Kyllä on otsaa! Näin sanoo pappa Iltalehdessä karanteenista!
"Takana on pitkä työura ilman yhtäkään työttömyyspäivää. Sen aikana olen kantanut helvetillisen vero-, sotu-, ja eläkemaksukuorman. Jos normaaleista varotoimistani huolimatta satun sairastumaan, katson olevani oikeutettu tai oikeastaan etuoikeutettu saamaan kaiken sen hoidon, jonka osaltani rakentama hyvinvointivaltio voi tarjota."
Kommentit (193)
Olen jo nyt maksanut enemmän veroja ja eläkemaksuja kuin nuo vanhukset elämänsä aikana, enkä silti tule koskaan saamaan samanlaista hyvinvointivaltiota massivisine eläkkeineen kuin he. No onneksi menenkin heidän edelleen hoitojonossa!
Terkuin 30v keskiluokkainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotaveteraanisukupolvea sentään saattoi vanhuksina kunnioittaa mutta näitä boomereita ei voi kuin halveksua.
Täysin asiatonta yleistämistä, kaikkiin ikäryhmiin kuuluu ihmisiä laidasta laitaan. Kyllä minuakin suututtavat nämä IL:n haastattelemat ja ohjeistuksista piittaamattomat yksilöt, varsinkin, koska heidän takiaan suuri osa vanhuksista saa osakseen täysin aiheetonta vihaa.
Ei mitenkään asiatonta. Minulla ei ole boomereista muunlaisia kokemuksia kuin sellaisia että ne ovat aina tuijottamassa omaa napaansa ja arvostelemassa kaikkia muita, niin vanhempia sukupolvia kuin nuorempiakin. Oikein että saavat välillä paskaa omaankin niskaansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo nyt maksanut enemmän veroja ja eläkemaksuja kuin nuo vanhukset elämänsä aikana, enkä silti tule koskaan saamaan samanlaista hyvinvointivaltiota massivisine eläkkeineen kuin he. No onneksi menenkin heidän edelleen hoitojonossa!
Ehei, vasta murto-osan oon maksanut takaisin, siitä mitä olet saanut ahmatti.
Älä kadehti kalojakin vedestä.
Mikään järjestelmä ei kestä, että ollaan eläkkeellä 25, jopa 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
No tottahan se on, veroeuroissa hän on kustantanut monien työttömien olon ja elon. Papat ja mummot EIVÄT ole karanteenissa vaan SUOSITELLAAN asiaa, siinä on ero.
Minä niin mielelläni olisin ottanut vaikka tuon papan työn ja antanut hänelle vuorostaan mahdollisuuden elellä lokoisasti työttömänä ne vuodet, jotka itse olen joutunut työttömänä olemaan.
Vituttaa tuo ajatus, että työn tekeminen on jotain erityistä sankaruutta, joka oikeuttaa sitten vaikka mihin. Olen kyllä ollut töissä minäkin, ja tiedän ettei se mitään kummallista ole, kyllä siitä selviää. Ja iloisesti ja valittamassa olen veronikin maksanut.
Jos ei koronarajoituksia noudata, ei pidä olla mitään oikeutta sairaanhoitoon sitten kun sairastuu, saati etuoikeutta. Taitaa olla yksi valittaja koko setä: Valittaa kun on pitänyt tehdä töitä, valittaa kun on pitänyt maksaa veroja, ja nyt vielä valittaa kun joutuu koronan takia rajoittamaan elämäänsä. Minulle on kelvanneet nuo kaikki ja töitä olisin tehnyt mielelläni enemmän kuin on annettu.
Kohta räjähtää sairastumiset käsiin kun espanjan löhölomapullamössöt tulevat takaisin Suomeen ja eivätkä tietenkään noudata karanteenia, koska heitähän ei komennella, kun ovat maksaneet muutaman markan eläkkeistään silloin nuorena, kun suojatyöpaikoissaan joivat kahvia ja juoruilivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotaveteraanisukupolvea sentään saattoi vanhuksina kunnioittaa mutta näitä boomereita ei voi kuin halveksua.
