Olen seurannut Suomen ja Espanjan uutisia ja ihmettelen, miksi muilla ei ole paniikkia koronan takia?
Kommentit (22)
Mitenkähän se panikoiminen tätä tilannetta helpottaisi? Parempi vaan tehdä ohjeiden mukaan, varsinkin kun kuulun riskiryhmään.
Miksi tässä pitäisi panikoida? Ketä se hyödyttää? Vähän suhteellisuudentajua nyt, ei ole meneillään ydinsotaa tms.
Olen kaupassa töissä enkä hermoile. Varautunut olen siihen että korona tulee, se on ajan kysymys. Sitten sairastan sen pois ja elämä jatkuu.
Paniikki on normaali reaktio tässä tilanteessa, mutta se on hyödytön ja kuormittava tunne. Sen takia siitä pitäisi pyrkiä pois.
Joukkopaniikki näkyy esim. vessapaperin hamstraamisena, viedään kaupasta hyllyt tyhjiksi, vaikka kaupat eivät ole menossa kiinni. Äärimmillään joukkopaniikki voi johtaa mellakoihin ja kauppojen ryöstämiseen.
Henkilökohtaisella tasolla paniikista voi tulla erilaisia fyysisiä oireita, jatkuva stressi huonontaa immuniteettia ja sairastuu helpommin.
Mitään positiivista ei paniikista voi seurata, joten on parempi opetella rauhoittumaan.
Ei terveet ihmiset panikoi nuhan takia.
Zinc
Possu-nuhan aikaankin kävin normaalisti töissä, enkä muuttanut mitään.
Kannattaa välillä pitää ihan uutistaukoa ja lukea vaikka kirjaa.
En nyt yhtään ymmärrä, miksi minun pitäisi panikoida.
Tajusin tilanteen laadun jo kauan sitten ja sen mukaisesti on varauduttu. Kaupassa tautipesien keskellä ei ole tarvetta käydä kuukausiin.
Maskeja ja hanskoja löytyy, jos pakottava käyntitarve ilmenee.
Työt tehdään nyt kotoa. Paniikki tulee vain niille ihmiselle, jotka ei ymmärrä tilannetta ajoissa.
Kyllä minä niin nauran kolmen päivän kotivaralle 😂
Väärän turvallisuudentunteen välittäminen estää ihmisten järkevän toiminnan varautumiseeneen.
Nyt meidän kaikkien täytyy laskea asiat Suomen edun mukaisesti.
Sama juttu Venäjällä ja siellä eletään hyvin normaalia elämää tälläkin hetkellä. Tuttuni ihmetteli vähän kun jotkut maat laittavat niin paljon rajoituksia. Se on ainakin selvää, ettei niin iso maa pysähdy edes tässä tilanteessa ja todellakin monen arki jatkuu samana. Siellä muutenkin niin alhaiset palkat ettei kukaan voi paljon töistä olla pois. Muutenkin monella vaikeaa selvitä ja siinä mielessä ei ole mahdollista kovin paljon muuttaa ihmisten elämää. Tietenkin tästä voidaan maksaa kova hinta siellä.
Vierailija kirjoitti:
En nyt yhtään ymmärrä, miksi minun pitäisi panikoida.
Tajusin tilanteen laadun jo kauan sitten ja sen mukaisesti on varauduttu. Kaupassa tautipesien keskellä ei ole tarvetta käydä kuukausiin.Maskeja ja hanskoja löytyy, jos pakottava käyntitarve ilmenee.
Työt tehdään nyt kotoa. Paniikki tulee vain niille ihmiselle, jotka ei ymmärrä tilannetta ajoissa.
Niin ne tekevät työt kotona, jotka voivat. Monien ( myös minun ja mieheni) pitää mennä töihin ihan normaalisti ja olla ihmisten kanssa tekemisissä. Siinä mielessä ymmärrän sen jos joku työkaveri vähän panikoi, kun tietää hoitavansa kymmeniä ihmisiä päivässä ja jokainen voi olla se joka tautia kantaa.
Itse ole kylläkin ihmetellyt sitä että miten ihmiset voivat olla näin hysteerisiä panikoijia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä.
Venäjän trolleja on vaikea ymmärtää...
Täällä on näköjään tarkoitushakuiset trollit taas aktivoituneet nimittelemään normaalia varautumista ja ohjeiden mukaista eristäytymistä panikoimiseksi.
Älkää huomioisi näitä trollaajia. Heidän tarkoitusperänsä ovat kyseenalaiset.
Näitä oli paljon ennen kuin tauti levisi kunnolla ja asia tuli kunnolla ihmisten tietoisuuteen.
Trollaus loppui hetkeksi mutta näköjään taas nousee.
Varokaa näitä.
En yhtään osaa sanoa. Kyllä me ainakin yritämme kaikkemme, jotta kansa pelkäisi omaa varjoaankin.
T. Yle ja Sanoma
Paniikissa tekee vain huonoja ratkaisuja.
Nyt on hyvä eristäytyä sen verran kuin voi. Epidemiaa hidastetaan tehokkaimmin nyt. Pelkääminen ei sen sijaan ole mitenkään pakollista.
Terveisiä karanteenista, täällä on mukavaa
Ei mullakaan. Mutta mulla on lääkkeet.