Yo-juhlat: kevään ylioppilaiden vanhemmat, miten olette ajatelleet järjestää juhlat?
Kevään ylioppilaiden vanhemmat, miten olette ajatelleet järjestää yo-juhlat?
Piäisi alkaa miettiä kutsuja ja tarjoiluita jos juhlat haluaa, mutta mitä sitä nyt uskaltaa edes suunnitella.
Miten olette lähestyneet asiaa ja mitä suunnitelmia olette tehneet:
Ei juhlia ollenkaan/Pienet juhlat perhepiirissä/Juhlat syksyllä tai myöhemmin/Suunnitteilla isot juhlat
Kommentit (461)
Abi ei itse niitä pippaloita ole edes halunnut, sukulaisten vuoksi ollaan oltu järjestämässä. Nyt pitäisi ilmoittaa, että ne siirtyvät hamaan tulevaisuuteen.
😨
...mä en tahdo kertoa patavanhoillisille vanhemmilleni että ne bileet siirtyy😭
Parempi on olla pitämättä, monet varmaan muutenkin jättäisi tulematta. Pitäkää, kun tämä ongelma on ohi tai vähintään toimiva lääke on jo suomen sairaaloissa käytössä
Meillä on jo sovittu tyttärentyttären kohdalla, että perheen kesken juhlitaan kahvit juomalla, jos tilanne sen sallii, ja juhliin ”varatut” rahat saa nuori. Minä esimerkiksi olisin ostanut juhlia varten mekon ja kengät , nyt annan rahat, 400 €, nuorelle, jos hän lakin saa.
Joo, tämä ajatus on ollut myös mielessä.
Esikoiselle pidettiin pari vuotta sitten isot yo-juhlat ja nuorempi on nyt kirjoittamassa.
Kyllä se nyt vähän ankealta tuntuu nuoremman puolesta kun mitään juhlia voi järjestää ja yo-paperit tulevat varmaan postissa kotiin kun koulussakaan ei aiota lakitustilaisuutta järjestää.
Sitten kun isoja yo-juhlia ei voi järjestää, niin jotkut pienet "synttärikemut" tuntuvat liian ei-miltään. Joko ei ollenkaan tai sitten isot syksyllä/tilanteen mentyä ohi.
Millä fiiliksillä muut?
Juhlitte myöhemmin. Tiedän että on suuri pettymys mutta tämä on nyt niin erilainen tilanne mitä ei olla aiemmin koettu.
Lämpimät onnittelut jo etukäteen kaikille valmistuneille!
Tätä ihmetellään meilläkin. Sukulaiset asuu vieläpä niin kaukana ettei päiväsiltään kahvittelu onnistu. Mummot 75 ja 90 v. En todellakaan tiedä. Vähän tylsältä tuntuisi se juhlien järjestäminen myöhemmin.
Kuumeisesti taalla asiaa mietitaan. Teemme paatoksen, kun tiedetaan, jatkuuko poikkeustila.
Vielä ei olla tehty mitään päätöksiä. Itse toivoin muutenkin pääseväni tosi vähällä valmistelulla, joten jos mahdollista, voitaisiin pitää ihan pienenpienet juhlat. Tai sitten siirtää kokonaan myöhemmäksi.
Koululla on tuskin lakitustakaan, jos poikkeustila jatkuu ja koulut ovat suljettuina...
Kurjalta tuntuu tulevan ylioppilaan puolesta. Olemme tästä hänen kanssaan puhuneet. Hän tietenkin ymmärtää tilanteen. Tehdään varmaan niin, että annan hänelle yo-juhlia varten varatut rahat. Nyt kun ei voi ulkomaillekaan lähteä.
Tuntuuko muista samalta, että "juhlat myöhemmin" tuntuu vaan sitten sukulaisten rahastusjuhlilta jos siitä ei voi pitää silloin kun itse tapahtuma on ollut.
Kannattaa varmasti nyt odotella rauhassa. Todennäköisesti yo-juhlia ei voida järjestää. Varsinkin, jos epidemian huippu osuu juuri toukokuun puoliväliin, niin kuin on ennustettu.
Juhlitaan sitten myöhemmin, kunhan tilanne toivottavasti paranee!
Harmittaa minuakin abin puolesta kovasti. Mutta tilanteelle ei nyt kukaan voi mitään!
Kerrankin tasoitusta iänikuiselle ylioppilasjuhlien glorifioinnille! Aina yo:t vain on jotain ja ne on ne ainoat "oikeat" juhlat, ei muut valmistumiset ole olleet ns. yleisesti hyväksytty syy juhlia. Miltäs nyt tuntuu abit, kun ei voikaan keekoilla lakki päässä? Tuleekin vain todistus postissa ja se siitä. Tätähän se on monella ammattikoulutuksen käyneellä. Meillä on kolme nuorta: yksi amis ja kaksi lukiolaista, siksi tiedän. Ihan terveellistä vaihtelua tämä sinänsä ei-toivottu tilanne on tältä osin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko muista samalta, että "juhlat myöhemmin" tuntuu vaan sitten sukulaisten rahastusjuhlilta jos siitä ei voi pitää silloin kun itse tapahtuma on ollut.
Ei missään nimessä, kyllähän esim. yliopistolta valmistutaan eri aikaan, mutta yhteinen valmistuneiden juhla on sitten myöhemmin. Olisi fiksua, että ihan valtakunnallisesti sovittaisiin lakituksen ja muiden juhlallisuuksien siirtämisestä jollekin tietylle päivälle esim. alkusyksyyn (sitten kun saadaan tarkempia arvioita taudin oletetusta etenemisvauhdista), vaikka virallinen valmistumispäivä olisikin jo keväällä.
Meillä juhlat on vasta heinäkuun puolen välin jälkeen (ib-lukio), joten odotellaan tässä vielä mihin maailma menee.
Ei poikkeuslaista ole päätetty vielä niin pitkälle.
No mikä siinä nyt on vaikeaa. Tarjottavia ja vieraslistaa voi suunnitella jo nyt ja ajankohta sitten sumplitaan vain sen mukaan, miten tilanne sallii. Meilläkin olisi ollut rippijuhlat ensi viikolla, mutta kaikki nyt vain siirtyy. En näe tässä mitään ongelmaa. Kaikki ollaan samassa veneessä. Eri asia, jos muu maailma rullaisi normaalisti ja itse makaat jossain teholla.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Eihän se tapahtuma ole missään ennen kuin tilanne on ohi. Luuletko tosiaan, että koulut pitävät lakkiaistilaisuudet ihan normaalisti ja ainoastaan juhlat siirtyvät?
Nyt tuskin kokoonnutaan. On poikkeusaika. Viikkoa ennen olevat häät peruttiin just.