Täysin asiatonta yleistämistä, kaikkiin ikäryhmiin kuuluu ihmisiä laidasta laitaan. Kyllä minuakin suututtavat nämä IL:n haastattelemat ja ohjeistuksista piittaamattomat yksilöt, varsinkin, koska heidän takiaan suuri osa vanhuksista saa osakseen täysin aiheetonta vihaa.
Ei mitenkään asiatonta. Minulla ei ole boomereista muunlaisia kokemuksia kuin sellaisia että ne ovat aina tuijottamassa omaa napaansa ja arvostelemassa kaikkia muita, niin vanhempia sukupolvia kuin nuorempiakin. Oikein että saavat välillä paskaa omaankin niskaansa.
Sinula on kai sitten kokemuksia vain sossusta ja virkavallasta, ei sieltä sympatiaa heru!
Tommosten papparaisten takia menee todella monilta suomalaisilta työ tai yritys, siitähän tää pappa varmaan vaan paukuttelee henkseleitään että siinä ne, työttömät loiset nyt sitten on kun Hän on sentään tehnyt Töitä! Setä syntynyt kultalusikka perseessä eikä tajua miten helpolla on päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Kohta räjähtää sairastumiset käsiin kun espanjan löhölomapullamössöt tulevat takaisin Suomeen ja eivätkä tietenkään noudata karanteenia, koska heitähän ei komennella, kun ovat maksaneet muutaman markan eläkkeistään silloin nuorena, kun suojatyöpaikoissaan joivat kahvia ja juoruilivat.
Kaveri tuli pari päivää sitten etelästä ja itse suuntasi karanteeniin, mutta eläkeläiset samassa koneessa köhivät ja painelivat kentän Alepaan. Juttujen perusteella ei ollut aikomustakaan jäädä karanteeniin. Olivat missanneet edellisen lentonsa kovan kännin takia.
Kuule pappa! Kun tehohoitopaikat ruuhkautuu, hoidetaan nuoret ja työikäiset. Tätä tilannetta emme haluaisi, että hyvät mummot ja papat, pysykää terveinä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva nähdä jotain dokumetteja, sinulla taitaa olla aika huikeat tulot!
Ei ole olemassa mitään syytä olla noudattamatta ohjeita. Mummut ja papat voi lakata nyt kapinoimasta vaikka olisivat kuinka hienoja ja ahkeria olleet. Ahkeruus on muuttunut ylimielisyydeksi.
Tuon papparaisen maksamat veromarkat ovat nopeasti miinusmerkkisiä, jos hän hoitaa itsensä lisäksi montakin pappakaveriaan teholle ja tappaa muutaman veronmaksajan.
Vanhus, voit jo oireettomana tartuttaa muita ja aiheuttaa kuolemia, ja tehohoitopaikallasi voit viedä selviytymismahdollisuuden nuorelta veronmaksajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaahan tuossa on se, että tuon ikäiset maksoivat eläkemaksuja todella pienen määrän tähän päivään verrattuna.
Hauskaahan tässä on ettei tämän päivän nuoret SAA eivätkä PÄÄSE koskaan kerryttämään itselleen eläkettä. Ja jos joku pääsee pätkätöihin osa-aikaiseksi, niin JOUTUU maksanaan paljon enemmän mitä nuo itsekkäät pullamössöt, PLUS pullamössöjen JÄTTIeläkkeet.
Lisäksi pitää maksaa pullamössöjen hoidot, ja epsanjanlomat, eikä itse pääse koskaan minnekään.
Sitä paitso pullamössöt ovat kasvattaneet lapsensa häpeäkasvatuksella ja alistamalla omia lapsiaan, niin että nämä nykyajan "luulotpois"lapset ovat heti työelämänkynnyksellä jo polttaneet itsensä loppuun, kun ovat luulleet että pitää alistua vanhempien työntekijöiden kakka-astiaksi.
Kiitti vaan vatusti, kun ette voi edes näissä olosuhteissa käyttäytyä kuin ihmiset!
Pullamössövanhuksetko sen koronan toivat Pohjois-Italian ja Itävallan laskettelukeskuksista?
