Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: "Helsinkiläiseen kerrostaloon eristäytyneet asukkaat kokoontuvat ”iltahuutoon” joka päivä kello kuusi"

Vierailija
20.03.2020 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000006444944.html

Huh huh sentään. Minua jotenkin puistattaa nämä yhteisölliset ekstrovertti-ihmiset, jotka ovat tämänkin tempauksen takana. Koko talo ja pihapiiri saa luvan kuunnella joka päivä noiden muutaman "en osaa olla yksin, enkä varsinkaan hiljaa"-tyypin vuoksi.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että noinkin voi ajatella. Olin tulossa kommentoimaan että ihana juttu ja että toivottavasti jos koronasta jotain jäisi pysyväksi meemiksi ympäri maailmaa niin se voisi olla tuo naapurusten yhteinen iltalaulu <3 

No tämä palsta on täynnä epäempaattisia sontiaisia, joita ei kiinnosta pätkääkään ajatella yksinäisten vanhusten näkökulmasta

Just noin. Kaikki on väärin jos kyseessä on pääosin eläkeläiset. Mistä tuo negaatiivisuus nyt on kummunut? 

Koittakaa nähdä jotain positiviista tuossakin yhteisöllisyydessä.

Itse asun erään kaupungin lähiössä, kirkon vieressä. Joka lauantai illalla klo 18 soi kirkonkellot. Voisi soida mun puolesta vaikka joka ilta samaan aikaan.

Tuo yhteislaulaminen ei ole ollenkaan paha asia. Joka ei kestä kuulla laittakoon tulpat korviinsa. Osallistuminen lienee vapaaehtoista.

eli jos rupean joka aamu kolmelta hoilottamaan naapurissasi parvekkeelta vahvistimen avulla jotain "elämää juoksuhaudoissa" tjsp niin tokihan sitten kuuntelet sitä miettien että ihanaa yhteisöllistä pöhinää etkä tule omalle parvekkeellesi karjumaan että tur**kiinni siellä?

Et käy täysillä. Kuka terve alkais aamuyöllä häiriköimään tieten tahtoen.

Noi seniorit laulavat ihan säälliseen aikaan ja muutama minuutti.

Järjetöntä tuomita.

Koska kaikillahan on sama vuorokausirytmi? Itse olin pitkään yötöissä joten olin vapaa-aikanakin ylhäällä yöt ja nukuin pitkälle iltapäivään. Nykyään tuo ei onnistuisi koska jokaisella "maailman onnellisimmalla suomalaisella" vi**upäällä tuntuu olevan se asenne että he voivat muista välittämättä möykätä miten lystää. Te taas määrittelitte tuon muista piittaamattoman möykän "yhteisöllisyydeksi" jota on vaan siedettävä ja siitä tässä on kyse. 

Vierailija
62/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että noinkin voi ajatella. Olin tulossa kommentoimaan että ihana juttu ja että toivottavasti jos koronasta jotain jäisi pysyväksi meemiksi ympäri maailmaa niin se voisi olla tuo naapurusten yhteinen iltalaulu <3 

No tämä palsta on täynnä epäempaattisia sontiaisia, joita ei kiinnosta pätkääkään ajatella yksinäisten vanhusten näkökulmasta

Just noin. Kaikki on väärin jos kyseessä on pääosin eläkeläiset. Mistä tuo negaatiivisuus nyt on kummunut? 

Itse asun erään kaupungin lähiössä, kirkon vieressä. Joka lauantai illalla klo 18 soi kirkonkellot. Voisi soida mun puolesta vaikka joka ilta samaan aikaan.

Tuo yhteislaulaminen ei ole ollenkaan paha asia. Joka ei kestä kuulla laittakoon tulpat korviinsa. Osallistuminen lienee vapaaehtoista.

eli jos rupean joka aamu kolmelta hoilottamaan naapurissasi parvekkeelta vahvistimen avulla jotain "elämää juoksuhaudoissa" tjsp niin tokihan sitten kuuntelet sitä miettien että ihanaa yhteisöllistä pöhinää etkä tule omalle parvekkeellesi karjumaan että tur**kiinni siellä?

Miksi kärjistät? Vielä vahvistin?

Muuten kuorolaulun vaikutusta on tutkittu ja siitä on vain positiivista sanottavaa:

https://yle.fi/uutiset/3-7229532

okei, kymmenen muun kaverin kanssa ilman vahvistinta hoilotan kolmelta aamulla ja kaikki on ok?

Miksi jankutat aamukolmesta?  Laulakaa illalla klo 18.

Ei ne senioritkaan laula aamuyöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en nyt itsekään oikein innostu tällaisista jotenkin väkisin väännetyistä "tsemppaustalkoista". Olen ehkä ikävä ihminen mutta omaan silmääni tekopirteä denialismi näyttäytyy vain ärsyttävänä.

No ei kai sinne parvekkeelle ole pakko mennä laulamaan tai kuuntelemaan jos ei halua. Jos pari laulua illassa joutuu kuulemaan ikkunan läpi niin se nyt ei kovin rasittava juttu ole, kun kerran kaupungissa asutaan.

