taas tuotiin kersa naapuriin pph ja äiti meni kotiin " lepäämään"
Kommentit (30)
ehtii kytätä naapureitaan. Vai vietätkö onnellista kesälomaa ovisilmän äärellä.
Me ainakin hankimme lapsen yhdessä, ja kuvittelin, että lasta on kasvattamassa kaksi aikuista. vaan kuinka kävi, yksin jäin. Voimat eivät aina riitä, joten ihanaa, että lapsella on hyvä hoitopaikka joka kantaa osansa kasvatusvastuusta.
Ja ihan hyvällä omallatunnolla. Hammaslääkäriin ja gynekologille on helpompi mennä ilman assistenttia.
vaikka viimeisellä viikolla ennen kesälomaa onkin töissä hiljaista ja ehdin koneellekin. Osallistun keskusteluun vain korostaakseni, etteivät asiat aina ole niin yksinkertaisia kuin ap haluaa uskoa. Äidit ovat kotona ja lapset silti hoidossa mitä erilaisimmista syistä, esim. töiden teko kotona, raskauskomplikaatiot ym. Joukkoon tietysti mahtuu niitäkin, jotka laiminlyövät lapsiaan, mutta eikö heidän lapsilleen ole parempi olla päivittäin hoidossa turvallisessa paikassa riippumatta siitä, mitä äidit sillä aikaa tekevät. Hiukan avarakatseisuutta ja ymmärtämystä, kiitos. Yleistykset kiukuttavat.
Sinä olet itse lapsesi ainoa ja oikea kasvattaja! " Se, mitä hyvät vanhemmat vaistomaisesti tekevät lapsilleen, on heille parasta kasvatusta" !
Käsittääkseni näitä tietoja ei ole missään tarjolla
meillä käy perhetyöntekijä kerran viikossa että minä saan levätä. Nukun sen aikaa kun on lasten kanssa ulkona.
Taidankin olla kaikista pahin luuseriäiti ;D
Käytännön tasolla se on ihan sama asia, tarkoittaa, ettei minun tarvitse itse huolehtia jokikisestä ruokailusta tai konfliktitilanteesta, puhumattakaan siitä, että lapsi saa päiviinsä mielekästä ohjelmaa ja omanikäistä seurra ilman, että minun tarvitsee niitä järjestää. Tilanne on muutenkin vähän epätavallinen, sillä lapsen hoitaja on hänen elämässään mukana muutenkin kuin vain hoitajana, eli sikälikin on vähän eri juttu kuin esim. pk:ssa.
Minun vanhemmuudestani ei ole mitään pois, että joku muukin osallistuu lapsen arjen pyörittämiseen.
kotona työn tekeminen on muutenkin hankalampaa kuin kunnon työyhteisössä (keskittyminen vaikeampaa, sosiaaliset kontaktit ja kaikki niiden tuomat edut puuttuvat).. sitten pitäisi vielä miettiä sitä mitä naapurit ja pph:n naapurit ajattelevat
tekee kotoa käsin vaikka avoimen yliopiston verkkokursseja, kun lapsi hoidossa. Tiedän perheitä, joissa päihde/väkivaltaongelmia ja lapsi hoidossa pitkät päivät, koska huostaanottoa ei voi tehdä, mutta se on lapselle parempi olla mahdollisimman paljon pois kotoa. Tiedän uupuneita ja masentuneita äitejä, jotka eivät jaksa mitään.
Menkää pumminhuutelijat jonnekin muualle, kun ette elävästä elämästä mitään tiedä!