Lapsi katselee surullisena ikkunasta ja kyselee miksi muut saavat olla ulkona ja hän ei "Äiti en mä ole kipee!"
Aurinko houkutellut kaikki taloyhtiön lapset keinumaan ja potkimaan palloa pihalle, tunnen olevani ylihysteerinen na""siäiti kun en päästä omaa joukon jatkoksi.
Kommentit (21)
Ja sinun piti tulla tänne uhriutumaan ja ulisemaan sen sijaan, että olisit vain selittänyt lapselle että asia nyt on vaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi osaa kysellä, osaa äiti vastata. Eli sinä et halua lapsen sairastuvan, vaikka muut sairastuvatkin.
Ei 5vuotias ymmärrä! Ymmärtää kyllä että joku pöpö liikkuu mutta muut eivät ole kipeitä kun kerran ovat pihalla, hän ei ole kipeä, minä en ole kipeä, miksei saisi mennä keinumaan edes minuutiksi?
Sydäntä särkee..
Ap
Vie lapsi ulos. Älä pidä sisällä. Menkää metsään tai muualle.
Meillä tyttö potkii ulkona palloa, tuskin se virus nyt ilman halki lentää! Minä taas kävin kaupassa, en hamstraa vaan haen mitä tarvitsee. Ihmiset ovat täysin yli-hysteerisiä, minä en ala kyhjöttämään kämpässä kuin mikäkin klonkku ja kurkkimaan verhojen raosta käsidesiä hieroen!
On kaunis päivä ihmiset, menkää lenkille tai juomaan kahvia pihalle.
Me kävimme lapsen kanssa metsässä pyörälenkillä, nyt pikkuinen malttaa piirtää ja leikkiä kun vähän pääsi ulos. Leikkipuistoon en veisi, mutta kyllä ulkoilla voi maalaisjärki mukana.
Joo, minustakin on hassua, miten kaikki paikat ovat täynnä lapsia. Lapset on nyt siirretty päiväkodista toistensa lähikontaktista yleisien leikkipuistojen ja taloyhtiöiden pihojen lähikontaktiin. Vanhemmat selvästi eivät ole huolissaan, että lapset saisi tartunnan. Oikeastaan itsekään en pidä koronavirusta lapselle itselleen riskinä, mutta pieni lapsi on kehitystasonsa vuoksi tehokas levittäjä, koska ei osaa tai ymmärrä hygieniasääntöjä. Käyn kyllä rattailla ulkoilemassa, mutta en vie lapsia muiden luo leikkimään tällä hetkellä.
Miksi ette voi lähteä kahdestaan ulos tekemään jotain kivaa?
Onneksi on oma piha! Oma liukumäki, oma tramppa, lääniä potkia jalista ja hypätä narulla. Ei saakeli jossain kerrostalokämpässä viiden muksun kanssa... hulluksi tultaisiin :O
Hesarissa on maksutta Lasten uutiset Koronasta, anna lapsen katsoa video tai katso ainakin itse, että osaat kertoa asiat lapsille.
En minäkään päästä lapsia kavereiden kanssa ulos. Eilen illalla oltiin omalla porukalla metsässä. Käveltiin pitkä lenkki, ihailtiin kaunista auringonslaskua, kuunneltiin pöllöjä ja nähtiin lepakoita.
Oletko aivan kädetön? Lapsiparka.
Voi luoja. Päästä se lapsesi nyt pihalle leikkimään.
Tuohan on jo aivan sairasta.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään päästä lapsia kavereiden kanssa ulos. Eilen illalla oltiin omalla porukalla metsässä. Käveltiin pitkä lenkki, ihailtiin kaunista auringonslaskua, kuunneltiin pöllöjä ja nähtiin lepakoita.
Maistoitteko samalla niitä lepakoita?
Vajaa apinakin osaa kertoa pennulleen, että ulos ei ole nyt hyvä mennä, koska siellä voi olla kaveri joka on kipeänä, ja se tauti saattaa tarttua siltä kaverilta sille pennulle.
APltä puuttuu ilmeisesti vajaalla apinallakin esiintyvät vanhemmuuden taidot.
Joo, eka ollaan, että hallitus on paska ja hidas kun ei sulje kouluja.
Sitten annetaan lasten olla kuitenkin leikkiä keskenään.
Mikä tässä on erona, koulussa tarttuu ja vapaa-ajalla ei?
Vierailija kirjoitti:
Meillä tyttö potkii ulkona palloa, tuskin se virus nyt ilman halki lentää! Minä taas kävin kaupassa, en hamstraa vaan haen mitä tarvitsee. Ihmiset ovat täysin yli-hysteerisiä, minä en ala kyhjöttämään kämpässä kuin mikäkin klonkku ja kurkkimaan verhojen raosta käsidesiä hieroen!
On kaunis päivä ihmiset, menkää lenkille tai juomaan kahvia pihalle.
Kukaan ei verhon raosta kurki käsidesitty talouspaperi suun edessä.
Virus lentää ilma halki. Ulkona, ovella voit kohdata jonkun aha joo hei 😪 💦 hjoo moi.
Ja se siitä. Mutta ulos ja luontoon kahville on hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistoitteko samalla niitä lepakoita?
Oltais maistettu mut ei saatu kiinni.
Kyllä terveet lapset voi päästää potkimaan palloa pihalle. Ihan lähikontaktia kannattaa tietysti välttää mahdollisuuksien mukaan. Tätä rajoitusaikaa tulee jatkumaan ainakina juhannukseen asti, mahdollisesti jopa yli vuoden, joten ette voi olla neljän seinän sisällä koko aikaa.
Jos lapsi osaa kysellä, osaa äiti vastata. Eli sinä et halua lapsen sairastuvan, vaikka muut sairastuvatkin.