Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mun velvollisuus viettää paljonkin aikaa ekstroverttiystäväni kanssa?

Vierailija
20.03.2020 |

Pidän hänestä kyllä oikein paljon ihmisenä, mutta olen aika erakkoluonne, väsyn viikkojenkin fyysisen yksinolon jälkeen muutaman tunnin tapaamisesta, jonka jälkeen taas pitää latailla akkuja se loppupäivä ja pakko saada viettää omaa aikaa yksin taas viikkoja. Eikä tässä mulle mitään ongelmaa ole. Muttakun satun olemaan tämän semi ekstrovertin ainoa kaveri, niin hän tahtoisi nähdä suunnilleen joka päivä, mutta mä en vaan _jaksa_. Sitten hän vetoaa yksinäisyyteensä ja mulle tulee paha mieli kun en pysty olla hyvä ystävä hänelle.
Masiskin painaa päällä koulun lisäksi ja toi masennus saa myös aikaan sen ettei mua oikein kiinnostakaan olla kenenkään kanssa. Sen verran kuitenkin välitän että tuntuu harmilliselta olla ainoa ystävä joka ei sitten oikein pystykään viettämään aikaa sen toisen kanssa. Onhan tässä tää korona, mutta kun hänen mielestään voi kyllä kaksi ihmistä kuitenkin viettää aikaa. Omaksi salaiseksi huojennuksekseni mulla on tekosyy olla tapaamatta tästäkin huolimatta, koska mulla on riskiryhmään kuuluva vanhempi, jota tapaan satunnaisesti.

Siis, olenko nyt ihan kamala ihminen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja unohdin mainita, että inhottaa kun hän kuitenkin ehdottaa seuraansa usein, ja mä sitten aina vastaan kieltävästi. Muutaman kerran on sitten ehdottanut ja laittanut aika dramaattisesti perään että "ainiin, JOS sua nyt millään sattuis kiinnostamaan lähteä MUN kanssa tänne ja tänne, en kyllä usko että lähdet........"

Miksi roikkua mussa kun en kuitenkaan pysty tarjoamaan sitä mitä hän tarvitsee?

Vierailija
2/7 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen ystävä. Oltiin todella hyviä ystäviä nuorempia, mutta hänestä tuli koko ajan ripustautuvaisempi. Hän ei enää kunnioittanut mun omaa aikaa. Jos tapasin muita ihmisiä, hän oli todella kateellinen. No vähän aikaa sitten hän pisti välit poikki, koska koki ystävyyden olevan yksipuolista. Ei se ollut yksipuolista, mutta hän olisi halunnut sen toimivan vain hänen ehdoillaan. Hän oli paras ja pitkäaikaisin ystäväni. Harmittaa, mutta toisaalta olen jotenkin hyvin helpottunut. Ollaan vain liian erilaisia nykyään. Ehkä sunkin sopisi miettiä, onko tuossa teidän ystävyydessä enää järkeä.

Vierailija
4/7 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen ystävä. Oltiin todella hyviä ystäviä nuorempia, mutta hänestä tuli koko ajan ripustautuvaisempi. Hän ei enää kunnioittanut mun omaa aikaa. Jos tapasin muita ihmisiä, hän oli todella kateellinen. No vähän aikaa sitten hän pisti välit poikki, koska koki ystävyyden olevan yksipuolista. Ei se ollut yksipuolista, mutta hän olisi halunnut sen toimivan vain hänen ehdoillaan. Hän oli paras ja pitkäaikaisin ystäväni. Harmittaa, mutta toisaalta olen jotenkin hyvin helpottunut. Ollaan vain liian erilaisia nykyään. Ehkä sunkin sopisi miettiä, onko tuossa teidän ystävyydessä enää järkeä.

Nii-i :/. Hän on myös siis ainoa ystäväni, ja pidetään kuitenkin joka päivä viesteillä yhteyttä ja pidetään kyllä hauskaa kun nähdään. Hän ei vaan oikein ymmärrä etten mä saa sitä energiaa ollenkaan muiden seurasta, ja että masennus itsessään vie ihan hirveästi energiaa, eikä se helpota vielä varmaan vähään aikaan, kun en oo vielä kerennyt apua saamaan kunnolla. 

En haluaisi ainakaan itse pistää välejä, koska silloin olisin kyllä totaalisen yksin, eikä se varmaan tee kenellekään hyvää. uusia kavereita voi toki hankkia, mutta ensin pitäisi saada vähän päätä kuntoon että uskaltaisin tutustua muihin. 

Vierailija
5/7 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii-i :/. Hän on myös siis ainoa ystäväni, ja pidetään kuitenkin joka päivä viesteillä yhteyttä ja pidetään kyllä hauskaa kun nähdään. Hän ei vaan oikein ymmärrä etten mä saa sitä energiaa ollenkaan muiden seurasta, ja että masennus itsessään vie ihan hirveästi energiaa, eikä se helpota vielä varmaan vähään aikaan, kun en oo vielä kerennyt apua saamaan kunnolla. 

En haluaisi ainakaan itse pistää välejä, koska silloin olisin kyllä totaalisen yksin, eikä se varmaan tee kenellekään hyvää. uusia kavereita voi toki hankkia, mutta ensin pitäisi saada vähän päätä kuntoon että uskaltaisin tutustua muihin. 

Tottakai ei heti kannatakaan pistää välejä poikki. Asiasta on puhuttava. Minä puhuin tuosta moneen kertaan ystäväni kanssa, mutta hän ei vain tajunnut. Jos ystäväsi ei muuta toimintaansa, niin silloin olisi ehkä parempi ilman. Tuo jatkuva kysely ja yhteydenotto sekä kieltävästä vastauksesta loukkaantuminen syö energiaa.

Vierailija
6/7 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ektroverteilla useinkin yksi kaveri?

Vierailija
7/7 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vastuussa hänen viihdyttämisestään. Olet vastuussa viime kädessä omasta henkisestä hyvinvoinnistasi.