Miksi et huoli minua lastesi hoitajaksi?
Haet lapselle vakituista hoitajaa kokopäiväivätyöhön kotiisi. Minulla on alan koulutus. Työkokemusta. Ei rikosrekisteriä. Omia lapsia. Koskaan en ole päässyt haastatteluun. Osaisko joku kertoa miksi???
Kommentit (19)
helpoti saatavilla jos hoitaja paljon poissa omien lasten sairasteluiden takia. Siinä olisi minun syyni olla palkkaamatta. Toinen on jos ei vaikuta kovin aktiiviselta ja energiseltä ihmiseltä sillä tahdon että hoitaja tosiaan leikkii lasten kanssa eikä vain istu vieresä lehteä lueskelle tai puistossa muiden aikuisten kanssa juoruille.
ovat olleet auki työvoimatoimiston sivuilla ja olen joko soittanut, lähettänyt sähköpostia tai hakemuksen vanhempien toiveen mukaisesti. Lapsesta en kyllä kysele koska olen olettanut että selviän lapsen kuin lapsen kanssa mutta ehkä tosiaan olisi small talkin omaisesti kyseltävä jotta tekisi paremman vaikutuksen. Kerron itsestä ja ehdotan tapaamista. Olen aina tehnyt sijaisuuksia päiväkodeissa ja teen edelleenkin mutta olisi kiva vakiintua. Viran saaminen ei ole helppoa. Tiedän lastentarhanopettajia jotka ovat sijaistaneet tai tehneet määräaikaisuuksia 10 vuotta. Ehkä vanhemmat eivät tiedä sitä. Kiitos vinkeistä. Yritän jatkossa vaikuttaa aktiivisemmalta jne.
Unohtui sanoa että omat lapset ovat jo koulussa.
Haet hoitajan paikkaa mutta et ole " kiinnostunut" lapsesta.
Ilmoituksesa on ollut lasten iät, ja muutaman olemme kutsuneet puhelinkeskustelun perusteella haastatteluun, eli kotiin köymään, siinä tilanteessa sitten on katsottu ett miten suhtautuu/tulee toimeen lasten kanssa ja miten lapset reagoivat.
että haastattelussa on lapsi edes läsnä koska lapsi voi ihastua esim johonkin joka kaveeraa lapsen kanssa ja itse haluan jämäkämmän tms.
että aika jännä kyllä, jos päiväkodin johtajat onnistun saamaan vakuuttuneiksi kyvyistäni mutta vanhempia en. -ap
Kaikkia ei kuitenkaan voi kutsua haastatteluun. Tai sitten perheet etsivät jotain tietyn tyyppistä ihmistä. Puhelimessakin syntyy vaikutelma ihmisestä ja joku asia saattaa ärsyttää.
Ja toisaalta onko perheet hakeneet koulutettua hoitajaa? Ehkä pelkäävät että koulutetulle joutuu maksamaan kovemman palkan tms.
Vai onko palkkaus ilmoitettu jo työpaikkailmoituksessa?
ap:
että aika jännä kyllä, jos päiväkodin johtajat onnistun saamaan vakuuttuneiksi kyvyistäni mutta vanhempia en.
Päiväkotien johtajien on pakko tehdä objektiivisia ratkaisuja eli huomioitava yksinomaan koulutuksesi ja kokemuksesi.
Yksityisen on sen sijaan mahdollista arvioida sinua myös pärstäkertoimen mukaan. Sinussa on selvästi jotain papereissa ja netissä näkymätöntä vikaa. Oletko ruma tai onko esiintymisesi (puheesi, eleesi, pukeutumisesi) jotenkin vastenmielistä, poikkeavaa tai ärsyttävää?
Jos hinta on kohtuullinen, voisin vaikka harkita.
vain niitä paikkoja joissa palkka on ilmoitettu etukäteen, koska en luonnollisesti vaihda päiväkodista saatua kunnon palkkaa muutamaan sataseen. Jaa-a vaikea sanoa itsestä mitään, mutta koska olen toista kertaa naimisissa, neljän lapsen äiti, ja muussa elämässä ei ole ongelmia ilmaantunut niin oletan etten aivan hirviö voi olla :). Taidan pistää ensi kerralla sähköpostia perään ja kysyä jokohan paikka on täytetty ja miksi ette päätyneet minuun niin ei tarvitse pohtia.
Päiväkodissa saan reilut 1600. 1500 on tarjottu neljän lapsen hoidosta, tänäänkin oli muutama paikka auki tuolla palkalla työministeriön sivuilla.
todella maksan mieluummin 380 euroa päiväkotiin kuin 1500 euroa hoitajalle. Ehkä se " vika" on tässä.
Jos ois sisar, niin hänestä tulisi sisaralennus (maksu 160 e). Ja sittenhän yksi hoitaja ei voisi hoitaa kuin neljää lasta - jos ne olisi vaikka kaksi sisarusparia, on halvempaa laittaa heidät päiväkotiin kuin ottaa kotiin koulutettu hoitaja. Kouluttamaton/opiskelija voi tulla halvemmalla?
mutta en sitä itse vaadi vaan vanhemmat itse sen laittavat ilmoitukseensa. Mutta voihan olla että nuo palkat ovat niin isoja että koulutettuja ja kokeneita hakijoita on paljon ja minä vain kuvittelen että paikan saa aina joku opiskelijatyttönen joka on hoitanut pikkuveljeä.
on pakko ottaa halvempi ilman koulutusta oleva. Meillä oli haussa paikka 2 alle koulikäisen lapsen hoitamiseen ja suurin osa oli kouluttamattomia alalle ja pyysivät n. 1000e palkkaa. Se olikin kyllä maksimi meille. 1 koulutettu haki ja pyysi 1500e. Täytyy kyllä myöntää, että hoidon taso ei ole kyllä yhtä hyvää kuin koulutetulla hoitajalla, joten siksi laitoimmekin lapset kunnalliseen puolen vuoden jälkeen. Olisin kyllä jatkanut kunnon hoitajan kanssa mielellään kotona, mutta tosiaan 1500e on ihan liikaa. Oma palkka olisi mennyt siihen kaikkineen sivukuluineen.
Suostutko kevyisiin kotitöihin, jos aikaa (esim. aterian jälkien siistiminen, pienet siivous- tai ylläpitohommat tarvittaessa)?
Tai sitten olet tosiaan liian pätevän tuntuinen, vanhemmat pelkäävät, että teet kotihoitoa vaan tilapäisesti ja saat sitten oitis jonkun paremman paikan ja lähdetkin pian pois? Et vaikuta sitoutuneelta hommaan?
alle 3v työsopimussuhteinen hoitaja kotona 675,53-810,08e/kk
yli 3v :255,03-389,61, tulojen mukaan.
Ei tohon ihan hirveästi pidä laittaa päälle, että voi maksaa ihan ok palkaa. Toki tylee maksettavaksi myös yelit ym., mutta me ainakin saimme lapsillemme todella hyvän hoitajan kotiin halvemmalla kuin olisimme saaneet päiväkotihoidon.
Epäsosiaalinen tai sairastelevainen tmv.
Eli kannattaa työhakemuksessa kertoa miksi haet juuri sitä työtä.