hallituksen älyttömiä suosituksia, ilman häivääkään OMASTA JÄRJESTÄ, niin voin ihan hyvällä omatunnolla haukkua typerykseksi. JÄRKI KÄT>EEN. Ei koko Suomi siihen kuole, jos minä käyn lenkillä. Huudan, koska sinäkin huudat.
En huuda, pakko painottaa vain sitä kuinka sinisilmäinen ja hyvä esimerkki olet typerästä ihmisestä. Vain apteekissa, kaupassa käynti ovat kaikkein tärkeimpiä asioita. Jos sinulla olisi jokin perussairaus, olisit pissa sukassa että itsellesi ei sitä tule, ja jotta selviäisit hengissä tältä kyseiseltä virukselta vähin oirein.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei tule ulkonaliikkumiskieltoa, vaan julkisilla paikoilla kokoontuvia maleksijoita alettaisiin ajamaan pois vartijoiden ja poliisien toimesta. Se asettaisi kaupunkilaiset ja maalaiset todella eriarvoiseen asemaan, jos metsän keskellä asuva saisi olla ulkona niin paljon kuin huvittaa kenenkään voimatta asialle mitään, mutta kaupungissa pitäisi piileksiä puoli vuotta sisätiloissa vain siksi, että joku voi nähdä, jos käy lenkkeilemässä.
Ulkoilu on nyt sallittua. Ongelma on ihmisten kokoontuminen samoihin paikkoihin ja pakkautuminen liian tiheään esimerkiksi kauppakeskuksiin täysin turhan takia.
Ihan vain tiedoksi, että kaupunkilaiset ja maalaiset ovat jo eriarvoisessa asemassa.
Meillä ei ole täällä töitä eikä toimivaa joukkoliikennettä, harrastusmahdollisuudet ovat kutakuinkin siinä, mitä kansalaisopisto tarjoaa. Kahviloita ja ravintoloita ei ole kuin ehkä korkeintaan se yksi, jos sitäkään. Nyt tietysti kaupunkilainen sanoo, että mitäs asut maalla. No, kunhan ulkonaliikkumiskielto tulee, niin me kysytään, että mitäs asut kaupungissa.
Eikö järkevintä olisi sulkea Uudeltamaalta liikkuminen (jossa ne suurin määrä tautitapauksia on) ja baarit ja kauppakeskukset ja yökerhot ensin, ensin kuin aletaan jotain liikkumiskieltoa ulos puuhaamaan! Lopettaa se suikailu jonnekin laskettelukohteisiin, missä rellestetään after skissä. Itsellä alkaisi kyllä pää kilahtaa, jos ei pääse edes ulos hetkeksi. Ei tee hyvää kenenkään mielenterveydelle (eikä terveydellekään!) olla neljän seinän sisällä kokoajan. Suomessa väestötiheys ei niin suuri ole, että olisi samanlaista tarvetta rajoittaa liikkumista ulkona kuin jossain tiheästi asutuissa suurkaupungeissa. Tietenkin se on järeä keino jolla saadaan mummot pysymään pois kahviloista, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun ulkonaliikkumiskielto tulee, toivon sen koskevan vain isoja kaupunkeja ja taajamia. Heidän takiaanhan se kielto asetetaankin. Ei meillä täällä maalla ole mitään ruuhkaa muutenkaan, joten turhaa se olisi sulkea metsän keskellä asuvat koteihinsa.
Kyllähän maallakin voi kokoontua vaikka abc:lle viettämään aikaa. Mihin laittaisit sen rajan, minkä kokoista kaupunkia ulkonaliikkumiskielto koskisi?
Kuules jääräpäinen vanhus! Kuulut riskiryhmään, tai et se voi olla ihan kelle vain kohtalokas. Varsinkin huonokuntoisille perussairaille ja vanhuksille! Edes sinuna vaikka olisit terve, en ottaisi riskiä sairastua viheliäiseen virukseen jonka kabssa olet ne 4vkoa karanteenissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei tule ulkonaliikkumiskieltoa, vaan julkisilla paikoilla kokoontuvia maleksijoita alettaisiin ajamaan pois vartijoiden ja poliisien toimesta. Se asettaisi kaupunkilaiset ja maalaiset todella eriarvoiseen asemaan, jos metsän keskellä asuva saisi olla ulkona niin paljon kuin huvittaa kenenkään voimatta asialle mitään, mutta kaupungissa pitäisi piileksiä puoli vuotta sisätiloissa vain siksi, että joku voi nähdä, jos käy lenkkeilemässä.
Ulkoilu on nyt sallittua. Ongelma on ihmisten kokoontuminen samoihin paikkoihin ja pakkautuminen liian tiheään esimerkiksi kauppakeskuksiin täysin turhan takia.
Ihan vain tiedoksi, että kaupunkilaiset ja maalaiset ovat jo eriarvoisessa asemassa.