Kyllä mun mielestä huomattavasti karmeempaa oli stadissa asuessani ne kaikenmaailman hevikonsertit, joita en pystynyt pakenemaan mihinkään niiltä järjettömän järeiltä ämyreiltä.

Vihaan heviä ja kaikenlaista aggessiivista mölinää, joka kuulostaa kun olisi koko helvetti irti, mutta sitä piti vaan kuunnella pakosti.

Onneksi nyt asun kaukana stadista ja kuuntelen vaan lintujen laulua, ja ajoittain gospelia ja klassista ja nautin elämästäni.

On mennyt ihmisillä pinna kireelle, kun ei kestetä muutaman minuutin laulua. Juurikin kun vertaa vaikka erinäisiin konsertteihin, rock ym, joita joutuu kuuntelemaan tunteja ja viel yöaikaan.

Vierailija
64/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en nyt itsekään oikein innostu tällaisista jotenkin väkisin väännetyistä "tsemppaustalkoista". Olen ehkä ikävä ihminen mutta omaan silmääni tekopirteä denialismi näyttäytyy vain ärsyttävänä.

No ei kai sinne parvekkeelle ole pakko mennä laulamaan tai kuuntelemaan jos ei halua. Jos pari laulua illassa joutuu kuulemaan ikkunan läpi niin se nyt ei kovin rasittava juttu ole, kun kerran kaupungissa asutaan.

Kyllä mun mielestä huomattavasti karmeempaa oli stadissa asuessani ne kaikenmaailman hevikonsertit, joita en pystynyt pakenemaan mihinkään niiltä järjettömän järeiltä ämyreiltä.

Vihaan heviä ja kaikenlaista aggessiivista mölinää, joka kuulostaa kun olisi koko helvetti irti, mutta sitä piti vaan kuunnella pakosti.

Onneksi nyt asun kaukana stadista ja kuuntelen vaan lintujen laulua, ja ajoittain gospelia ja klassista ja nautin elämästäni.

On mennyt ihmisillä pinna kireelle, kun ei kestetä muutaman minuutin laulua. Juurikin kun vertaa vaikka erinäisiin konsertteihin, rock ym, joita joutuu kuuntelemaan tunteja ja viel yöaikaan.

Juuri noin. Miks pitää kestää vielä yöaikaan suuria rock- konsertteja, joita on monissa kaupungeissa ja aika keskellä kaupinkia ?Melu kaikaa vielä kauaksi.

Miksi niistä ei ole suurempaa negatiivista viestintää?

Nyt saattaa kyl käydä niin, ettei noita ole tulevana kesänä. Saas nähdä.

Vierailija
65/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat varmaan oikein tyyytyisiä koronan tuloon, kun vihdoin saatiin tällaista yhteislaulumeininkiä taloon😂

Tämä. Ekstroverttimummot ovat heti ensimmäisenä repimässä hyötyä Coronasta.

Vierailija
66/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluko aaaaalllaaahuuuu akbaaaaaaar!?

Vierailija
67/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista kun tuon senioriralon alin ikäraja on 48 v.

Itse asun myös senioritalossa muualla Suomessa ja meidän taloon pääsee kun ikä on 65v. Tuossa lähellä on samanmoinen talo, johon ikäraja on 55v.

Saa niissä asua kaikenikäisia, mutta omistajan/haltijan oltava ikärajan ylittänyt. 

Vierailija
68/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä tällaisella mölyämisellä saavutetaan, typerää käytöstä aikuisilta ihmisiltä.

Tauti leviää tehokkaammin asukkaisiin, saavutetaan laumasuoja.

Vierailija
69/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötistä. Huutista ja pieristä!!!

Vierailija
70/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon jeesustelua

Vierailija
71/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et käy täysillä. Kuka terve alkais aamuyöllä häiriköimään tieten tahtoen.

Noi seniorit laulavat ihan säälliseen aikaan ja muutama minuutti.

Järjetöntä tuomita.

Koska kaikillahan on sama vuorokausirytmi? Itse olin pitkään yötöissä joten olin vapaa-aikanakin ylhäällä yöt ja nukuin pitkälle iltapäivään. Nykyään tuo ei onnistuisi koska jokaisella "maailman onnellisimmalla suomalaisella" vi**upäällä tuntuu olevan se asenne että he voivat muista välittämättä möykätä miten lystää. Te taas määrittelitte tuon muista piittaamattoman möykän "yhteisöllisyydeksi" jota on vaan siedettävä ja siitä tässä on kyse. 

Sinua on mahdotonta huomioida koska et näe missään mitään hyvää. Kaikki on hirveää. Joten parempi kun tuollaisista ei piittaa.

Vierailija
72/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulaja Bonokin on innostunut komppaamaan Italian esimerkkiä parvekkeilla laulamisesta:

https://yle.fi/uutiset/3-11265125

Vierailija
73/73 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hesassa.