Tämäpä. Ensin itse nuorena aikuisena kierretään Euroopan laskettelukeskuksia ja lomaillaan Italiassa, tuodaan sieltä virus ja sen jälkeen aletaan syyttelemään muita, jotka elävät niinkuin haluavat.
Jos nyt joitain pitäisi haukkua niin niitä matkailijoita, jotka palasivat mm. kirurgin ja sairaanhoitajan töihin suoraan loman jälkeen. Hehän sen taudin tänne toivat.
Vierailija kirjoitti:
Pappa on aivan oikeassa.
Suomessa on varmaan aika monta yli 70-vuotiasta jotka ovat maksaneet veroja koko ikänsä. Yli 70-vuotiaita on Suomessa noin 850 000. Kuinkas ajattelet, että käy jos tästä määrästä edes murto-osa ajattelee samoin kuin tämä pappa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaahan tuossa on se, että tuon ikäiset maksoivat eläkemaksuja todella pienen määrän tähän päivään verrattuna.
Hauskaahan tässä on ettei tämän päivän nuoret SAA eivätkä PÄÄSE koskaan kerryttämään itselleen eläkettä. Ja jos joku pääsee pätkätöihin osa-aikaiseksi, niin JOUTUU maksanaan paljon enemmän mitä nuo itsekkäät pullamössöt, PLUS pullamössöjen JÄTTIeläkkeet.
Lisäksi pitää maksaa pullamössöjen hoidot, ja epsanjanlomat, eikä itse pääse koskaan minnekään.
Sitä paitso pullamössöt ovat kasvattaneet lapsensa häpeäkasvatuksella ja alistamalla omia lapsiaan, niin että nämä nykyajan "luulotpois"lapset ovat heti työelämänkynnyksellä jo polttaneet itsensä loppuun, kun ovat luulleet että pitää alistua vanhempien työntekijöiden kakka-astiaksi.
Kiitti vaan vatusti, kun ette voi edes näissä olosuhteissa käyttäytyä kuin ihmiset!
Pullamössövanhuksetko sen koronan toivat Pohjois-Italian ja Itävallan laskettelukeskuksista?
Tämäpä. Ensin itse nuorena aikuisena kierretään Euroopan laskettelukeskuksia ja lomaillaan Italiassa, tuodaan sieltä virus ja sen jälkeen aletaan syyttelemään muita, jotka elävät niinkuin haluavat.
Jos nyt joitain pitäisi haukkua niin niitä matkailijoita, jotka palasivat mm. kirurgin ja sairaanhoitajan töihin suoraan loman jälkeen. Hehän sen taudin tänne toivat.
Totta puhut! Minusta on naurettavaa syyttää tilanteesta vanhuksia. Sen sijaan voi ihan oikeasti syyttää lääkäriopiskelijoita, lääkäreitä ja muita laskettelijoita, jotka taudin tänne toivat, eivätkä eristäneet itseään vaan tartuttavat muita. Ilman heitä ei Suomessa tautia olisi.
Islannissa taudin tuoneet laskettelijat on merkitty loppuelämäksi. He ovat saaneet kaikkien halveksunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt joitain pitäisi haukkua niin niitä matkailijoita, jotka palasivat mm. kirurgin ja sairaanhoitajan töihin suoraan loman jälkeen. Hehän sen taudin tänne toivat.Totta puhut! Minusta on naurettavaa syyttää tilanteesta vanhuksia. Sen sijaan voi ihan oikeasti syyttää lääkäriopiskelijoita, lääkäreitä ja muita laskettelijoita, jotka taudin tänne toivat, eivätkä eristäneet itseään vaan tartuttavat muita. Ilman heitä ei Suomessa tautia olisi.
Eiköhän boomereita ole reissussa ollut ihan siinä kuin opiskelijoitakin. Yhtä lailla voi syyttää näitä talvensa lämmössä reissaavia eläkeläisiä taudin tänne tuonnista.
Hyvinkin mahdollista. Boomereissa piisaa juppeja ja snobeja enemmän kuin lehmät söis.