Meillä ei ole täällä töitä eikä toimivaa joukkoliikennettä, harrastusmahdollisuudet ovat kutakuinkin siinä, mitä kansalaisopisto tarjoaa. Kahviloita ja ravintoloita ei ole kuin ehkä korkeintaan se yksi, jos sitäkään. Nyt tietysti kaupunkilainen sanoo, että mitäs asut maalla. No, kunhan ulkonaliikkumiskielto tulee, niin me kysytään, että mitäs asut kaupungissa.
Jep!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
L I I K K U M I S K I E L T O, ON NIMENOMAAN KIELTO LIIKKUMISEEN. TÄRKEÄT ASIAT, KUTEN APTEEKISSA JA KAUPASSA KÄYNTI ON OK, MUTTA _LENKKI EI OLE_ TÄRKEIN ASIA ELÄMÄSSÄ.
Kyllä ulkona käyminen ja liikkuminen on terveydelle yhtä tärkeää kuin syöminenkin. Jos joku oikeasti alkaa noudattaa kirjaimellisesti kaikkia hallituksen älyttömiä suosituksia, ilman häivääkään OMASTA JÄRJESTÄ, niin voin ihan hyvällä omatunnolla haukkua typerykseksi. JÄRKI KÄT>EEN. Ei koko Suomi siihen kuole, jos minä käyn lenkillä. Huudan, koska sinäkin huudat.
En huuda, pakko painottaa vain sitä kuinka sinisilmäinen ja hyvä esimerkki olet typerästä ihmisestä. Vain apteekissa, kaupassa käynti ovat kaikkein tärkeimpiä asioita. Jos sinulla olisi jokin perussairaus, olisit pissa sukassa että itsellesi ei sitä tule, ja jotta selviäisit hengissä tältä kyseiseltä virukselta vähin oirein.
Selitä miten se vaikuttaa viruksen leviämiseen, jos minä käyn yksikseni lenkillä niin etten ole kontaktissa yhteenkään ihmiseen, enkä kosketa mihinkään? Käsittämätöntä hysteriaa tuo sinun ajattelutapasi. Ei kaikki tähän kuole. Jos on perussairaus, pysy kotona. Mutta älä yritä kontrolloida muita, tai levittää hysteriaa. Sitä paitsi jos on perussairaus,sitä tärkeämpää huolehtia hyvinvoinnista, juuri liikkumalla ja syömällä hyvin. Istumalla kotona perussairaudet vaan pahenee.
Mulla kyllä pää hajoaisi täysin jos ei pääse lenkille. Se on keino pärjätä oman mielenterveyden kanssa. Pysykää nyt hemmetti kotona mahdollisimman paljon ettei iske se ulkonaliikkumiskielto.
Ulkonaliikkumiskielto koskee kaikkia. Tottakai ymmärrän, jos kävelet _kupalapun kanssa_ kauppaan, töihin tai apteekkiin, mutta muu turha oleskelu on sitten siinä ja siinä jos sitäkään edes. Vanhukset varinkaan eivät tunnu käsittävän asiaa, kuten taas perussairaat. Tämä on heille riskiryhmille jopa todella riskialtista. Kumpa myös vanhukset käsittäivisivät asian, mutta eihän ne sitä älyä kuten nämä lenkille lähtijät. Lenkkeilijät, ymmärrän että pidätte kunnostanne huolta. Mutta siirtykää nyt joksikin aikaa, ja tyytykää pienmuotoiseen kotitreeniin. Netistä löytyy kyllä sen toteuttamiseen monia ohjeita. Voisitte pistää hetkeksi tekemisenne stopille, pysähtyä ja miettiä asiaa. Oletteko te lopulta 2 vko karanteenissa vain siksi että ette uskoneet ja miettineet seurauksia, vai vältytkö tältäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä miten se vaikuttaa viruksen leviämiseen, jos minä käyn yksikseni lenkillä niin etten ole kontaktissa yhteenkään ihmiseen, enkä kosketa mihinkään? Käsittämätöntä hysteriaa tuo sinun ajattelutapasi. Ei kaikki tähän kuole. Jos on perussairaus, pysy kotona. Mutta älä yritä kontrolloida muita, tai levittää hysteriaa. Sitä paitsi jos on perussairaus,sitä tärkeämpää huolehtia hyvinvoinnista, juuri liikkumalla ja syömällä hyvin. Istumalla kotona perussairaudet vaan pahenee.
Mä en se tässä ole joka etunenässä on hysterioimassa. Mene sinä sinisilmäinen ihminen rauhassa vaikka huvipyistoon. Katsotaan kumpi on ekana sairaalan teho-osastolla hoitajalle itkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kyllä pää hajoaisi täysin jos ei pääse lenkille. Se on keino pärjätä oman mielenterveyden kanssa. Pysykää nyt hemmetti kotona mahdollisimman paljon ettei iske se ulkonaliikkumiskielto.
Juupa juu, taas ollaan vähän hysterikoille jauhaamassa yhä enemmän hysteriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako ulkoilla omalla tontilla tai kerrostalon pihalla? :/
Koira ei kyllä arvostais mitään minuutin pikapissatuksia kuukausikaupalla...
Ei kai koiran lenkittämistä voi mitenkään kieltää. Koirathan sekoavat kerrostaloasunnoissa ja sitten on kaikkien naapureidenkin elämä yhtä helvettiä.
Koiria ei muutenkaan pitäis pitää kaupungeissa.
"yhyy! Mulla on varmaan korona".
"oletko hoitanut vain pakolliset menot kuten kauppa, apteekki asiat ja töissä käynyt? Oletko vältellyt kauppakeskuksia, isoja ihmisryhmiä?"
"joo, kävin vain vähän lenkillä ja matkalla tuli vain muutamia ihmisiä vastaan, ja olin niin sinisilmäinen että kuvittelin ettei tämä muhun tartu"
"jaahas" sanoo hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako ulkoilla omalla tontilla tai kerrostalon pihalla? :/
Koira ei kyllä arvostais mitään minuutin pikapissatuksia kuukausikaupalla...
Ei kai koiran lenkittämistä voi mitenkään kieltää. Koirathan sekoavat kerrostaloasunnoissa ja sitten on kaikkien naapureidenkin elämä yhtä helvettiä.
Koiria ei muutenkaan pitäis pitää kaupungeissa.
No tämä oli nyt aivan älytön ja turha kommentti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en se tässä ole joka etunenässä on hysterioimassa. Mene sinä sinisilmäinen ihminen rauhassa vaikka huvipyistoon. Katsotaan kumpi on ekana sairaalan teho-osastolla hoitajalle itkemässä.
Kyllä nämä kommenttisi aika hysteeriseltä vaikuttaa. Uhkailetkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onni on oma piha. Kukaan ei estä siellä olemasta. Eikä varmaan armeija päivystä täällä metsissäkään.
No varmasti sen verran joka puolella päivystävät, ettei ihmiset sitten keräänny jonnekin lähimetsiin kekkaloimaan. Ehkä joku Lapin erämaamökki on poikkeus.
Enpä usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa selittää miten virus tarttuu, jos minä käyn yksinäni lenkillä, ilman mitään lähikontaktia? Kerro ihmeessä! Kun näytät tietävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lenkki eroaa kauppaan kävelystä?
Sitä paitsi siellä kaupassa on näinäkin aikoina enemmän ihmisiä, kuin lenkkipolulla. Ja ovenkahvat yms. virukselle altistavat tekijät.
Kauppaan mennään asioimaan, ei oleskelemaan.
Kuule itse olen nähnyt että siivojat käyvät siellä paljon useammin, monet ja varsinkin kassatyöntekijät köyttävät kumihanskoja. Ei siinä kyllä pöpöt kauheasti ehdi tarttua.
Miten pöpöt tarttuu tyhjässä metsässä? Kaikissa taajamissa ja pienissä kaupungeissa ei normaalistikaan tule ketään vastaan.
Hesalaiset ei tajua.
Miksi maalla asuvien pitäisi pysyä sisällä? Kenet voi tartuttaa tai itse sairastua jos ulkoilee omilla pelloilla ja lähin naapuri kilometrien päässä?
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan kun vielä tammikuussa THL ilmoitti että on hyvin epätodennäköistä että virus kantautuu Suomeen? Siis näin pöhköjä ihmisiä meillä on päättämässä asioista, ei kenelläkään tietenkään ole kristallipalloa mistä katsoa tarkkoja tietoja, mutta kuka pelle käy julkisesti sanomaan ettei varmasti tule ikinä Suomeen leviämään?? Noiden ja niiden juttujen ettei virus muka tarttuisi oireettomilta olen kyllä menettänyt luottoni kokonaan noihin arpojiin. Vielä maaliskuussa ohjeistettiin matkailijoita elämään normaasti ja hakeutumaan karanteeniin vasta kun on oireita. Lappeenrannan lentokentillä jaettiin ”pese kätesi” -lappuja pohjois-Italiasta palaaville ja käskettiin elää normaalisti. Sitten syytellään salilla käyviä ihmisiä ja lenkkeilijöitä. Viranomaiset ovat olleet ihan kujalla tämän kanssa ja kauan!
Just näin! Kujalla ovat! Ja nyt koulut suljetaan, ja sitten 3 päivän päästä 1.-3-luokkalaiset otetaan takas kouluun. Ihan järjetöntä toimintaa. Eihän tällaista pelleilyä voi ottaa tosissaan.
Kyllähän maallakin voi kokoontua vaikka abc:lle viettämään aikaa. Mihin laittaisit sen rajan, minkä kokoista kaupunkia ulkonaliikkumiskielto koskisi?